zyg Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Witam! Od pewnego czasu muszę długo kręcić rozrusznikem, aby motor odpalił. Dzieje się tak zarówno przy zimnym i ciepłym silniku. Podpowiedzcie od czego zacząć, aby rozwiązać problem? Silnik to wolny ssak - 2,0 , 122 KM, rok prod. 1998 Dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimek Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 sprawdź czujnik położenia wału od tego bym zaczął, często się tak dzieje że jest zaolejony i nie łapie sygnału, sprawdź przy okazji świece i przewody powodzenia. Zapomniałem jeszcze o czujniku wałka rozrządu sprawdź go również . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Mam podobny problem w takim samym Forku, z tą różnicą, że na zimno, po nocy i zaraz po zgaszeniu ciepłego silnika, zapala na dotyk, po kilkugodzinnym postoju, trzeba długo kręcić i zapala niechętnie. Wyczyściłem czujnik położenia wału i jest lepiej. Czujnika od wałka, w tym silniku, brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 sprawdź czujnik położenia wału od tego bym zaczął, często się tak dzieje że jest zaolejony i nie łapie sygnału, sprawdź przy okazji świece i przewody powodzenia. Zapomniałem jeszcze o czujniku wałka rozrządu sprawdź go również . Dzięki za podpowiedzi, ale muszę w takim razie znaleźć te czujniki :roll: A u mnie krucho ze znajomością budowy silnika forestera :?: Ze świecami i przewodami sobie poradzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_1/ nr 7 na obrazku, pod alternatorem, klucz 10 :-) jeśli Masz czujnik położenia wałka, to jest nr 9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_1/engine_electronic/spark_plug_and_high_tension_cord/illustration_1/ nr 7 na obrazku, pod alternatorem, klucz 10 :-) jeśli Masz czujnik położenia wałka, to jest nr 9 Jestem pod wrażeniem :shock: Działasz błyskawicznie. Zaraz dobieram się do czujnika, ale powiedz mi - czy czujniki są wyłącznie do wymiany czy można je - np. przeczyścić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Jeśli nie Masz błędów w komputerze, to sugerowałbym czyszczenie, u mnie był mocno zapaćkany olejem, może pomoże, a na pewno nie zaszkodzi. W poprzednim aucie, Impreza, wywalało błąd i niestety musiałem kupić nowy, na szczęście udało się z używką z alle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Jeśli nie Masz błędów w komputerze, to sugerowałbym czyszczenie, u mnie był mocno zapaćkany olejem, może pomoże, a na pewno nie zaszkodzi. W poprzednim aucie, Impreza, wywalało błąd i niestety musiałem kupić nowy, na szczęście udało się z używką z alle... Dzięki! Oczywiście poinformuję o wynikach mojej pracy -- 28 maja 2011, o 06:45 -- Jeśli nie Masz błędów w komputerze, to sugerowałbym czyszczenie, u mnie był mocno zapaćkany olejem, może pomoże, a na pewno nie zaszkodzi. W poprzednim aucie, Impreza, wywalało błąd i niestety musiałem kupić nowy, na szczęście udało się z używką z alle... Dzięki! Oczywiście poinformuję o wynikach mojej pracy To jeszcze nie to! Czujnik wyczyściłem, ale problem pozostał. Teraz spróbuję powalczyć z pompą paliwa - oczywiście w zaprzyjaźnionym warsztacie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 zyg, 1.Po dłuzszym kręceniu ,ale tak ,by jeszcze nie zapalił-sprawdź czy z rury zajeźdża niespalonym paliwem-wtedy masz niedobór "prądu"-zapłon,czujniki ...... Jeśli nie to najpierw p 2: 2.przed pompa sprawdź/wymień filtr paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 zyg, 1.Po dłuzszym kręceniu ,ale tak ,by jeszcze nie zapalił-sprawdź czy z rury zajeźdża niespalonym paliwem-wtedy masz niedobór "prądu"-zapłon,czujniki ...... Jeśli nie to najpierw p 2: 2.przed pompa sprawdź/wymień filtr paliwa. Problem się rozwiązał - nie sam oczywiście - zawiódł drobny element w układzie paliwowym, a mianowicie zawór zwrotny paliwa. Znajduje się on obok filtra paliwa. Kosztował 25 zeta i teraz motor "gada" niezwłocznie po zakręceniu. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. A ten zawór kazał mi wymienić mój znajomy - taka złota rączka.............. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Możesz podać jakieś szczegóły, gdzie kupiłeś część, jaki jest jej numer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Kupisz pewnie w każdym sklepie moto. Pan powiedział, że marka filtra nie ma znaczenia. Ważna jest średnica wewnętrzna wężyków. W moim forku to było chyba 6 mm. Najlepiej wymontuj /szczypce i 30 sek. roboty/ i pokaż w sklepie. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 zyg, 1.Po dłuzszym kręceniu ,ale tak ,by jeszcze nie zapalił-sprawdź czy z rury zajeźdża niespalonym paliwem-wtedy masz niedobór "prądu"-zapłon,czujniki ...... Jeśli nie to najpierw p 2: 2.przed pompa sprawdź/wymień filtr paliwa. Problem się rozwiązał - nie sam oczywiście - zawiódł drobny element w układzie paliwowym, a mianowicie zawór zwrotny paliwa. Znajduje się on obok filtra paliwa. Kosztował 25 zeta i teraz motor "gada" niezwłocznie po zakręceniu. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. A ten zawór kazał mi wymienić mój znajomy - taka złota rączka.............. Za wcześnie zacząłem się cieszyć! Problemy z uruchomieniem wróciły... To jednak nie był zawór zwrotny. Muszę szukać dalej. Dzisiaj odstawiam furę do mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 - pompa paliwa/regulator ciśnienia - czujniki położenia wału/wałka rozrządu - cewka/przewody/świece - przepływka - czujnik temperatury (ten do komputera) - silniczek krokowy - regulacja zaworów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 gdzie jest umieszczony czujnik temperatury, ten do komputera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zacier Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Mnie się chyba udało problem rozwązać. Wymieniłem czyjniki temperatury płynu chłodzącego, dla pewności oba. Zamienniki w Intercarsie 26+70zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Mnie się chyba udało problem rozwązać. Wymieniłem czyjniki temperatury płynu chłodzącego, dla pewności oba. Zamienniki w Intercarsie 26+70zł. Mógłbyś podpowiedzieć, gdzie szukać tych czujników? Z góry dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 http://www.lovehorsepower.com/joomla/in ... &Itemid=63 to powinno pomóc, w forku jest bardzo podobnie -- 19 sie 2011, o 11:45 -- Niestety, problem powrócił, nie mam już pomysłów :? . Dodatkową ciekawostką jest to, że po podmienieniu sondy, objawy ustąpiły na kilka dni, jednak już jest po staremu, na zimnym odpala na dotyk, po kilku godzinach od zgaszenia, trzeba długo kręcić zanim zapali. -- 4 kwi 2012, o 12:04 -- Niestety problem nie zniknął. Czy komuś udało się zwalczyć temat ciężko zapalającego, ciepłego silnika? Ja już nie mam pomysłów, a serwis twierdzi, że objaw nie występuje, choć występuje średnio dwa razy dziennie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyklb Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Mam podobny problem jak koledzy wyżej. Może któryś z was podpowie jak sobie poradził ostatecznie z tym problemem bo nie wiem za co się zabierać najlepiej. Filtr paliwa wymieniony, zawór zwrotny założony - nic nie pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się