Jump to content

Trudności z uruchomieniem silnika


zyg
 Share

Recommended Posts

Witam! Od pewnego czasu muszę długo kręcić rozrusznikem, aby motor odpalił. Dzieje się tak zarówno przy zimnym i ciepłym silniku. Podpowiedzcie od czego zacząć, aby rozwiązać problem?

 

Silnik to wolny ssak - 2,0 , 122 KM, rok prod. 1998

 

Dziękuję!

Link to comment
Share on other sites

sprawdź czujnik położenia wału od tego bym zaczął, często się tak dzieje że jest zaolejony i nie łapie sygnału, sprawdź przy okazji świece i przewody powodzenia. Zapomniałem jeszcze o czujniku wałka rozrządu sprawdź go również .

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem w takim samym Forku, z tą różnicą, że na zimno, po nocy i zaraz po zgaszeniu ciepłego silnika, zapala na dotyk, po kilkugodzinnym postoju, trzeba długo kręcić i zapala niechętnie. Wyczyściłem czujnik położenia wału i jest lepiej. Czujnika od wałka, w tym silniku, brak.

Link to comment
Share on other sites

sprawdź czujnik położenia wału od tego bym zaczął, często się tak dzieje że jest zaolejony i nie łapie sygnału, sprawdź przy okazji świece i przewody powodzenia. Zapomniałem jeszcze o czujniku wałka rozrządu sprawdź go również .

 

Dzięki za podpowiedzi, ale muszę w takim razie znaleźć te czujniki :roll: A u mnie krucho ze znajomością budowy silnika forestera :?: Ze świecami i przewodami sobie poradzę.

Link to comment
Share on other sites

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_1/engine_electronic/spark_plug_and_high_tension_cord/illustration_1/

 

nr 7 na obrazku, pod alternatorem, klucz 10 :-)

 

jeśli Masz czujnik położenia wałka, to jest nr 9

 

 

Jestem pod wrażeniem :shock: Działasz błyskawicznie. Zaraz dobieram się do czujnika, ale powiedz mi - czy czujniki są wyłącznie do wymiany czy można je - np. przeczyścić?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie Masz błędów w komputerze, to sugerowałbym czyszczenie, u mnie był mocno zapaćkany olejem, może pomoże, a na pewno nie zaszkodzi. W poprzednim aucie, Impreza, wywalało błąd i niestety musiałem kupić nowy, na szczęście udało się z używką z alle...

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie Masz błędów w komputerze, to sugerowałbym czyszczenie, u mnie był mocno zapaćkany olejem, może pomoże, a na pewno nie zaszkodzi. W poprzednim aucie, Impreza, wywalało błąd i niestety musiałem kupić nowy, na szczęście udało się z używką z alle...

 

Dzięki! Oczywiście poinformuję o wynikach mojej pracy :D

 

-- 28 maja 2011, o 06:45 --

 

Jeśli nie Masz błędów w komputerze, to sugerowałbym czyszczenie, u mnie był mocno zapaćkany olejem, może pomoże, a na pewno nie zaszkodzi. W poprzednim aucie, Impreza, wywalało błąd i niestety musiałem kupić nowy, na szczęście udało się z używką z alle...

 

Dzięki! Oczywiście poinformuję o wynikach mojej pracy :D

 

To jeszcze nie to! Czujnik wyczyściłem, ale problem pozostał. Teraz spróbuję powalczyć z pompą paliwa - oczywiście w zaprzyjaźnionym warsztacie..

Link to comment
Share on other sites

zyg,

1.Po dłuzszym kręceniu ,ale tak ,by jeszcze nie zapalił-sprawdź czy z rury zajeźdża niespalonym paliwem-wtedy masz niedobór "prądu"-zapłon,czujniki ......

Jeśli nie to najpierw p 2:

2.przed pompa sprawdź/wymień filtr paliwa.

Link to comment
Share on other sites

zyg,

1.Po dłuzszym kręceniu ,ale tak ,by jeszcze nie zapalił-sprawdź czy z rury zajeźdża niespalonym paliwem-wtedy masz niedobór "prądu"-zapłon,czujniki ......

Jeśli nie to najpierw p 2:

2.przed pompa sprawdź/wymień filtr paliwa.

 

 

Problem się rozwiązał - nie sam oczywiście - zawiódł drobny element w układzie paliwowym, a mianowicie zawór zwrotny paliwa. Znajduje się on obok filtra paliwa. Kosztował 25 zeta i teraz motor "gada" niezwłocznie po zakręceniu.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

 

A ten zawór kazał mi wymienić mój znajomy - taka złota rączka..............

Link to comment
Share on other sites

Kupisz pewnie w każdym sklepie moto. Pan powiedział, że marka filtra nie ma znaczenia. Ważna jest średnica wewnętrzna wężyków. W moim forku to było chyba 6 mm. Najlepiej wymontuj /szczypce i 30 sek. roboty/ i pokaż w sklepie. Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
zyg,

1.Po dłuzszym kręceniu ,ale tak ,by jeszcze nie zapalił-sprawdź czy z rury zajeźdża niespalonym paliwem-wtedy masz niedobór "prądu"-zapłon,czujniki ......

Jeśli nie to najpierw p 2:

2.przed pompa sprawdź/wymień filtr paliwa.

 

Problem się rozwiązał - nie sam oczywiście - zawiódł drobny element w układzie paliwowym, a mianowicie zawór zwrotny paliwa. Znajduje się on obok filtra paliwa. Kosztował 25 zeta i teraz motor "gada" niezwłocznie po zakręceniu.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

A ten zawór kazał mi wymienić mój znajomy - taka złota rączka..............

 

 

Za wcześnie zacząłem się cieszyć! Problemy z uruchomieniem wróciły... To jednak nie był zawór zwrotny. Muszę szukać dalej. Dzisiaj odstawiam furę do mechanika.

Link to comment
Share on other sites

- pompa paliwa/regulator ciśnienia

- czujniki położenia wału/wałka rozrządu

- cewka/przewody/świece

- przepływka

- czujnik temperatury (ten do komputera)

- silniczek krokowy

- regulacja zaworów

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Mnie się chyba udało problem rozwązać. Wymieniłem czyjniki temperatury płynu chłodzącego, dla pewności oba. Zamienniki w Intercarsie 26+70zł.

 

Mógłbyś podpowiedzieć, gdzie szukać tych czujników? Z góry dziękuję!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

http://www.lovehorsepower.com/joomla/in ... &Itemid=63

 

to powinno pomóc, w forku jest bardzo podobnie

 

-- 19 sie 2011, o 11:45 --

 

Niestety, problem powrócił, nie mam już pomysłów :? . Dodatkową ciekawostką jest to, że po podmienieniu sondy, objawy ustąpiły na kilka dni, jednak już jest po staremu, na zimnym odpala na dotyk, po kilku godzinach od zgaszenia, trzeba długo kręcić zanim zapali.

 

-- 4 kwi 2012, o 12:04 --

 

Niestety problem nie zniknął. Czy komuś udało się zwalczyć temat ciężko zapalającego, ciepłego silnika? Ja już nie mam pomysłów, a serwis twierdzi, że objaw nie występuje, choć występuje średnio dwa razy dziennie :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Mam podobny problem jak koledzy wyżej. Może któryś z was podpowie jak sobie poradził ostatecznie z tym problemem bo nie wiem za co się zabierać najlepiej.

Filtr paliwa wymieniony, zawór zwrotny założony - nic nie pomaga.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...