Skocz do zawartości

Check engine -> wspomaganie kierownicy?


Yanas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Niedawno stałem się posiadaczem ładnego MY00 i, po przejechaniu od zakupu ok 2k km, jestem bardzo zadowolony..ale jest jeden problem. Dwa razy kontrolka check engine zapaliła się przy ruszaniu (i ruchu kierownicą) na ostudzonym silniku i zgasła po 5-10sek jazdy, raz stało się tak przy miejskich manewrach i gorącym silniku - wówczas pomogło wyłączenia silnika na ok minutę. W obu przypadkach nie było żadnego zakłócenia pracy silnika, jedynie wyczuwalnie większy opór na kierownicy.. Dlatego swoje podejrzenia kieruje właśnie na układ wspomagania, chociaż poziom płynu jest ok a pompa nie wydaje dziwnych dźwięków..

 

Macie jakieś sugestie co to może być?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za lamerskie pytanie - ale o które zawory chodzi?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była by tu jakaś zależność między tymi zaworami a (ewentualnym) dziwnym działaniem wspomagania? Bo generalnie silnik chodzi bardzo dobrze, zbiera się ok (chociaż to niestety tylko 125koni..) i pali rozsądne ilości PB..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian zasugerował zawory, bo są one częstą przyczyną gaśnięcia silnika na wolnych obrotach (wspomaganie może być dodatkowym wyzwalaczem, obciążając silnik).

Powinieneś zacząć od odczytania kodu błędów "check'a", to da Ci podstawę do dalszej diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady! Chyba faktycznie wizyta u diagnosty z kompem będzie najwłaściwszym wyjściem.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady! Chyba faktycznie wizyta u diagnosty z kompem będzie najwłaściwszym wyjściem.

 

Pozdrawiam!

 

tylko nie jedź do pierwszego lepszego warsztatu, bo czasami głupoty gadają.

Lepiej zainwestuj dosłownie kilka zł więcej i pojedź do ASO.

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zerknąłem w zakamarki wozu i nad lewą przednią (tzn od strony kierowcy) manszetą wychodzącą od strony silnika na elemencie który (chyba) należy do układu kierowniczego oraz w jego okolicy widać ewidentne ślady pocenia/wycieku jakiegoś płynu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jestem posiadaczką forestera 2,5l benzyna,auto jest z 2009 roku,automat,i ostatnio zapalił mi sie check engine,ale podłaczyłam go do komputera i błedem jest zawór egr,ale oprócz tego prawdopodobnie poszła panewka ,kompter nie odczytal spadku cisnienia oleju i mam takie pytanie ,czy jak poszła panewka to naprawa zawsze wiążę się ze szlifowaniem wału czy nie koniecznie? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...