Yanas Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Witam, Niedawno stałem się posiadaczem ładnego MY00 i, po przejechaniu od zakupu ok 2k km, jestem bardzo zadowolony..ale jest jeden problem. Dwa razy kontrolka check engine zapaliła się przy ruszaniu (i ruchu kierownicą) na ostudzonym silniku i zgasła po 5-10sek jazdy, raz stało się tak przy miejskich manewrach i gorącym silniku - wówczas pomogło wyłączenia silnika na ok minutę. W obu przypadkach nie było żadnego zakłócenia pracy silnika, jedynie wyczuwalnie większy opór na kierownicy.. Dlatego swoje podejrzenia kieruje właśnie na układ wspomagania, chociaż poziom płynu jest ok a pompa nie wydaje dziwnych dźwięków.. Macie jakieś sugestie co to może być? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 jesli był dawno robiony to sparwdzic luz na zaworach - powaga! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 24 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Przepraszam za lamerskie pytanie - ale o które zawory chodzi? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Przepraszam za lamerskie pytanie - ale o które zawory chodzi? Pozdrawiam! Ssące i wylotowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 24 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Była by tu jakaś zależność między tymi zaworami a (ewentualnym) dziwnym działaniem wspomagania? Bo generalnie silnik chodzi bardzo dobrze, zbiera się ok (chociaż to niestety tylko 125koni..) i pali rozsądne ilości PB.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 ppmarian zasugerował zawory, bo są one częstą przyczyną gaśnięcia silnika na wolnych obrotach (wspomaganie może być dodatkowym wyzwalaczem, obciążając silnik). Powinieneś zacząć od odczytania kodu błędów "check'a", to da Ci podstawę do dalszej diagnozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 24 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Dzięki za rady! Chyba faktycznie wizyta u diagnosty z kompem będzie najwłaściwszym wyjściem. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistral Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Dzięki za rady! Chyba faktycznie wizyta u diagnosty z kompem będzie najwłaściwszym wyjściem. Pozdrawiam! tylko nie jedź do pierwszego lepszego warsztatu, bo czasami głupoty gadają. Lepiej zainwestuj dosłownie kilka zł więcej i pojedź do ASO. Mistral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 24 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Właśnie zerknąłem w zakamarki wozu i nad lewą przednią (tzn od strony kierowcy) manszetą wychodzącą od strony silnika na elemencie który (chyba) należy do układu kierowniczego oraz w jego okolicy widać ewidentne ślady pocenia/wycieku jakiegoś płynu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monia0973 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 jestem posiadaczką forestera 2,5l benzyna,auto jest z 2009 roku,automat,i ostatnio zapalił mi sie check engine,ale podłaczyłam go do komputera i błedem jest zawór egr,ale oprócz tego prawdopodobnie poszła panewka ,kompter nie odczytal spadku cisnienia oleju i mam takie pytanie ,czy jak poszła panewka to naprawa zawsze wiążę się ze szlifowaniem wału czy nie koniecznie? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 czy jak poszła panewka to naprawa zawsze wiążę się ze szlifowaniem wału czy nie koniecznie? :?: zawsze i bezwzględnie. Dobrze by było również sprawdzić wał czy nie ma "bicia". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się