Jump to content

Lampka airbag - brak konektora serwisowego?


Miron
 Share

Recommended Posts

Czesc i powitac wszystkich,

 

Jestem tu nowy, od tygodnia mam WRXa i juz na dziendobry problemy z ktorymi nie umiem sobie poradzic.

 

Pierwszego dnia wyskoczyla mi kontrolka silnika. Poczytalem na forum o kabelkach do wymigiwania bledow i od razu na szybko chcialem tylko zobaczyc czy sa pod kierownica wiec dotknalem delikatnie pare kabelkow ktore widzialem. Czarnych ani zielonych koncowek nie znalazlem ale za to... zapalila sie lampka airbag po zapaleniu silnika.

 

Czarnych kabli dalej nie ma (ze 2-3 zielone koncowki sa w roznych miejscach wszak) ale to nie problem bo podlaczylem sie kablem KKL i ecu explorerem skasowalem blad (P0546 Exhaust gas temperature sensor circuit high input - mysle ze przypadkowy).

 

Najgorsz,e ze nie jestem w stanie zgasic lampki poduszki. Po zdjeciu oslony pod kierownica przeszukalem wszystkie kable aby znalezc slynny 6 pinowy konektor do wymigania bledow airbaga. I smiem twierdzic, ze w moim WRX 2004 go nie ma... Nie wiem czy jakos laczy sie to z brakiem czarnych kabelkow do wymigiwania bledow ECU. Dodam, ze instalacja elektryczna nosi spore slady przerobek - ktos wczesniej instalowal piloty do otwierania samochodu z jakims zabezpieczeniem bodaj i nawalone jest sporo dodatkowych kabli, jakas skrzynka itd.

 

Czy ktos wie, czy mozliwe jest, ze w wersji US z 2004 nie bylo konektora do testowania airbaga? Ewentualnie co dalej poczac w tej sytuacji? Kabelki pod siedzeniami dociskalem, ta kostke pod kierownica tez, tasme wykluczam bo klakson i cala reszta dziala. Lampka airbaga jak sie zaswieci przy odpalaniu to swieci non stop az do wylaczenia silnika.

 

pozdrawiam,

Miron

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie - wydaje mi sie, ze ten bialy konektor bedzie tym o czym piszesz... A orientujesz sie jaki to ma byc kabel/soft? Ten konektor jest inny (prostokatny a nie trapezowy) niz OBD2 do ECU. Na tej stronce maja jakis swoj hardware, na allegro tylko gotowe testery ale tez z wtyczkami trapezowymi.

 

A moze sterownik airbag jest jakos polaczony z ECU i przez inny soft da sie blad jakos poprzez ECU odczytac?

 

dzieki za pomoc,

Miron

Link to comment
Share on other sites

No przecież na zdjęciu jak byk masz dwie zielone wtyczki.Połącz je,przekręć kluczyk w stacyjce w pozycje "on" (nie odpalaj silnika) i czytaj co wymruga,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, a zielone nie byly po to, zeby spiac je jednoczesnie spinajac czarne i tym samym skasowac bledy ECU? Prawde mowiac ja zignorowalem te zielone wtyczki bo z braku czarnych uznalem je jako zupelnie od czegos innego. Lub - co mi chodzilo po glowie do dzis - ze ktos ucial czarne wtyczki i nigdy nie dowiem sie gdzie byly podpiete. Tak czy siak, czarne czy zielone, one byly do ECU z tego co czytalem a nie do airbaga jako osobnego systemu, nieprawdaz?

 

pozdro,

Miron

Link to comment
Share on other sites

Hmm, a zielone nie byly po to, zeby spiac je jednoczesnie spinajac czarne i tym samym skasowac bledy ECU?

te zielone i czarne wtyczki o których piszesz były w starszych modelach bez OBD i nimi się mrugało błędy (a kasowało chyba tylko zdejmując klemy z aku)

Link to comment
Share on other sites

Jak się nie myle, to spięcie ziolonych kostek jest niezbędne między innymi do wgrania nowego softu do kompa. Bez ich spięcia można tylko odczytać parametry silnika, porobić logi i skasować błędy. Wymrugać nimi się chyba nic nie da, przynajmnij u mnie się nie dało. Auto się tylko pzełączyło w tryb awaryjny i ciągle się wiatraki włączały...

 

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

te zielone i czarne wtyczki o których piszesz były w starszych modelach bez OBD i nimi się mrugało błędy (a kasowało chyba tylko zdejmując klemy z aku)

 

GT 99/00 ma to i to.

Czytałem kiedyś,że zielone służą do trybu serwisowego-przy odczutywaniu w serwisie na kompie diagnostycznym i do kasowania błędów.Zamiast czarnych kostek ponoć zdarzały się białe.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

No to super, kwestie wtyczek mamy prawie jasną. Zakładając więc, że u mnie wtyczki nic nie pomogą w kwestii skasowania lampki airbaga (i przede wszystkim - dowiedzenia się co jest przyczyną) to co mi pozostaje domowymi metodami? Dodam, że odpięcie akumulatora skasowało lampkę silnika, ale airbag pozostał. Dodam też, że w ecuEplorerze żaden błąd nie wyskakuje (czytałem gdzieś na tym forum chyba, że SRS jest niezależnym - odseparowanym systemem więc miałoby to sens).

 

Miron

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...