Jump to content

problem z GT 218 KM


ZazPL
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Sprawa dotyczy Impreza GT 218 KM 1998 ( MY 99 ). Podczas spokojnej jazdy z lekko uchyloną przepustnicą auto zaczyna delikatnie przerywać. Efekt podobny do lekkiego dotknięcia hamulca podczas jazdy. Generalnie przy większym obciążeniu przyspiesza normalnie, przynajmniej nie da się odczuć żadnych zamuleń.

Było wymienione:

- kable i świece na BERU ( świece UXT 10 , kable ZEF 1528 )

- układ dolotowy na oryginalny ( wraz z przepływomierzem ale nie mam pewności że na 100% sprawna - tak czy siak nic to nie zmieniło )

- pompa paliwa - nie Walbro - niemiecka pompa nowa stosowana także w 200 SX turbo

- kompletny rozrząd.

 

Czy może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy pozostaje tylko wizyta u kogoś kto może podpiąć pod komputer? ( błędów brak )

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ZazPL, domyslam sie, ze jestes kolega kolegi, ktory podjezdza do nas na spoty takim ladnym OBK w dyszlu :wink:

Gadalem wlasnie z nim o Towim problemie. Mialem to samo(w sumie mam, ale w mniejszym stopniu)

Zatarlem pompe paliwa, jezdzilem na gazie z minimalnym stanem paliwa co spowodowalo nie chlodzenia pompy. Na gazie jezdzilo cacy na benzynie: szarpal, prychal, puszczal baki, przerywal.

Wyminilem swiece, kable, sprawdzilem cewki, potem zmienialem przeplywki, chyba ze 3 sztuki, tez lipa, na sam koniec zostala mi pompa, zmienilem ja i pomoglo, choc nie do konca, bo jak wciskam tak do mniejwiecej polowy jest ok, jak wcisne w podloge to do 3,5 tys obrotow tez szarpie, cos jakby go trzymalo.

Problem tkwi w tym, ze nie sprawna pompa nie daje odpowiedniego cisnienia na listwe wtryskowa i stad taki objaw. Ja bym szedl tropem pompy, wsadzil napewno dobra lub poprostu nowa(dedykowana do subaru), tylko ze nowej juz nie zwrocisz, a jak sie okaze, ze to nie to, to psu w d.. pare stowek

 

Choc tez piszesz, ze dolot nie jest orygianlny, sprobuj moze pozyczyc na chwile przeplywke od kogos i podmienic

Link to comment
Share on other sites

tak zgadza się... jestem kolegą kolegi :D - dzięki za odpowiedź

 

nowa pompa wsadzona jest taka :

http://allegro.pl/pompa-paliwa-nissan-p ... 18324.html

 

jeżeli jednak w tą stronę to pozostaje chyba tylko pomiar ciśnienia paliwa... Gdzie najlepiej się podpiąć w tym aucie? Z tego co się doczytałem to ciśnienie paliwa w zakresie 2,9-3,2 bar ?? - na wolnych obrotach i podczas jazdy.

 

pzodrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jakby co, to powinienem znaleźć gdzieś w piwnicy w pełni sprawną pompę ori Subaru z Forka XT, identyczna była chyba w Imprezach. Wymieniałem przed strojeniem, więc do końca chodziła ok.

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Ja jeszcze proponowalbym zresetowac kompa, zdjac kleme najlepiej na noc, potem odpalic motor, niech sobie stoi tak do zalaczenia wentylatora, powinno pomoc. Komputer 'przyzwyczai' sie do nowej pompy

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jeszcze proponowalbym zresetowac kompa, zdjac kleme najlepiej na noc, potem odpalic motor, niech sobie stoi tak do zalaczenia wentylatora, powinno pomoc. Komputer 'przyzwyczai' sie do nowej pompy

nie bardzo rozumiem co ma się przyzwyczajać ;-)

Link to comment
Share on other sites

sprawdź masy , i kable zapłonowe jak sprawna przepływka

 

czy dzieje się to jak zimny najmocniej?

 

kable zapłonowe BERU są średnie , ori są lepsze bez dwóch zdań

Link to comment
Share on other sites

dzięki za wszystkie propozycje.

 

Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły...

Zmiana kabli na nowe też nic nie zmieniła, ze świecami to samo... Przepływka tak jak pisałem zmieniona na inną ale nie mam pewności, że na 100 % sprawna ( też nic się nie zmieniło - ani lepiej ani gorzej )...

W przyszłym tygodniu podjadę do warsztatu gdzie można się podłączyć do komputera i ewentualnie próby drogowe odbyć - może coś komputer pokaże.

 

A tak z innej beczki może ktoś z okolic Ursynowa był by chętny pożyczyć części na podmiankę ( 100% sprawna przepływka, cewka, kable itp )...? :D

 

W razie czego dysponuję miejscem na dokonanie większości napraw w samochodzie więc mogę sie odwdzięczyć w przyszłości... :D

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dzięki za wszystkie propozycje.

Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły...

Oczywiscie tak banalna sprawa jak jakość paliwa nie wchodzi w grę?

Zdarzały się w moim gieteku takie historie właśnie po zatankowaniu niewłaściwego paliwa.

Link to comment
Share on other sites

ZazPL,

1. Sprawdź jak jeździ z odpiętą wtyczką od przepływki-jeśli przerywanie zniknie to może być ona

2. W Twoim przypadku pompę i ciśnienie paliwa zostaw na deser i posprawdzaj inne sprawy, bo przerywa na niskich obrotach.

W 1 kolejności kable ,świece, krokowy, czyszczenie przepustnicy.

pozdr.

 

-- N maja 29, 2011 5:59 pm --

Link to comment
Share on other sites

ZazPL,

1. Sprawdź jak jeździ z odpiętą wtyczką od przepływki-jeśli przerywanie zniknie to może być ona

2. W Twoim przypadku pompę i ciśnienie paliwa zostaw na deser i posprawdzaj inne sprawy, bo przerywa na niskich obrotach.

W 1 kolejności kable ,świece, krokowy, czyszczenie przepustnicy.

pozdr.

 

-- N maja 29, 2011 5:59 pm --

 

 

dzięki za odpowiedź

 

1 - po odłączeniu może i trochę lepiej, aczkolwiek odłączenie przepływomierza nie da chyba na 100 % odpowiedzi co jest problemem. Brak odczytu z przepływki może chyba powodować inną pracę komputera...

 

Czy ktoś ma może do sprzedania przepływomierz do tego auta na 100 % sprawny ??

 

2 - kable, świece, krokowy i przepustnica przerobione już wcześniej - nie pomogło :(

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś ma może do sprzedania przepływomierz do tego auta na 100 % sprawny ??

 

Kup nowke w serwisie - do my99/00 nie sa jakies strasznie drogie, a przynajmiej bedziesz mial pewnosc, ze chwile pojezdzi.

Przeplywki w tych rocznikach niestety nie sa najtrwalsze.

 

O ile oczywiscie zdiagnozujesz problem z przeplywomierzem.

Prawde mowiac dziwie sie, ze mieszkajac w Warszawie bawisz sie w takie zgadywanki, zamiast jechac do jednego z wielu znajdujacych sie w okolicy serwisow.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...