Jump to content

Problem z DPF


spi630
 Share

Recommended Posts

Mam taki problem z DPFem, może ktoś miał podobnie i pomoże; w obk 2.0d my2010.

przy przebiegu ok 3500km na autostradzie, przy prędkości ok 180km/h, około 30km od startu silnika, zapaliła się pomarańczowa kontrolka DPF, i po kilku sekundach, zaczęła migać, włączył się tryb awaryjny. diagnoza w aso - zapchany DPF (trochę szybko co nie? paliwo tylko bp ultimate, trasa/miasto 50:50). w aso wypalanie.

po około 500km, w trasie, znów zaczyna migać kontrolka DPF, już bez okresu świecenia ciągłego. diagnoza w aso - błąd OIL DILUTION. wymiana oleju z filtrem. ten sam błąd pojawia się po podobnych dystansach i okolicznościach - zawsze w trasie - jeszcze kilka razy i w końcu w aso chłopaki diagnozują wadliwą pracę czujników temperatury w DPF - wymiana na gwarancji. po ok 1000km znowu to samo - oil dilution. w aso wymiana oprogramowania komputera na gwarancji, od tego czasu przejechałem niewiele - jakieś 200km i jak na razie ok, ale jestem lekko zdenerwowany bo strach pojechać na wakacje z rodziną, auto ma przebieg 8000 i już jakieś 10 wizyt w aso wz z DPFem. Może ktoś z Was ma jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

zrobię mały off top ale właśnie z powodu takich kłopotów o których piszę spi630, nigdy nie kupię auta z DFP. Nie mówię tutaj tylko o Subaru ale w ogóle.

Trzeba mieć pewnie trochę pecha aby trafić akurat na takie auto ale wolę nie kusić losu

spi630, wypalanie DPF-a gwarancja nie obejmuje i trzeba płacić z własnej kieszeni?

Link to comment
Share on other sites

spi630, wypalanie DPF-a gwarancja nie obejmuje i trzeba płacić z własnej kieszeni?

 

tak, za wypalanie trzeba płacić coś ok 350pln, choć po moich przebojach myślę że w razie takiej kolejnej potrzeby będzie mnie dosyć trudno do zapłacenia przekonać w aso.

obecnie z żoną prowadzimy zakłady po jakim przebiegu znowu zacznie migać kontrolka dpfa :wink:

 

-- 23 maja 2011, o 20:57 --

 

Dziwne, że nie potrafią tego zdiagnozować w ASO. Może najwyższy czas je zmienić :roll:

 

nie mogę powiedzieć że się nie starają, ostatnio nawet przy okazji kolejnego wyskoczenia tego błędu elektronik z laptopem przyjechał do mnie do domu by skasować błąd i ściągnąć loga. pomyślałem sobie że obsługa jak w bentleju nie przymierzając;)

Link to comment
Share on other sites

zrobię mały off top ale właśnie z powodu takich kłopotów o których piszę spi630, nigdy nie kupię auta z DFP. Nie mówię tutaj tylko o Subaru ale w ogóle.

Trzeba mieć pewnie trochę pecha aby trafić akurat na takie auto ale wolę nie kusić losu

spi630, wypalanie DPF-a gwarancja nie obejmuje i trzeba płacić z własnej kieszeni?

Markos007 Twoje kryteria oznaczaja że nie kupisz żadnego nowego "klekota".

A z tym DPF-em daje się żyć ....

Spi360 miał pecha i jakiś felerny mu się egzemplarz trafił - zresztą wcale nie jest powiedziane że to DPF. Może to być coś w silniku co powoduje zły skład mieszanki i w efekcie zatykanie DPF-a.

W tej chwili wydaje mi się że najważniejsze to jechać do myślącego fachowca który temat ogarnie a nie do wymieniacza działającego w/g "check listy"...

Link to comment
Share on other sites

spi630, ile Tobie pali to auto :idea: :?: Wtryski działają OK :idea: :?:

 

średnio wychodzi jakieś 8l/100 więc chyba ok. sam podejrzewam że może być jakiś problem z turbiną, przy zimnym silniku, tak przy 3200rpm słychać wyraźny pisk, jak się silnik zagrzeje to to znika. w odczytach danych z pracy silnika i turbiny, sprężania itp wszystko gra

 

-- 23 maja 2011, o 21:16 --

 

- zresztą wcale nie jest powiedziane że to DPF. Może to być coś w silniku co powoduje zły skład mieszanki i w efekcie zatykanie DPF-a.

 

zapchał się raz, na początku. potem wyskakiwał tylko ten błąd oil dilution. teraz odczyty z kompa wskazują że filtr się nie zapycha i oczyszcza się też dobrze sam. wiem że przy cylku auto-dopalania, do oleju dostaje się paliwo rozrzedzając go, tylko u mnie komputer zlicza jakby te razy dużo częściej i daje rozkaz do wymiany oleju, najprawdopodobniej nierozrzedzonego, tak sobie to tłumaczę.

może ktoś jeszcze się orientuje co powoduje rozrzedzenie oleju?

Link to comment
Share on other sites

Może to być coś w silniku co powoduje zły skład mieszanki i w efekcie zatykanie DPF-a.

lub tylko falszywy odczyt co najbardziej prawdopodobne .

 

pozostaje mi mieć taką nadzieję, choć wiadomo czyją ona jest matką

Link to comment
Share on other sites

pozostaje mi mieć taką nadzieję,

jest czujnik który ( niesprawny ) moze dawac taki efekt

może się przegrzewać w trasie i głupieć skoro tylko w takich okolicznościach występuje problem :idea: :?:

Link to comment
Share on other sites

pozostaje mi mieć taką nadzieję,

jest czujnik który ( niesprawny ) moze dawac taki efekt

 

to proszę napisz co to za czujnik, podzielę się tą informacją z moim aso

Link to comment
Share on other sites

to proszę napisz co to za czujnik, podzielę się tą informacją z moim aso

nie wypada mi sie wtracac ale moga zadzwonić to sobie wymienią poglady z moim aso...moze pomoże. To tylko moje przypuszczenia z tym czujnikiem , nie wiem co juz zrobili w porozumieniu z dzialem tech. Moze to jakis inny problem ale jak pamietam w podobnym przypadku (pdf) wym. pomogla.

Link to comment
Share on other sites

Guest zacier
w aso wymiana oprogramowania komputera na gwarancji

To powinno pomóc . Nie gwarantuję że akurat to . Znam taki przypadek Polaka w Niemczech i wymiana była konieczna . Rok ma spokój z dopalaniem .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
w aso wymiana oprogramowania komputera na gwarancji

To powinno pomóc . Nie gwarantuję że akurat to . Znam taki przypadek Polaka w Niemczech i wymiana była konieczna . Rok ma spokój z dopalaniem .

 

no cóż, pożyjemy zobaczymy, w weekend zrobię jakieś 1000km i się okaże czy pomogło

 

-- 28 cze 2011, o 09:14 --

 

No i znowu to samo, po niecałym tysiącu km, znowu w trasie będąc, lampka zaczęła migać. w aso znowu "oil dilution" i serwis znowu czeka na instrukcje SIP co mają robić. jak do tej pory zdążyłem zapłacić za wypalanie dpf i wymianę oleju z filtrem przy przebiegu <5tyś km , choć w świetle tego co się dzieje było to spowodowane usterką. wymieniono już czujniki temperatury w dpf i oprogramowanie komputera, po którym nota bene samochód staje się mułowaty powyżej 100km/h. mam przebieg 9500 i to już będzie chyba 10 wizyta w serwisie z tym samym, wciąż nierozwiązanym problemem i chyba powinienem zacząć żądać od SIP jakiś konkretniejszych działań. i tu moje pytanie do Was, czy ktoś próbował domagać się od SIP wymiany auta na nowy model/zwrotu pieniędzy w ramach rękojmi/gwarancji czy jakiejkolwiek innej podstawy prawnej? byłbym wdzięczny za rady via pw

Link to comment
Share on other sites

tu moje pytanie do Was, czy ktoś próbował domagać się od SIP wymiany auta na nowy model/zwrotu pieniędzy w ramach rękojmi/gwarancji czy jakiejkolwiek innej podstawy prawnej? byłbym wdzięczny za rady via pw

 

a sprecyzuj najpierw sobie z jakich praw chciałbyś skorzystać - inne masz jak kupujesz jako konsument, inne jak kupione jako firma. Ustawa o sprzedaży konsumenckiej z lipca 2003 dotyczy tylko konsumentów (osób fizycznych). Zasady dotyczące ochrony sprzedaży konsumenckiej odnoszą się do umów, których wartość przedmiotu sprzedanego jest mniejsza niż 100 tys. złotych.

Znam tylko dwa przypadki (nie w subaru) wymiany samochodów (tańszych niż 100 0000) na nowy przy skorzystaniu z tego prawa, po długiej drodze prawnej...

Gwarancja dotyczy wszystkich ale warunki gwarancji tworzy gwarant i na pewno niechętnie daje klientom prawo do wymiany produktów na nowy:-)

Link to comment
Share on other sites

czyli jeśli aso sobie z problemem nie poradzi i będę musiał co 1000km jechać do serwisu bo mi się lampka zapali to i tak mam się cieszyć że łaskawie będą to naprawiali gwarancyjnie i nic więcej nie mogę zrobić? a auto jest firmowe jeśli to coś zmienia

Link to comment
Share on other sites

czyli jeśli aso sobie z problemem nie poradzi i będę musiał co 1000km jechać do serwisu bo mi się lampka zapali to i tak mam się cieszyć że łaskawie będą to naprawiali gwarancyjnie i nic więcej nie mogę zrobić? a auto jest firmowe jeśli to coś zmienia

Jeśli auto firmowe to nie możesz korzystać z ustawy o sprzedaży konsumenckiej...

 

Możesz skorzystać z rękojmi: art 556 KC

Rękojmią za wady fizyczne jest odpowiedzialność sprzedawcy wobec kupującego za wady rzeczy zmniejszające jej wartość lub użyteczność.

Poczytaj sobie KC art 556-558

Ale łatwo nie będzie....

Link to comment
Share on other sites

czyli jeśli aso sobie z problemem nie poradzi i będę musiał co 1000km jechać do serwisu bo mi się lampka zapali to i tak mam się cieszyć że łaskawie będą to naprawiali gwarancyjnie i nic więcej nie mogę zrobić? a auto jest firmowe jeśli to coś zmienia

Jeśli auto firmowe to nie możesz korzystać z ustawy o sprzedaży konsumenckiej...

 

Możesz skorzystać z rękojmi: art 556 KC

Rękojmią za wady fizyczne jest odpowiedzialność sprzedawcy wobec kupującego za wady rzeczy zmniejszające jej wartość lub użyteczność.

Poczytaj sobie KC art 556-558

Ale łatwo nie będzie....

 

 

zwłaszcza, że walczyć przyjdzie z sprzedawcą a nie importerem czyli SIP.

Link to comment
Share on other sites

czyli jeśli aso sobie z problemem nie poradzi i będę musiał co 1000km jechać do serwisu bo mi się lampka zapali to i tak mam się cieszyć że łaskawie będą to naprawiali gwarancyjnie i nic więcej nie mogę zrobić? a auto jest firmowe jeśli to coś zmienia

Jeśli auto firmowe to nie możesz korzystać z ustawy o sprzedaży konsumenckiej...

 

Możesz skorzystać z rękojmi: art 556 KC

Rękojmią za wady fizyczne jest odpowiedzialność sprzedawcy wobec kupującego za wady rzeczy zmniejszające jej wartość lub użyteczność.

Poczytaj sobie KC art 556-558

Ale łatwo nie będzie....

 

 

zwłaszcza, że walczyć przyjdzie z sprzedawcą a nie importerem czyli SIP.

 

Pośrednio bo sprzedawca zgłosi się do SIP:)

 

Znam jeden podobny przypadek z innego miasta zmiana softu na inny pomogła. Od razu mówię że nie wiem co jak i po co wgrali:)

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie wtrącić do kolejnego wątku o DPF. SPI630 słabe pocieszenie ale mnie przeciętnie włączał się co 6 tys od nowości.

Teraz po wymianie bloku u P.Andrzeja Kopera w ASO po 600 km. Też większość długie trasy.Olej bierze? Bo u mnie to główny powód był całej historii.Pzdr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

No i skończyło się na wymianie DPF, oczywiście w ramach gwarancji. Jak się okazało, stary działał wadliwie ciągle wszczynając cykle dopalania bez ich dokończenia. Nie pomogło wcześniejsze wymienienie 2 czujników temperatury i czujnika różnic ciśnień w filtrze oraz wymiana oprogramowania komputera. Cała zabawa trwała od przebiegu ok 2000km i jak na razie zakończyła się przy ok 12000. W sumie przez 5 miesięcy wyszło 8 wizyt w serwisie, z czego ostatni związany z wymianą DPF'a trwał 3,5 tygodnia. nie ma to jak nowe nowoczesne bezawaryjne auto;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...