Jump to content

Forester I w teren


kasprol
 Share

Recommended Posts

Witam, przymierzam się do zakupu samochodu który będę wykorzystywał do codziennej pracy (geodeta). Samochód chcę wykorzystywać do dojazdu ok. 200 km dziennie plus jazda po lekkim terenie, głównie polne i leśne drogi. Wiem, że nie jest to typowa terenówka ale chcę się zorientować czy forester jest w stanie podołać takiej eksploatacji. Obecnie mam okazję jeździć Discovery (kolegi) w terenie jest super ale jako samochód w trasę, to porażka, poza tym eksploatacja też do tanich nie należy.

Czy wybór Forestera to dobry pomysł, czy lepiej dać sobie spokój i szukać czegoś innego?

Dodam, że będzie to drugi samochód, typowo do pracy.

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, jeśli potrzebujesz auta na leśne, polne, szutrowe drogi to Forester właśnie do tego został stworzony. A w trasie prowadzi się lekko i przyjemnie i w moim odczuciu jest do tego wygodny.

 

Z inwestycji to wziąłbym opony HT - w trasie prowadzi się jak każda inna, a poza drogami będzie bardziej odporna na przebicie. Sam bieżnik też poprawia trakcję w stosunku do zwykłych opon szosowych. :)

Link to comment
Share on other sites

Forek w terenie jest bardzo przyjemnym samochodem. Zdecydowanie daje radę. Nie daje rady tylko wtedy, jak któreś koło wisi...albo dwa ;)

jak chcesz, to mam kpl felg, plastikową osłonę silnika i kuwetę do bagażnika - dla geodety ważna sprawa ;)

Link to comment
Share on other sites

Szukałem na forum i w internecie i nie udało mi się znaleźć wymiarów bagażnika w Foresterze. Chodzi mi głównie o szerokość, może ktoś pomoże w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

Forek w terenie jest bardzo przyjemnym samochodem. Zdecydowanie daje radę. Nie daje rady tylko wtedy, jak któreś koło wisi...albo dwa ;)

 

 

Czy ja wiem? :twisted: jak ma się do pomocy z 8 chłopa to też wyjedzie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Niektórzy twierdzą, że AT jeszcze lepiej nadaje się w teren

 

mają racje, o sprzęgło się nie trzeba martwić.

Link to comment
Share on other sites

mają racje, o sprzęgło się nie trzeba martwić.

 

otóż to :arrow:

Choć reduktor w manualu też robi robotę.

 

Tak jak koledzy wspomnieli, Forek jest idealny do takiej roboty. Minusy to właśnie niewielki bagażnik, no i przy dziennych przebiegach o których pisałeś (200km + teren) szybko staniesz się ekspertem w kwestii, która stacja ma najlepsze hot-dogi, kawę czy co tam kupujesz razem z paliwem :twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pamiętajmy, że AT ma trochę inny napęd...moim zdaniem gorszy :P

 

gorszym bo?

 

MY07 2.0 A/T podczas zimowych testów na oblodzonej górce zbiera się równo przód i tył. Jeśli dochodzi do poślizgu któregoś kół to ślizga się to koło, które ma gorszą przyczepność (a nie tylko przednia lub tylko tylna oś).

 

Jeśli ktoś pojeździł sporo w ciężkich warunkach zarówno manualem jak i automatem zazwyczaj później wybiera... automat 8)

Link to comment
Share on other sites

to dlaczego przy ruszaniu z sandałem w podłodze na śniegu/lodzie buksuje raz tył a innym razem przód?

to dlaczego w ciasnych łukach na pełnym ogniu przód nie wyjeżdża na zewnątrz jak w przednio-napędówkach?

 

Miałem już kilka samochodów terenowych, w tym również ze stałym 4x4 (50/50) i na śliskich nawierzchniach napęd forka z automatem nie wykazuje ułomnych stron. Zwłaszcza przy śliskich podjazdach automat wyjdzie na górę sprawniej niż manual.

Owszem przy zagrzebaniu auta w błocie/śniegu na automacie nie ma możliwości rozbujania auta przód-tył i to jest chyba jego najpoważniejsza wada w stos do mauala.

Link to comment
Share on other sites

to dlaczego przy ruszaniu z sandałem w podłodze na śniegu/lodzie buksuje raz tył a innym razem przód?

...ale na lodowisku nie próbowałeś ? :mrgreen: No i sandały w zimie... :mrgreen: A tak poważnie to szukajka i zobaczysz że faktycznie taki rozkład jest i tyle...

to dlaczego w ciasnych łukach na pełnym ogniu przód nie wyjeżdża na zewnątrz jak w przednio-napędówkach?

ESP..??

Link to comment
Share on other sites

bo 90x10(czy jakoś tak) a nie 50x50

Pamiętaj, że to tylko rozkład nominalny, jak się zmienia przyczepność to proporcje się zmieniają zarówno w AT jak i MT.

 

Niezależnie czy jest to AT czy MT to przedni i tylny dyfer są otwarte. Zatem jak będzie niekorzystnie ślisko to oba auta będą stały w miejscu mówiąc kolokwialnie. MT ma znacznie większą sprawność od AT bo opiera się tylko na kołach zębatych. W AT masz przekładnię hydrokinetyczną, która ma ograniczoną zdolność przenoszenia momentu.

 

-- Wt, 24 maja 2011, 13:20 --

 

Zwłaszcza przy śliskich podjazdach automat wyjdzie na górę sprawniej niż manual.

 

Możesz uzasadnić wskazując element układu napędowego, który o tym decyduje ??

Link to comment
Share on other sites

Podjazd po stromą górę, zwłaszcza przy założeniu że będziesz musiał zmienić bieg w trakcie podjazdu (obojętnie czy 1 na 2 albo redukcję 2-1) albo np musisz zwolnic podczas podjeżdżania i ując gazu a potem znowu przyspieszyć (gdy jest ryzyko że ci braknie biegu). W takich sytuacjach skrzynia automatyczna wykazuje swoją wyższość gdyż zmienia przełożenia (zarówno w górę jak i w dół) bez przerywania napędu na koła. W ten sposób koła nie mają okazji do zerwania przyczepności co przy manualnej skrzyni nie jest oczywiste w momencie naciśnięcia sprzęgła.

 

Powyższy przykład najłatwiej zobaczyć w ciężkich warunkach terenowych/trakcyjnych, podczas codziennej jazdy drogowej trudno a taką sytuację. Natomiast wielokrotnie doświadczyłem tego bawiąc się offroadowo. Mieliśmy z kolegą identyczne samochody (LR disco 300Tdi) różniące się tylko skrzyniami i niemal zawsze automat zajeżdżał dalej niż manual.

Link to comment
Share on other sites

gorszym bo?

bo 90x10(czy jakoś tak) a nie 50x50

 

 

to także zależy od roczników, bo bywało różnie. Jest kilka wątków o tym, więc nie będę przytaczał.

Poza tym jak wspomniano powyżej, to moment jest przenoszony w zależności od potrzeb. Do tego, wygrzebując się z piachu, śniegu itp. to wpbijając sztywno 1, to mamy na stałe spięte napędy w stosunku 50:50.

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...