Jump to content

Napęd OBK Boxer Diesel


Bazyli

Recommended Posts

Jak w temacie - szukam schematu kinematycznego lub dokładnego opisu napędu zastosowanego w OBK Boxer Diesel MY09 (podejrzewam, że w MY10 jest taki sam).

Mechanizmy różnicowe, sprzęgła wiskotyczne, skrzynia i jej przełożenia, itd.

Link to comment
Share on other sites

Bazyli, ciężko niestety o schematy kinematyczne, sam sporo szukałem bo pisze pracę inżynierską o Subaru. Niestety jestem zmuszony rysować w CAD'ie. Jak narysuję to mogę podesłać :) jakoś na dniach powinienem go mieć. Przełożeń musiałbys poszukać na forum - możliwe ze ktoś podawał.

Link to comment
Share on other sites

(podejrzewam, że w MY10 jest taki sam).

niekoniecznie, MY10 to nowy model , mogły być więc jakieś modyfikacje.

Dla przykładu silnik MY09 spełnia Euro4 a MY10 już Euro5.

 

poniżej info o przełożeniach:

 

6MT

 

Installed on MY09/10/11 Boxer Diesel models.

Gear RatiosGear Ratio

1 3.454

2 1.750

3 1.062

4 0.785

5 0.634

6 0.557

R 3.636

Final Drive 1 4.444

Link to comment
Share on other sites

Przełożenia dla OBK MY09 akurat znam (ale to wszystko co mam na ten temat):

 

1-3,454

2-1,750

3-1,096

4-0,785

5-0,634

R-3,333

 

Tomasz _555, byłbym wdzięczny za materiały. Jako piszący pracę mógłbyś się zwrócić oficjalnie do SIP o różne dane.

Nasza firma np. po dostarczeniu zaświadczenia z uczelni o pracy magisterskiej, udziela wszelakiego wsparcia studentowi.

Link to comment
Share on other sites

Przełożenia dla OBK MY09 akurat znam (ale to wszystko co mam na ten temat):

a w pierwszym poście się pytasz... :roll:
skrzynia i jej przełożenia...OBK Boxer Diesel MY09

a teraz podałeś przełożenia skrzyni 5MT, IMHO 5MT w dieslu była tylko do MY08

Podaje za oficjalną stroną Subaru

Mated with MY 2008 Legacy/Outback only. All newer models have the 6MT.

Gear RatiosGear Ratio

1 3.454

2 1.750

3 1.096

4 0.785

5 0.634

R 3.333

 

no więc chciałem chociaż troszkę pomóc... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Okeyten, jak widzisz, moja wiedza jest znikoma i ogranicza się do znajomości przełożeń skrzyni biegów. Notabene w MY09 mam właśnie takie przełożenia skrzyni, jak napisałem. A wracając do głównego wątku, zdaję sobie sprawę z konieczności pogłębienia wiedzy, dlatego wywołałem ten temat.

Do niedawna było na rynku takie fajne czasopismo: Auto Technika Motoryzacyjna (ATM), które w swoich artykułach stawiało nacisk na opis rozwiązań technicznych stosowanych w samochodach. Jednakże czasopismo zniknęło i pozostała cała masa "gadżeciarskiej" prasy motoryzacyjnej, która opisuje kolory lakieru, wyposażenie czy też podaje suche dane techniczne. Na próżno tu szukać opisu jak funkcjonuje mechanizm "torsen", "haldex", nowoczesne elektrycznie wspomagane przekładnie kierownicze itd.

Zatem, jeśli ktoś ma konkretną wiedzę na temat napędu OBK Boxer Diesel proszę się podzielić.

 

P.S.

Nie wiecie co się stało z ATM? Jeśli zostało zlikwidowane, to czy jest jakiś "spadkobierca" tego czasopisma?

Link to comment
Share on other sites

Niestety, czasopisma coraz cześciej znikają z półek a źródłem coraz większej wiedzy staje się internet, inna sprawa, że rzadko polski :(, a tym bardzie "inżynieryjno-techniczny". Poza tym, pojawia się także dużo nieścisłości i sporo uwag można mieć do rzetelności tekstów. Więc fachowa literatura okazuje się być nie zastąpiona, a teksty internetowe trzeba troszkę "filtrować".

Wracając do słowa drukowanego to jest WRC magazyn, w którym jest dział techniczny i można poczytać o wielu różnych rozwiązaniach technicznych, niedawno publikowana była wiedza technicza o szperach. Dostępny jest także w necie.

W tym miejscu mogę Ci podać linka do opisu Euro5 Diesla Boxera ,który niedawno znalazłem, ale w sprawie napędu , niestety nic nie mam.

Ciekawa jeszcze sprawa z Twoim OBK, MY09 i masz 5MT ? na bank masz model MY09 ?

Jeżeli tak, to internet mnie znowu okłamał :twisted: , bo katalogi i opisy OBK twierdzą, że Diesle MY09 miały 6MT.

Link to comment
Share on other sites

Tak, mam OBK MY09. Kupiony w kwietniu 2010 ale rocznik 2009. Obecnie jest sprzedawany model to MY10 z 6MT. Skrzynia 6MT ma dołożone dodatkowe 6. przełożenie a pozostałe 1-5 są zestopniowane prawie identycznie jak w 5MT. Wsteczny się różni.

Dzięki za wstawkę o BoxerDiesel.

Link to comment
Share on other sites

a widzisz, to nie dokońca tak tylko 6 dołożona, inaczej i to odczuwalnie zapewne ciągnie 3 i główne przełożenie jest całkiem inne. Zmieniło się przy przejściu ze skrzyni 5-biegowej na 6-biegową ( Legacy IV vs V ) z 3,7 na 4,44, chociaż gdzieś wyczytałem że 4,11. Dochodzą większe w standardzie kółeczka i autko prowadzi się inaczej.

TUTAJ masz ciekawą stronkę poświęconą Boxer'kowi w Dieslu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...