Jump to content

IMPREZA WRX 2004-2005


pioterpan
 Share

Recommended Posts

Zamierzam kupić taki samochodzik na wiosnę model z roku jak w temacie. Chętnie usłyszał bym jakieś uwagi na temat tego samochodu. Zaznaczam że jeszcze w swojej karierze nie miałem samochodu tego typu (4x4 itd..) więc każda uwaga lub doświadczenie z nim związane były by mi przydatne bardzo;) Dzięki z góry

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zamierzam kupić taki samochodzik na wiosnę model z roku jak w temacie. Chętnie usłyszał bym jakieś uwagi na temat tego samochodu. Zaznaczam że jeszcze w swojej karierze nie miałem samochodu tego typu (4x4 itd..) więc każda uwaga lub doświadczenie z nim związane były by mi przydatne bardzo;) Dzięki z góry

W takim razie witaj na forum i zapraszam do zapoznania się z wyszukiwarką :) WRX jest bohaterem prawie połowy postów ;)

Link to comment
Share on other sites

aflinta, temat WRX vs STI takze byl wielokrotnie a zobacz co sie teraz dzieje :)

Sam z checia bym poczytal cos wlasnie konkretnie o WRX 03-05, chociaz z drugiej strony watpie zeby ktos napisal cos nowego o czym nie wiemy o tym modelu auta :roll:

Link to comment
Share on other sites

pioterpan, WRX 04 od 05 trochę się różni. 04 ma szare zaciski hamulców, 05 ładne czerwone. 04 ma starszą, lepsza w użytkowaniu środkową konsolę. Wprawdzie nie używałem tej z 05, ale na forum słyszałem opinie, że jest niewyraźna przy mocnym oświetleniu, a już ze zdjęć widać, że w 04 łatwiej jest się zorientować w ustawieniu nawiewów (zwłaszcza nie patrząc na nie). Ponoć 05 ma inne amortyzatory, ale tego nie jestem pewny. 04 ma napisane na tylnej szybie AWD, 05 Symetrical AWD

 

Ciekawostka, w WRXe 04 nie da się włączyć naraz więcej niż jednego z 3 przycisków: klima, zamknięty obieg, podgrzewanie szyby/lusterek. Trzeba naciskać przyciski po kolei do czego musiałem się przyzwyczaić, bo w Nubirze włączam 2,3 przyciski naraz jednym ruchem ręki.

WRXem beznadziejnie jeździ się wolno np. w korkach, bo ma dość twarde sprzęgło na którym nie powinno się jeździć, dużą moc i twardy hamulec, oczywiście porównując zwykłe auta, do tego dochodzi jedynka, którą ciężko wrzucić w czasie poruszania się.

 

 

P.S. Milek, nie zakochałem tylko poco mam się niepotrzebnie produkować ?

Link to comment
Share on other sites

P.S. Milek, nie zakochałem tylko poco mam się niepotrzebnie produkować ?

 

Jestem innego zdania. To jest forum, kazdy ma prawo wypowiedziec sie co mysli na dany temat, nawet gdy wywola to burzliwa dyskusje. Mi osobiscie ciebie na forum brakuje. Jakos tak juz sie przyzwyczailem :)

Link to comment
Share on other sites

To co mnie denerwuje w WRXach do MY05 to duża i paskudna kierownica. Po póltorej roku jazdy tym autem (ja mam rocznik 2004) wciąż mnie to irytuje. Wkurzające też jest to że zawieszenie dość glośno pracuje (na początku tak chyba nie bylo). Hamulce jak na te osiągi są nie wystarczające - przeciętne. Do normalnej jazdy spokojnie wystarczają ale jeśli chce sie poszaleć to zawodzą. Aha dla uladu kierowniczego należy się negatyw - reaguje on na ruchy kierownicą z opóźnieniem. Reszta to raczej zalety :mrgreen:

 

EDIT: -co do jazdy w korkach to zgadzam się z Witkiem

-wg mnie MY 05 jest ladniejszy w srodku no i jest lepsza kierownica bo mniejsza, trójramienna i "chwyt" ma grubszy.

Link to comment
Share on other sites

To co mnie denerwuje w WRXach do MY05 to duża i paskudna kierownica.

W legacy też jest taka jak w autobusie :)

Wkurzające też jest to że zawieszenie dość glośno pracuje (na początku tak chyba nie bylo).

Łączniki stabilizatorów do wymiany?

 

Aha dla uladu kierowniczego należy się negatyw - reaguje on na ruchy kierownicą z opóźnieniem. Reszta to raczej zalety :mrgreen:

Przesada. W porównaniu do innych aut jest super precyzyjny. Jeździłem i czułem różnicę :)

Link to comment
Share on other sites

aflinta, we wtorek bylem w serwisie na wymianie klocków (zalożylem Ferodo DS Performance - zobaczymy co z tego bedzie) i wlasnie kontroli zawiasu i wszystko podobno jest ok.

Łączniki to w sumie u mnie jak do tej pory jedyny element który tłukł się jakby ktoś gumowym młotkiem po podwoziu stukał. W prawdzie na moje mało wprawne w tej materii oko łączniki przed i po wymianie wyglądły identycznie, ale tłuczenie zniknęło i auto znowu zaczęło cicho jeździć :)

Link to comment
Share on other sites

U nas po półtora roku we Wrocławiu zawieszenie jest cicho, ale coś z tyłu trzeszczy, jak stary mebel, osobiście podejrzewam, że spojler...

 

Pewnie jestem jedyny, ale mnie dużo bardziej podoba się środkowa konsola My 04 od 05...

 

P.S. Nam kiedyś coś z tyłu stukało i okazało się, że to nie zawieszenie a zamek klapy bagażnika, który wystarczyło dokręcić.

Link to comment
Share on other sites

Łączniki to w sumie u mnie jak do tej pory jedyny element który tłukł się jakby ktoś gumowym młotkiem po podwoziu stukał. W prawdzie na moje mało wprawne w tej materii oko łączniki przed i po wymianie wyglądły identycznie, ale tłuczenie zniknęło i auto znowu zaczęło cicho jeździć

 

Bylo wziac lacznik w dwie rece i nim mocno poruszac, poczulbys wtedy roznice. Sam takze to kiedys przerabialem :)

 

U nas po półtora roku we Wrocławiu zawieszenie jest cicho, ale coś z tyłu trzeszczy, jak stary mebel, osobiście podejrzewam, że spojler...

 

Pewnie jestem jedyny, ale mnie dużo bardziej podoba się środkowa konsola My 04 od 05...

 

P.S. Nam kiedyś coś z tyłu stukało i okazało się, że to nie zawieszenie a zamek klapy bagażnika, który wystarczyło dokręcić.

 

u mnie co prawda zbytnio nic nie stuka ale ostatnio cos takze z tylu zaczelo trzeszczec (podejrzewam, ze sa to ocierajace sie o siebie skóry) Najlepsze lekarstwo na to....... podglosnic radio i problem znika :lol: 8)

Link to comment
Share on other sites

Co ja Ci piterpan bede mowil... jak jestes z Krakowa to Ci pokaze :twisted:

 

WRX w porownaniu cenowym np do Mondeo ST220 jest glosny i surowy - ale tutaj cena nie jest w komforcie, a w silniku (dzwieku, mocy), AWD. Wczesniej mialem BMW i jak tylko mi cos zaskrzypialo to panikowalem - no bo jak to ... w BMW? ... a tutaj nie mam takiego problemu - fakt faktem, ze jeszcze (23 kkm) nic nie skrzypi - ostatnio chyba jedynie lod na tylniej szybie.. albo zmarznieta tylnia szyba?.. nie wiem... ale jest to zupelnie inny samochod... mozesz pozwolic sobie nim na wiecej... ma baaaaaaardzo wytrzymaly zawias i jak dla mnie super dobrany stosunek twardosci do komfortu... robie sporo km i nie ukrywam, ze jest to dla mnie wazne.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za te parę słow...hmm jestem z warszawy więc z testów nici;) ale myślę że w warszawie też któś coś nie coś mi bliżej wyjaśni co i jak z tym WRX-em. Szczerze mówiąc zdaję sobie sparwę że nie jest to auto tak konfortowe jak wszystkie "usportowione modele innych marek" typu ford;) i na nic takiego nie liczę...aczkolwiek chcę również wykorzystywać go do jazdy na codzień a pewnie w pierwszym okresie urzydkowanie dopóki go nie poznam to głownie mi chodzi o jazdę na codzień może troche agresywniejszą niż inni użytkownicy ale jednak...więc stanie w korkach też będzie;( ...Może ktoś mi jeszcze powie jak wygląda eksploatacja tego samochu, jak wyglądają serwisy itd...jęsli chodzi o spalanie to już coś nie coś wiem...głownie słyszę opinie że 15-16 to nieprzekraczalna granica ponoć zarówno w dół jak i w górę (tzn w górę pewnie jest to możliwe jak sądzę;) ...Mam również pytanko co do specyfikacji EUR i US czy są duże różniece w rocznikach 04 i 05 pomiędzy tymi samochodami? Jednym z pomysłów jest sciągnięcie tego samochodziku z US więc jęsli któś ma chęci i troszkę czasu to może mi wyjaśni...Tak na marginesie to wiem że na tym forum jest mnóstwo tych informacji ale są tak rozproszone i znjadują się w tak wielu miejscach że cięzko sie w tym wszystkim zorietować więc....

Ps. Czy ktoś z okolic wawy jest może szczęśliwym posiadacem takiego modelu który mnie interesuje?

 

Pozdrawiam

Piotr

Link to comment
Share on other sites

pioterpan, w przyszlym roku byc moze i ja bede "zaopatrywal" sie w WRXa. Napewno kupie go w US (zakladajac, ze nie wyrwe czegos innego) Chcialbym miec wersje '05r. glownie z powodu innego srodka auta (moim zdaniem bez porownania ladniejszego). Roznice nie sa wielkie miedzy EUR i US. Troche inne hamulce, mieksze zawieszenie, felgi 16 calowe i podobno w EUR sa aluminiowe wachacze, takze inny ksztalt jest halogenow (jak dla mnie na plus dla US). Reszta to samo

Link to comment
Share on other sites

witaj PIOTOR można by zatem jakoś, gdzieś coś...;)? ja się dostosuję i stawiam browarka za pomoc;) ...co do różnic w specyfikacji...to czy to znaczy ze modele USA maja miększe zawieszenie? dużo bardziej? to jest zaleta? ja już słyszałem na tym forum zresztą żei tak WRX ma w sumie miękkie...a co do aluminiowego zawieszenia europejskiego to chyba gorzej bo aluminiowe jak widzę w innych samochodach innych marek nie za bardzo wytrzymuje nasze poslkie drogi niestety czy tak jest też w tym przypadku?

 

gg9280778

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

pioterpan, generalnie jak masz sciagac z US to juz lepiej STi... natomiast WRXa to EU... STi US-Spec do MY06 jest lepszy od EU... natomiast WRX gorszy. Nie wiem jak jest z MY05 - mozliwe, ze w tej wersji US jest juz taki jak EU - moze milek cos wie... Jest duzo o tym na forum - poszukaj - wpisz (USSpec OR US-Spec) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...