pawlakpaker Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 witam wszystkich i prosze o pomoc. mam subaru legacy b4 2002r i od dluzszego czasu podczas hamowania z prawej strony z przodu slychac stukanie, gdy nie dociskam calkowicie pedalu hamulca. wydaje mi sie, ze jeden obrot kola daje jedno stukniecie. takie jakby zgrzytanie. wymienilem 2 razy klocki i tarcze, raz wymienilem zacisk. za kazdym razem po wymianie bylo ok przez jakis tydzien czasu. potem temat wracal. czy ma ktos jakis pomysl, co jest nie tak? istnieje mozliwosc, ze piasta jest krzywa. zima pamietam, ze jadac po lodzie uderzylem prawym kolem w kraweznik przy predkosci ok 5-10 km/h. z gory dzieki za jakies sugestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
darorallyteam Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 A,podczas hamowania czujesz bicie pedału na nodze ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gendziu Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Ja mam podobnie jak Ty, tlyko ze z lewej strony i na dohamowaniach, stuki, przeskoki, podejzewam 'luzny' klocek. Sprawdz u siebie, moze po wymianie uklada sie po swojemu i lekko pracuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darorallyteam Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Jeśli chodzi o to bicie pedału hamulca, to na moje oko bdzie to zwichrowana tarcza. To, że tarcza jest nowa, nic nie zmienia. Takie przypadki dzieją się najczęściej po wymianie tarcz i klocków. Zdarza sie, że klocek czały czas ociera, co powoduje nagrzanie tarczy, a w knsekwencji jej przegrzanie i zwichrowanie. Zdarzyło mi sie to kilka lat temu na nowiutkich tarczach Brembo, ale nie w wyniku ocierania, lecz podczas ponad dziesięcoikilometrowego zjazdu. Tarcze się przegrzały. Efekt jest taki, że pedał hamulca pulsuje, szczegolnie w tych warunkach, o których mówisz.Pisze w przypadku gdy czujecie bicie na pedale, jeżeli chodzi o stuki sprawdz też amor Link to comment Share on other sites More sharing options...
giepa Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Mam cos podobnego przy wyhamowywaniu (nawet nie ostrym) występują stuki dochodzące z okolicy przedniej osi tak jak by z zacisków hamulcowych zgłaszałem już ten problem w subaru Poin Łódz, mechanik niby rozebrał zaciski i cos przesmarował, pomogło na tydzień i dalej (najbardziej zauważalne jest to kiedy zjeżdża sie z równi pochyłej i przyhamowywuje się,) -wygląda to tak naciskam pedał ham. samochód traci prędkość i jest zawsze ten stuk, przeskok Bicia na pedale ham. nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
romek_l Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 pomogło na tydzień i dalej (najbardziej zauważalne jest to kiedy zjeżdża sie z równi pochyłej i przyhamowywuje się,) -wygląda to tak naciskam pedał ham. samochód traci prędkość i jest zawsze ten stuk, przeskokBicia na pedale ham. nie ma. Miałem bardzo podobny objaw. ASO zdiagnozowało że winne są prowadnice klocków - generalnie jakaś duperelka. Po naprawie (chyba wymiana) przeszło jak ręką odjął Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlakpaker Posted May 19, 2011 Author Share Posted May 19, 2011 nie mam bicia na pedale gazu, a po tym, jak wymienialem tarcze, to wymienilem rowniez zaciski po jakims czasie. tarcza byla ta sama i znow bylo ok przez kilka dni, wiec tarcza raczej nie jest problemem. moze to rzeczywiscie cos z klockami? Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 pawlakpaker, Sprawdź czy przy hamowaniu w jeździe do tyłu też to jest. Na łukach też? Może tłoczki w zacisku chodzą z róznym oporem( jeden zacięty i przy lekkim hamowaniu jeden klocek lekko tłucze. tarcze gładkie ,równe z obu stron? pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlakpaker Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 przy jezdzie do tylu tez jest i na lukach rowniez. mysle, ze to nie jest kwestia zacisku, bo wymienialem zaciski. ale zauwazylem, ze klocek z tej strony jest luzny. sprobuje cos z tym zrobic Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Może łożysko jest lużne w piaście?Objawia się to zwłaszcza przy hamowaniu,jak wykluczysz juz na 100% hamulce to pozostaje Ci tylko to,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now