Jump to content

Jaki dyfer do RXa?


Max
 Share

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu buczy mi tylny dyfer i myślę że przyszedł czas na wymianę. Chciałbym jednak podmienić na taki np. od GT czy WRX. Tu pojawia się moje pytanie. Czy warto robić taki zabieg i jeśli tak to na jaki dyfer zamienić. Trochę obawiam się o przełożenia na których całkowicie się nie znam.

 

Jeżeli ktoś robił już takie cuda to proszę o pomoc. :mrgreen:

Impreza RX 125KM rocznik 00

Link to comment
Share on other sites

lucza, Właśnie wygrzebałem się spod auta i ni hu hu nie ma tam żadnych oznaczeń o których pisałeś w tamtym temacie. Jedyne co udało mi się znaleźć i odnotować to że jest to T-type i ma od spodu nabite nr: ND1021 95E :roll: Może to będzie punkt zaczepienia. Dodam jeszcze że kiedyś próbowałem policzyć przełożenia chałupniczą metodą i po wykonaniu 2 obrotów wałem koło zrobiło 1 pełny obrót. Nie jestem jednak przekonany co do poprawności tej metody wiec nie wydaje mi się żeby było to istotne. :P

Link to comment
Share on other sites

To w takim razie najpewniejszą metodą jest otwarcie pokrywy dyfra i policzenie zębów,w nowym dyfrze powinno być tyle samo co w twoim starym.Niema z tym dużo roboty a zawsze pewniej niż zmielić skrzynię,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem że będzie to prostrze :P Tzn. ja mogę sobie policzyć ale przy szukaniu nowego bedzie cięzko prosić każdego o otwieranie dyfra :P

Dzięki za pomoc :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Max, metoda jak najbardziej tylko wynik coś dziwny. Masz możliwość to pokręć jeszcze i napisz ile obrotów - uwaga na warunki "kręcenia"-postaw unieruchom drugie koło (np. postaw na ziemi)

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

respect, tak właśnie było robione. Jedno nieruchomo. Kręciłem wałem kilkukrotnie bo też spodziewałem się innego wyniku.

bo dochodzi przełożenie dyferencjału, trzeba kręcić zjednoczenie oboma kołami i obserwować wał. Albo pilnować żeby oba koła kręciły się równo.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Max, jak na moje to Twoje pomiary by z grubsza pasowały. Jak jedno koło stoi, to drugie się obraca 2x szybciej, czyli na 2 obroty wału masz po przeliczeniu 0,5 obrotu koła -> przełożenie coś koło 4:1. Żeby się dowiedzieć dokładniej czy to 4.11, 3.9, 3.54 (czy jakie tam inne przełożenia były) musiałbyś zrobić więcej obrotów (będzie łatwiej zobaczyć). Metoda z zablokowaniem jednego koła jest chyba sporo prostsza niż pilnowanie, żeby dwa kręciły się dokładnie równo.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

bo dochodzi przełożenie dyferencjału, trzeba kręcić zjednoczenie oboma kołami i obserwować wał. Albo pilnować żeby oba koła kręciły się równo

 

Nie trzeba - wręcz nie wskazane. Nie zrozumiałeś mnie. Gadałem, że dziwny wynik ,bo Max uzyskał przełożenie 4.0 (jeden pełny obrót), a takiego napędu nie było. Chciałem „naciągnąć” :) Maxa na dokładniejszy pomiar i podać interpretację dokładnie jak mzy.

Ściśle interesuje nas przełożenie przekładni głównej tylnej osi,bo przełożenie dyferencjału przy jeździe na wprost = 1 (jeszcze kwestia definicji dyfra,ale wiem o co Ci chodzi)

 

Metoda kręcenia obiema półosiami/kołami na raz :

1. generuje błędy – trudno idealnie równocześnie kręcić

2. koło -właściwie 2 koła- wykonuje mniej obrotów czyli mniejsza dokładność ich liczenia .

 

Max, Robisz tak:

1.podnosisz jedno tylne koło

2.kręcisz tym kołem dobrych kilka obrotów licząc obroty koła i wału.

(najłatwiej jest tak , by wał wykonał całkowitą liczbę obr.)

3.Dzielisz ilość obr . wału przez ilość obr.koła.

4. wynik mnożysz przez 2.(wynika to z faktu zablokowania drugiego koła) i to jest przełożenie przekł. głównej(tzw dyfra)

 

Tą metodą mogę Ci ustalic przełożenie nawet na ulicy( trza kukać pod auto na wał).I bez demontażu czegokolwiek.

Pozdr.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...