Skocz do zawartości

Czyszczenie parownika klimy w Legacy IV


walus_legacy

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w tym roku, aby mieć komfort termiczny w kabinie, filtr wymieniałem dwa razy.

Mysle, ze wymiana co 3-4 lata powinna wystarczyc.
Czyżby w Krakowie było aż tak zanieczyszczone powietrze? :huh:;)

Wydaje mi sie, ze dopoki filtr spelnia swoje zadanie tzn. nie przepuszcza smieci do wentylatora i nie rosnie na nim grzybek to nie potrzeba go wymieniac. Dal rade przez prawie 3 lata, oprocz zwyklego brudu nic innego mu nie dolegalo. Biorac pod uwage ile rzeczy trzeba rozebrac by sie do niego dostac, to raz na trzy lata mozna to zrobic.

Jaki to wplyw na komfort termiczny ma taki filtr? Bo nie bardzo rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dal rade przez prawie 3 lata,

 

Jak ja lubie nowomowe.

Co to znaczy "dal rade"?

U mnie jest napisane ze co 1-2 lata w zaleznosci od "czystosci powietrza".

 

Ale wiesz, wolnosc Tomku w swoim autku. Mozesz nie wymieniac wcale. Albo wtedy kiedy dmuchawa juz NIE DA RADY przepchnac powietrza przez filtr.

Ja sobie wymieniam czesciej niz raz w roku i nie dlatego ze mieszkam w regionie obfitujacym w huty.

 

Filtry powietrza maja za zadanie zatrzymywac "brudy" wymienia sie je kiedy sa brudne bo brudny filtr to popsuty filtr.

Nic wiecej nie musi mu dolegac.

 

 

..... filtry w domowej klimatyzacji wymieniam dwa razy w roku. Raz przed sezonem grzewczym i przed sezonem "chlodniczym".

Edytowane przez TyrTyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dal rade przez prawie 3 lata,

 

Jak ja lubie nowomowe.

Co to znaczy "dal rade"?

 

To znaczy tyle, ze nie przyczynil sie do pogorszenia jakosci powietrza w kabinie I nie obciazyl dmuchawy.

Z tego co zaobserwowalem, to 3 letni internal zmiany (30k km) w zupelnosci wystarczy.

Edytowane przez walus_legacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To znaczy tyle, ze nie przyczynil sie do pogorszenia jakosci powietrza w kabinie I nie obciazyl dmuchawy.

Z tego co zaobserwowalem, to 3 letni internal zmiany (30k km) w zupelnosci wystarczy.

To co napisales wczesniej;

Nie moglem uwierzyc jak brudny byl filtr - doslownie czarny.

Przeczy temu co napisales teraz.

 

Moze mnej oszczednosciowe podejscie do wymiany filta zapobiega koniecznosci czyszczenia parownika?

Nie wiem. Ja parownika nie czyszcze wcale. Czysty filtr i czysta woda zalatwiaja sprawe.

 

Ale tak jak juz powiedzialem - wolnosc Tomku w swoim autku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy tyle, ze nie przyczynil sie do pogorszenia jakosci powietrza w kabinie I nie obciazyl dmuchawy.

Z tego co zaobserwowalem, to 3 letni internal zmiany (30k km) w zupelnosci wystarczy.

To co napisales wczesniej;

Nie moglem uwierzyc jak brudny byl filtr - doslownie czarny.

Przeczy temu co napisales teraz.

 

Moze mnej oszczednosciowe podejscie do wymiany filta zapobiega koniecznosci czyszczenia parownika?

Nie wiem. Ja parownika nie czyszcze wcale. Czysty filtr i czysta woda zalatwiaja sprawe.

 

Ale tak jak juz powiedzialem - wolnosc Tomku w swoim autku.

Myslalem po prostu, ze te filtry brudza sie wolniej I tyle. A parownik spryskalem profilaktycznie bo po usunieciu schowka dostep do niego jest dosc dobry. Nie pisze tego by kogokolwiek przekonywac do swoich racji. Zalozylem watek I postanowilem podzielic sie kolejnymi spostrzezeniami. Po poprzednim czyszczeniu parownika as do teraz nie bylo zadnego klopotu z jakoscia powietrza z ukladu wentylacji. Trzymam sie tego co napisalem.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety wydajność wentylatora spadła i klima nie dawała radę schłodzić budy. Jeśli u Ciebie nie było tego problemu, to nikt tu nikogo nie zmusza do niczego. Wymieniamy tylko swoje spostrzeżenia i możemy sobie co nieco doradzić. Pozdrawiam.

PS. Odnośnie podejścia do szufladki z filtrem, to u mnie wystarczy zdjąć sznurek ograniczający oraz "ślizgacz" pokrywy schowka, a także półeczkę z prawej strony schowka i dojście jest wystarczające :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety wydajność wentylatora spadła i klima nie dawała radę schłodzić budy. Jeśli u Ciebie nie było tego problemu, to nikt tu nikogo nie zmusza do niczego. Wymieniamy tylko swoje spostrzeżenia i możemy sobie co nieco doradzić. Pozdrawiam.

PS. Odnośnie podejścia do szufladki z filtrem, to u mnie wystarczy zdjąć sznurek ograniczający oraz "ślizgacz" pokrywy schowka, a także półeczkę z prawej strony schowka i dojście jest wystarczające :)

U mnie jest to troche bardziej skomplikowane. Musze stosowac sposob opisany tu:http://legacygt.com/forums/showthread.php/installation-cabin-air-filter-56k-warning-1626.html?amp;t=1626&highlight=cabin+air

Na szczescie nie musze tego robic zbyt czesto.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie prosze o pomoc niestety z racji temp. trudno mi zlokalizowac rurke skroplin ktora jest gdzies w okolicach nadkola. Szukalem jej dzisiaj ok. 20min i nie dalem rady, klima na maxa ale skroplin nie widac:( Czy szukac jej od strony silnika czy od strony tylu auta i czy wystaje ?

Edytowane przez Jakub Jankowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie prosze o pomoc niestety z racji temp. trudno mi zlokalizowac rurke skroplin ktora jest gdzies w okolicach nadkola. Szukalem jej dzisiaj ok. 20min i nie dalem rady, klima na maxa ale skroplin nie widac:( Czy szukac jej od strony silnika czy od strony tylu auta i czy wystaje ?

Prawy przód, czyli tj w okolicach filtra p.pylkowego (tylko bardziej w przod). Jak połozysz sie pod zderzakiem to, za kolem, z tego co pamietam zaraz za zawieszeniem w glebi bedzie widac rurke.

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno mi zlokalizowac rurke skroplin

A pod maska nie widać? Luknij przy prawym kielichu amora tylko w dole -nisko. Chyba żę brakuje , wtedy woda pod dywanik idzie . Jeśli nie znajdziesz to najlepiej od środka przy nogach pasażera,ale po wyjęciu schowka-przynajmniej w forku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wurthem do odgrzybiania. Spray z dluga rurka dzieki ktorej dochodzisz do parownika bez wiekszych przeszkod (oczywiscie wczesniej trzeba wyciagnac filtr i zdemontowac wentylator). Kanaly wentylacyjne tez mozna potraktowac Wurthem.

Edytowane przez KamilP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...