Jump to content

Zakres przeglądu 90 tys km a problemy z przyspieszaniem


calibra71207
 Share

Recommended Posts

Mam prośbę o pomoc. Mianowicie mam obecnie przejechane 90300 km. Ponieważ auto ma już prawie 4 lata odpusciłem przeglad przy 90 kk. Wymieniłem olej i filtr powietrza. Niestety Forek w ogóle się nie zbiera. Przyspieszanie masakra. Ciągle się dławi. Dodam że mam LPG BRC która ostatnio była na przeglądzie i wszystko było super - nie wymagała praktycznie żadnej regulacji. Co może być przyczyną? LPG było założone przy 53 kkm. Może świece? Podobno na 90 kkm powinno się je wymienić. Z góry dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

tak przepływomierz, myślę że też się tyczy LPG

Przepływomierz podaje informację do ECU o ilości doprowadzanego do silnika powietrza. Ta wartość ma wpływ na korekcję dawki wtrysku. To tak w uproszczeniu :) Tyczy się zatem PB i LPG.

 

Czyszczenie to jakaś spora robota czy zrobię to w każdym warsztacie który ma odrobinę pojęcia?

Przepływki są różne, te starsze były bardzo delikatne i wymagały odpowiedniego traktowania. Te nowsze z drutem grzanym są zdecydowanie bardziej odporne. :)

 

Świece wymień koniecznie. W SOHC przy 90 kkm jest obowiązkowa wymiana.

 

I na przyszłość napisz jakiego Forka dotyczy temat, turbo, N/A, jaki rocznik itp - to trochę ułatwia :D

Link to comment
Share on other sites

A ja bym wyczyścił np benzyna ekstrakcyjna albo sprawdził jakie ma napięcie bo moze juz czas wymienić to przeplywke tez chyba w tym przebiegu wymieniałem

 

 

Dokładnie jak pisze Tourism, tylko uważaj na przepływce na te druciki cienkie jak będziesz czyścił są strasznie delikatne .

Link to comment
Share on other sites

Model auta 2007 - silnik 158 km, wolnossący oczywiście 2.0 l.

 

Przepływomierz to takie pudełko zaraz na filtrze powietrza? To się jakoś rozkłada - rozkręca? Na coś konkretnego mam uważać?

Link to comment
Share on other sites

no ale czyścic to mam na mysli benzyna ekstrakcyjna ma być po cisnieniem jak dezodorant i ten "drucik " pospryskac i czekac do wyschnięcia i tak moze ze dwa trzy razy i wsadzic własnie tam jak wyzej opisuje kolega i ma byc albo wymienić cała przepływke bo może ona wbrew pozorom popaprac silnik np jak bedzie słaba miesznka oooo nie bede sie rozpisywał

Link to comment
Share on other sites

oprócz wymiany świec i ewentualnej zabawy z przepływką radziłbym jeszcze czyszczenie przepustnicy powietrza (między filtrem powietrza a kolektorem dolotowym). Jest nawet wątek, poszukaj, są zdjęcia. Temat jest prosty, nawet dla "niemechanika". Zdejmujesz filtr, czyścisz szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej brzegi wlotu kolektora (na zimnym silniku) , brzegi ruchomej przepustnicy, zakładasz filtr; objawy jakie opisujesz mogą być wynikiem także brudnej przepustnicy. Ja bym jeszcze jedną rzecz sprawdził -miałeś wgrywany nowy soft silnika? Właśnie te roczniki, wolnossące potrzebują nowego oprogramowania - u mnie najpierw była przepustnica, potem wgrałem soft i forek lata jak ta lala :mrgreen: także mam lpg (powered by jako) ale to kompletnie nie miało związku z podobnymi objawami do Twoich. Jeżeli to nie pomoże, to może trzeba zajrzeć do zaworów - ale to już grubszy temat, może na koniec :twisted: chociaż niedługo , przy 100kkm trzeba to zrobić. Objawy także są podobne. zanim do tego dojdziesz, zrób to co już napisane w wątku.

powodzenia, napisz jakie efekty................ i porozdawaj pomuki :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam jeszcze kila pytań.

 

Znalazłem model świec irydowych NGK przeznaczonych do LPG - czy warto w nie inwestować? Model

http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... R6B/19759/

 

Co do tego czyszczenia zarówno przepustnicy jak i przepływomierza to jeśli umówię się do serwisu to zrobią to czy wymienią mi pół auta:-)? Jak myslicie czy można zlecić konkretnie taką czynność?

 

Czy wgranie softu to rónież sprawa serwisowa? Ile kosztuje?

 

Dzięki Panowie za pomoc jeszcze raz

Link to comment
Share on other sites

"Znalazłem model świec irydowych NGK przeznaczonych do LPG - czy warto w nie inwestować?""

 

Po co kombinować jezeli jeździsz wolnymssakiem świece maja być takie jak były przedtem podejrzewam ze NGK

Co do czyszczenia przepływki to sam to sobie zrób prosta sprawa, natomiast u elektryka samochodwego (nie musi tez byc rozgarnięty) ale z podstawowoym sprzetem jest w stanie okreslic napięcie przepływki dowiedz sie ewenualnie w serwisie jakie napiecie powinno być.

W sumie to widze tutaj jeszcze inny problem SONDA LAMBDA. proponuję również to sprawdzic bywa tak ze przez tą sondę przekazywane sa błedne infomracje do komputera, ale to już wymaga lepszejszego sprzetu testujacego. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

przepustnica - samemu dasz radę, znajdź wątek - żadna sztuka; świece- normalne, NGK, dedykowane do subaru (żadne do LPG - to marketing); przepływka - tak jak pisze Tourism; soft -ASO. Koszt okolu 170Pln ale warto.

Link to comment
Share on other sites

Panowie,

 

dziś początek prac - przeczyściłem przepływomierz benzyną ekstrakcyjną choć raczej wątpliwe aby to okazało się przyczyną bo sam moduł był czysty jak łza. Okazało się jednak że jak ostatnio zmieniali mi filtr powietrza to pokrywa z jednej strony nie została zatrzaśnięta - może to też swoje robiło jak powietrze uciekało bokiem. PO zabiegach przejechałem się i lepiej ciągnie na wysokich obrotach. Na niskich nadal nie ma brzytwy i jest muł. Dopiero po 4000 RPM idzie zdrowo.

Gdzie mogę znaleźć ten wątek o czyszczeniu przepustnicy bo dziś się przyjrzałem temu wszystkiemu i chyba trochę odkręcania tam będzie?

 

Dzięki za pomoc

 

P.S Chętnie porozdawałbym pomuki ale nie wiem co to jest:-)

Link to comment
Share on other sites

P.S Chętnie porozdawałbym pomuki ale nie wiem co to jest:-)

 

Jako autor wątku w "technicznym" możesz w wypowiedziach osób, które Ci pomogły, kliknąć taki plusik obok czerwonego wykrzyknika - to jest właśnie słynny pomuk 8).

 

Okazało się jednak że jak ostatnio zmieniali mi filtr powietrza to pokrywa z jednej strony nie została zatrzaśnięta - może to też swoje robiło jak powietrze uciekało bokiem

 

Nieszczelny dolot objawia się muleniem raczej w samochodach z turbo, ale jeśli nieszczelność była za przepływomierzem i silnik dostawał inną dawkę powietrza, niż sobie "zmierzył", to na pewno mu to nie pomagało się ogarnąć 8).

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie problem trąci 'muleniem w przedziale 2-3krpm". Jest o tym wątek w ogólnym. Czyli czyszczenie przepustnicy, nowy soft, opcjonalnie zmiana paliwa na 98.

Link to comment
Share on other sites

Za dużo powietrza ma akurat mniejszy wpływ na spalanie niż jego niedobór. Bardziej bym się martwił tym, że niedomknięta pokrywa filtra umożliwia zasysanie powietrza z komory, które a) jest cieplutki B) nie jest przefiltrowane - skutki ?? Nie trzeba długo pisać. Nowoczesne silniki z temperaturą jeszcze sobie poradzą, ew. szybko wykryją problem, wywalą Change Engine i wejdą w tryb serwisowy. Syf w komorze spalania może być tragiczny w kazdym przypadku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...