Jump to content

Szarpnięcia skrzyni-automat


wormstig
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

Czy ktoś z was spotkał się z takim objawem(2.5 legacy III, automat, kombi). Stoję w korku. Puszczam hamulec, dojeżdżam do auta wciskam pedał hamulca i jak go docisnę mocniej(do podłogi) dość nieprzyjemnie szarpie(jakby zbijał bieg-nie umiem inaczej tego opisać). Kiedy hamuje delikatnie i nie wciskając pedału do końca nie szarpie, ale dziwnie drży. Czasem zdarza się to podczas jazdy raptownie hamując. Bardzo nieprzyjemne to szarpnięcie. Czekam na sugestie.

Link to comment
Share on other sites

A olej w skrzyni kiedyś zmieniałeś?

Co prawda nieco w innych okolicznościach, ale moja skrzynia poszarpywała kiedyś przy dwójce - po wymianie oleju problemu już nie było.

Jeśli więc dawno nie wymieniałeś oleju (bądź wcale) to pewnie nie zaszkodzi spróbować.

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

A olej w skrzyni kiedyś zmieniałeś?

Co prawda nieco w innych okolicznościach, ale moja skrzynia poszarpywała kiedyś przy dwójce - po wymianie oleju problemu już nie było.

Jeśli więc dawno nie wymieniałeś oleju (bądź wcale) to pewnie nie zaszkodzi spróbować.

 

Mistral

 

Nawet częściej niż kiedyś, to nie mikser żeby nic przy nim nie robić :mrgreen: Czekam na sugestii ciąg dalszy bo wkurzające to szarpanie. Wczoraj traciłem babkę w tyłek w korku tak szarpnęło :|

Link to comment
Share on other sites

A olej w skrzyni kiedyś zmieniałeś?

Co prawda nieco w innych okolicznościach, ale moja skrzynia poszarpywała kiedyś przy dwójce - po wymianie oleju problemu już nie było.

Jeśli więc dawno nie wymieniałeś oleju (bądź wcale) to pewnie nie zaszkodzi spróbować.

 

Mistral

 

Nawet częściej niż kiedyś, to nie mikser żeby nic przy nim nie robić :mrgreen: Czekam na sugestii ciąg dalszy bo wkurzające to szarpanie. Wczoraj traciłem babkę w tyłek w korku tak szarpnęło :|

 

Pędź do ASO... wyjdzie taniej, niż wieczne walenie ludzi w tyłek...

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Guest zacier
wormstig, a jaki zalałeś ATF i jak długo na nim jeździsz :idea: :?: Filtr ATFu wymieniłeś :idea: :?:

 

Zostaw ten olej w spokoju . Przyczepiłeś się do tych olejów jak rzep . Co ma olej do szarpania . Na wszystkie bolączki masz jedną radę - olej :shock: :mrgreen:

 

wormstig

W twojej skrzyni zacina się zawór . Skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i wraca do normalnej jazdy . Zawór kosztuje jakieś 100 euro .Przejdzie natychmiast . Możesz zalać tym samym olejem .

Link to comment
Share on other sites

W twojej skrzyni zacina się zawór .

bo na 99% jest brudny a brudu dostarczył jemu ATF :wink: Na zacinający się zawór często wystarczy dodatek do ATFu (bez dotykania AT), w trudniejszych stanach - płukanka AT + nowy filtr i ATF (również bez dotykania AT). Znam serwis, który potrafi w Subaru niektóre zawory udrożnić bez ich wymiany ale słyszałem stamtąd również o fachowcach przynoszących ATF w słoikach - z innego auta ze szrotu - powodzenia :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Guest zacier
W twojej skrzyni zacina się zawór .

bo na 99% jest brudny a brudu dostarczył jemu ATF :wink: Na zacinający się zawór często wystarczy dodatek do ATFu (bez dotykania AT), w trudniejszych stanach - płukanka AT + nowy filtr i ATF (również bez dotykania AT). Znam serwis, który potrafi w Subaru niektóre zawory udrożnić bez ich wymiany ale słyszałem stamtąd również o fachowcach przynoszących ATF w słoikach - z innego auta ze szrotu - powodzenia :twisted:

Przecież napisał że wymieniał częściej niz powinien . U mnie też tak było że dwa płukania i wymiany nic nie dały . Ten zawór trzeba wymienić i nie kombinować - szkoda czasu . Jeśli nawet tylko paproch to i tak tego nie zrobisz bez rozebrania . Ponieważ jest to elektromagnes , To bezsensem jest testowanie go po wyjęciu . U mnie też pracował w ręku a w skrzyni nie zawsze . Jak już rozbierasz to dołożenie 100 euro nie jest problemem , bo ponowne grzebanie to podwójny koszt .

Link to comment
Share on other sites

Sytuacja wygląda tak. Po wyłączeniu VDC skrzynia chodzi nieporównywalnie lepiej. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że rewelacyjnie. Pięknie zmienia biegi, nie zastanawia się(tak jak przy włączonym VDC) przy redukcji w trakcie wyprzedzania. Pedał hamulca nie jest taki miękki,"niepewny". Jak pisał Pan Dziedzicmam wybitą jedna gumę w tylnym dyfrze. Co myślicie? Nadal zawór?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...