Jump to content

WRX czy STi?


...Adrian...Sti

Recommended Posts

Mam powazny dylemat. Prosze o pomoc... Mam zamiar w najblizszym czasie zostac szczesliwym posiadaczem Imprezy. Jestem w stanie wydac pieniadze na nowe STi, ale sie waham i zastanawiam nad tanszym WRX? Znam prawie wszystkie roznice pomiedzy tymi modelami, jednak potrzebuje kilku "za i przeciw" od osób, które posiadaja Impreze. Z góry dziekuje...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Co prawda nie mam Imprezy ale jest opcja szukaj a temat ten byl juz omawiany wielokrotnie. No moze nie o nowej Imprezie ale mimo wszystko.

Gdybym byl na twoim miejscu skusilbym sie zdecydowanie na STI. Niby cenowo troche sie roznia ale za to jezeli chodzi o ekonomie to obydwa modele prezentuja sie podobnie, nalezy dodac oczywiscie ten wizualny agresywny styl STI :twisted:

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem trzeba sie zastanowic czy to ma byc jedyne auto kotrym beziesz jezdzil czy nie, STI jest sportowym samochodem i szczerze jak mam nim jezdzic na codzien stac w korkach itp... to mnie szlak trafia to auto sie do tego nie nadaje, trzeba je bardziej traktowac jak motocykl. O wrx sie nie wypowiadam bo nie mialem a jezdzilem krotka chwile tylko

Link to comment
Share on other sites

to mnie szlak trafia to auto sie do tego nie nadaje

 

Pobawie sie w Owoca :twisted:

 

"szlag", a nie "szlak" (bo to drugie to moze byc szlak rowerowy/turystyczny etc. :wink:)

 

 

Zwrot " trafia szlag" w moim mniemaniu pochodzi z j. niemieckiego (oryg.: "Mich trifft der Schlag!" = "Szlag mnie trafil!").

 

Sorry za OT

 

 

Co do wyboru to WRX jest bardziej kulturalny i na pewno bardziej cichociemny :twisted: STI to zabawka, choc niektorzy posiadacze twierdza, ze sa bardzo zadowoleni z codziennego uzytku. Ja bym wybral WRX....

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem trzeba sie zastanowic czy to ma byc jedyne auto kotrym beziesz jezdzil czy nie, STI jest sportowym samochodem i szczerze jak mam nim jezdzic na codzien stac w korkach itp... to mnie szlak trafia to auto sie do tego nie nadaje, trzeba je bardziej traktowac jak motocykl. O wrx sie nie wypowiadam bo nie mialem a jezdzilem krotka chwile tylko

 

 

Nieby dlaczego? Mam znacznie bardziej niekomfortowy i bezkompromisowy samochód i nie widzę problemu.

 

STI Jest bardzo komfortowe z pewnego punktu widzenia. Dla kogoś innegoz a twarde i niewygodne, co kto lubi. Ja bym się nie zastanawial 5 minut jak Cię stać, potem będizesz żałował np. braku hamulców.

Link to comment
Share on other sites

Kup STI USDM, a za reszte kasy kup sobie jeszcze jakiegos diesel'a.Do jazdy na codzien bedziesz mial ropniaka, a do poszalenia Subaru.Przynajmniej ja bym tak zrobil, gdybym byl w Twojej sytuacji.Pozdr.

 

To jest chyba najlepsza rada...

Link to comment
Share on other sites

STI Jest bardzo komfortowe z pewnego punktu widzenia. Dla kogoś innegoz a twarde i niewygodne, co kto lubi. Ja bym się nie zastanawial 5 minut jak Cię stać, potem będizesz żałował np. braku hamulców.

 

Ja mam STi i jestem z niego naprawdę zadowolony, fotele przynajmniej dla mnie ma wygodniejsze, bo twardsze no i zawias twardszy. Ale jeśli chcesz nim jeździć po mieście i na trasach, ale bez większych zabaw, polecam WRX. Plusem jest na pewno w tym przypadku zawieszenie dla rodziny, skrzynia biegów znacznie bardziej elastyczna. Nie trzeba machać dźwignią aż ta często.

 

Ja bym najpierw sprawdził który mi bardziej odpowiada. Z dealerem porozmawiać o jazdach próbnych i już jak pasażer w STi odczujesz różnicę. Jeśli ktoś ze znajomych ma STi poproś o jazdę.

Link to comment
Share on other sites

Popieram wersje US+DIESEL :!:

 

Na dzien dzisiejszy kupilbym bym rocznego/dwuletniego STi US-Spec z przebiegiem ok 20000 mil... a do tego np nowe Audi A3 1.9 TDI albo jakiegos Mondeo TDCi... Focusik TDCi...

 

Calosc by sie zamknela w 180 tys zl... (koszt nowego STi EU-Spec)

Link to comment
Share on other sites

Ja powiedzmy wybrałem WRX dlatego ,że jednak palił znacznie mniej niż Sti.

Jak ktoś używa takie auto na dojazdy do pracy a nie do zabawy to jednak irytujące jest duże zużycie paliwa.Non stop korki a na A4 płatnej należy mieć oczy dookoła głowy bo łapią na radary jak szaleni i to stacjonarne i to na video.No i gdzie ten potencjał wykorzystać??

 

Teraz obawiam się jednak ,że ten czynnik po wprowadzeniu do WRX silnika 2,5 litra odpada.WRX po modernizacji palił naprawdę mało (z lat 2003 -2005) teraz wraca do korzeni ,czyli poziomu GT względnie wczesnego WRX a.Pewnie różnica w spalaniu między Sti będzie niewielka (1 może 2 litry??)

Link to comment
Share on other sites

Ogladajac MY06 zastanawialem sie co teraz bym kupil nastepnego.... i doszedlem do wniosku, ze dopoki nie stac mnie na to zeby byc przynajmiej raz w miesiacu na torze (tor, paliwo, opony, klocki) to nie ma sensu kupowac STiaja... bo w ruchu uliczynym zdzialam tyle samo WRXem... a za pare groszy nawet wiecej...

Link to comment
Share on other sites

Parę groszy.....

- doprowadzenie by WRX hamował jak STI jakieś 6 – 8 tyś na hamulce + komplet kół które na nie wejdą (ok. 8 tyś w górę)

- doprowadzenie by WRX prowadził się jak STI jakieś 8 tyś (???, tu nie znam cen seryjnego zawieszenia STI, więc zgaduję) w górę

- doprowadzenie by WRX miał taką moc jak STI (co moim zdaniem jest średnio istotną różnicą) pewnie z 2 -3 tyś elektronika i dodać trzeba koszt wydechu

A dalej mamy przekładnię kierowniczą o przełożeniu baaaardzo dużym, dalej mamy 5 biegową skrzynię biegów, dalej mamy takie se fotele.....

Najtańszą formą poprawiania WRX’a jest jego zamiana na STI.

Ale to nie musi oznaczać, że każdemu to jest potrzebne.

Link to comment
Share on other sites

Pragnę przypomnieć, że nie wszystkie wady WRXa 03-05 musi posiadać WRX 06....

 

Jak się nie miało porównywalnego auta do WRXa to (moim zdaniem) lepiej zacząć od WRXa, STI można kupić sobie później.

 

STI należy kupić jak wie się dlaczego chce się STI, a nie WRXa.

Link to comment
Share on other sites

Pragnę przypomnieć, że nie wszystkie wady WRXa 03-05 musi posiadać WRX 06....

No raczej musi:

-hamulce ma takie same, a przytył, więc może być tylko gorzej

-ma tą samą skrzynię biegów

-nie sądzę by po takim face liftingu dramatycznie zmieniono zawieszenie

-nie sądzę by zmieniano przekładnię kierowniczą

STI należy kupić jak wie się dlaczego chce się STI, a nie WRXa.

Tu zgadzam się całkowicie!

Link to comment
Share on other sites

Kup STI USDM, a za reszte kasy kup sobie jeszcze jakiegos diesel'a.Do jazdy na codzien bedziesz mial ropniaka, a do poszalenia Subaru.Przynajmniej ja bym tak zrobil, gdybym byl w Twojej sytuacji.Pozdr.

 

swiete slowa :idea:

 

mysle, ze jakby vampeer dobrze sie zastanowil, to moglby polecic ci jakas fajna czarna sztuke :mrgreen: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...