Jump to content

IC do Imprezy GT 95 rok PROBLEMIK


Gewru
 Share

Recommended Posts

Witam mam Impreze GT z 1995 rok IC pod kątem plus obok oldschoolowy komin :P Chce większy tmic. I moje pytanie czy wjedzie iC z WRXa z 2001-05. I drugie pytanie jeśli wjedzie to w tym WRxowym iC jest miejsce na zawór BLOW off mam nie seryjny blow wiec węzyki pierwszy cieniutki idą w kolektor a drugi o większej srednicy wychodzi z pod dolotu gdzieś i tyle co trzeba zrobić tą dziurą na Blowa w IC WRX zaślepić ??

Link to comment
Share on other sites

najlepiej zaspawać albo - zeby było odwracalnie - wyciąć element o takim kształcie i dokręcić razem z uszczelką - bo IC musi być szczelny. Tylko się zastanawiam do czego masz blow podpięty. Możesz jakieś foto spod maski ? Bo generalnie zadaniem zaworu jest upuszczanie w odpowiedniej chwili powietrza / do układu lub w atmosferę/ właśnie z IC lub gdzieś na jego odcinku - więc jak go chcesz zaślepić to gdzie masz zamiar podpiąć zawór - bo u Ciebie jest to zupełnie inaczej rozwiązane niż w późniejszych modelach

 

Ale żeby Ci podpasował taki IC - to będzie Cię czekało trochę przeróbek - mocowań, komina, rur do IC - i suma summarum - może Ci nie pasowac, bo Twoj model ma zupełnie inaczej rozwiązany układ dolotowy.

 

U Ciebie jest między innymi tak - chodzi o dolot do IC i zawór

 

20731740019medium.th.jpg

 

a potem w tym samym silniku było już zupełnie inaczej

 

rokpozniej.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

i obrazkowo

u Ciebie

ic1995.th.gif

airduct.th.gif

dolot1995.th.gif

 

a potem była ewolucja

dolot1996.th.gif

ic1996.th.gif

 

więc jak widzisz to nie jest takie proste jak być może przypuszczasz.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz zachować komin do turbo to tak,ale jeśli nie, to da się zainstalować IC z młodszych modeli ale to niestety wymaga trochę rzeźby,ale warto,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Na to pytanie chyba nikt Ci nie odpowie szczegółowo, bo nie sądzę, żeby ktoś miał dodatkowy budzik "temperatura turbo" :) Na logikę można chyba powiedzieć, że "komin" cośtam daje (skoro go montowali fabrycznie), ale raczej niezbyt wiele (skoro się z niego dawno temu wycofali).

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi się, że komin stosowali tez ze względu na inną konstrukcję wyjścia turbosprężarki - i i bliskość układu dolotowego, bo potem w 1996 przekonstruowali ten układ całkowicie i komin zniknął. - ale może był ku temu inny powód.

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi się, że komin stosowali tez ze względu na inną konstrukcję wyjścia turbosprężarki - i i bliskość układu dolotowego, bo potem w 1996 przekonstruowali ten układ całkowicie i komin zniknął. - ale może był ku temu inny powód

Może tak być-było niedawno na ten temat i pisałem ,że w zagrożeniu od gorąca ,gdy kominka nie ma- są zbiorniki płynu hamulcowego i od sprzęgła.Zauważcie,że kominki były chyba tylko w wersji RHD?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...