Jump to content

Poważnie myślę o Subaru


Nerqo
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich na forum. Znalazłem się tutaj dlatego, że planuję zmienić samochód, jak na razie jeżdżę małą japońską szlifierką - nissanem 100NX, jednak chyba z niego wyrosłem bo potrzebuję trochę więcej przestrzeni. Szczerze to zawsze marzyłem o autku z silnikiem przeciwsobnym i napędzanym na cztery buty, alfy są ładne, ale włoskim samochodom nie ufam, 911 jak dla mnie zbyt brzydka, a wersja turbo trochę nie osiągalna hehe. Ok koniec żartów, w moim regionie, na Podlasiu jest bardzo mało subarek, dla tego pytam się w najbardziej kompetentnym źródle, na co należy zwracać uwagę przy kupnie imprezy czy legacy (mam ok 10tyś złotych na autko, więc rocznik poniżej 2000) jakieś rady dla nowicjusza, a może ktoś ma samochód w przyzwoitym stanie i za tę kwotę na zbyciu? Z góry dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Targa tak, ale nie GTI(gdybym miał to SR20 to bym o imprezce nie myślał) mam GA16DS 91r. Tylko kurcze nie mam aktualnych fotek. Ale jak trzeba to mogę po robić.

Link to comment
Share on other sites

Śliczna setka KamilL, ja niestety mam już dwie furki na podwórku i trzymanie trzeciej to trochę za wiele, a może ktoś chętny na kupno? za 3000zł oddam (przepraszam adminów za off-top). Swoją drogą znalazłem coś takiego, trochę szkoda że wagon i tylko 1,6 ale plejada jest hehe. http://otomoto.pl/subaru-impreza-1-6-4x4-oplacony-C18509047.html

Link to comment
Share on other sites

w moim regionie, na Podlasiu jest bardzo mało subarek

 

Gdzie dokładnie na tym Podlasiu? Za tydzień planuję być na Podlasiu estiajem, mogę na żywo poopowiadać 8).

 

na co należy zwracać uwagę przy kupnie imprezy czy legacy

 

Na pewno na takie rzeczy:

- czy skrzynia nie haczy, nie chrzęści itp. Jeśli tak, to może to być zwiastun poważnego problemu. Nie daj sobie wmówić, że to nic ważnego itp.

- czy silnik na zimno nie "klepie". To charakterystyczny dźwięk. Zazwyczaj oznacza, że silnik jest na wykończeniu

- czy przy ostrzejszym dogazowaniu nie idzie biały dym :twisted:. Bo to również może oznaczać problem z silnikiem, czy turbo

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Przemeq, dokładniej to Augustów. Jest u nas jedno przewspaniałe STI, brzmiące w taki sposób ze włosy dęba stają w każdym miejscu na ciele. O mechanice też już troszkę doczytałem, jednak zastanawiam się, czy w subarkach trzeba martwić się rudą, bo trochę o japończykach czytam, nyska której mam egzemplarz, też ma pewne punkty, na które należy zwracać uwagę, dlatego zastanawiam się czy trzeba gdzieś głębiej pod spódniczkę imprezce luknąć, co by w minę nie wejść

Link to comment
Share on other sites

subarkach trzeba martwić się rudą

 

Trzeba. Tym bardziej, że nie kupisz tzw. reparaturek błotników - trzeba rzeźbić.

 

Ale da się - oto wynik takiej rzeźby (moje byłe legacy z 1994):

 

dsc7790.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nerqo, to możemy sobie podać ręce, tyle że ja zostałem przy NX'ie i nabyłem Subaru, nie mogłem się z nim rozstać :D

 

[ ]

 

Uploaded with ImageShack.us

ja moje sprzedalem bo mi zaduzo palily zawsze wychodzilo 18-21 po Krakowie dopiero na trasie ok 10L cudowne to auto jest szczegolnie targa 8)

Link to comment
Share on other sites

Nerqo, to możemy sobie podać ręce, tyle że ja zostałem przy NX'ie i nabyłem Subaru, nie mogłem się z nim rozstać :D

 

[ ]

 

Uploaded with ImageShack.us

ja moje sprzedalem bo mi zaduzo palily zawsze wychodzilo 18-21 po Krakowie dopiero na trasie ok 10L cudowne to auto jest szczegolnie targa 8)

 

mój zadowala się 7,5l w jeździe mieszanej :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam serdecznie. Podpinam się do tematu żeby nie dublować. Również planuje zakup auta i wpadła mi w oko taka impreza http://otomoto.pl/subaru-impreza-okazja-C18465675.html

Chciałbym poznać Wasze zdanie na jej temat. Chodzi mi m.in o awaryjność silnika i napędów oraz elektronikę jaka się w niej znajduje. Czy warto kupić to auto?

Pozdrawiam, Obywatel

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie. Podpinam się do tematu żeby nie dublować. Również planuje zakup auta i wpadła mi w oko taka impreza http://otomoto.pl/subaru-impreza-okazja-C18465675.html

Chciałbym poznać Wasze zdanie na jej temat. Chodzi mi m.in o awaryjność silnika i napędów oraz elektronikę jaka się w niej znajduje. Czy warto kupić to auto?

Pozdrawiam, Obywatel

te auta sa calkowicie bez awaryjne :!: troche leci blacha obejzyj progi i tylne nadkola, poza tym czasem sprzeglo i rozrzad jest do wymiany

jak buda prosta, nie popowodziowe to zdecydowanie warto choc ja wybralbym kombi bo ma redutor :P

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Oglądałem już ją i rzeczywiście jest trochę rudej na nadkolach z tyłu. Na co jeszcze zwrócić uwagę, np. gdzie szukać wycieków na silniku?

Link to comment
Share on other sites

To i ja sie podepne pod temat:)

 

Ostatnio coraz powazniej mysle nad zamiana C2 na Impreze. Zawsze chcialem aby w garazu znalazla sie Impreza GT, jednak gdy tak przegladam ogloszenia, czytam posty na forum, stwierdzam ze to ciezka sprawa:) Za utrzymanego, ladnego GT'ka trzeba niestety wylozyc dosc duza kase, pozniej dochodzi utrzymanie itp, nie chcialbym wylozyc duzej kasy na samochod a pozniej nie miec kasy zeby go utrzymac, te samochody na to nie zasluguja:)

Dlatego tez rozwazam mysl zakupienia "zwyklej" Imprezy, jednak z warunkiem stylizacji na GT:) Na allegro znalazlem kilka egzemplarzy, niestety nigdy nie mialem stycznosci z samochodami tej marki (jakos bardziej po drodze mi bylo z niemcami i francuzami :) ) Na co wiec zwrocic uwage przy potencjalnym zakupie? Jak wyglada kwestia silnikow 1.8 vs 2.0, awaryjnosc, spalanie, koszty utrzymania?

 

http://moto.allegro.pl/subaru-impreza-1 ... 78006.html

?

Link to comment
Share on other sites

jak ci GTek za drogi to pomysl o WRXie czesto maja nizsze ceny od idealnych GT99-00

sa nowsze i przewaznie w lepszym stanie bo uzywane normanie 8)

wystrzegaj sie motoru 1,6 i 1.8 bo w przeliczeniu na osiagi pala duzo wiecej niz STI

motor 2.0 wystarczy na poczatek na sniegu, po zimie bedziesz chcial wiecej...

wolnossace auta nie maja wad fabrycznych, z wiekiem bierze je rdza, cieknie pompa wspomy, moze kapac olej z pod dekla i przepalaja sie zarowki w lampach a przez to topia sie wtycznki

Link to comment
Share on other sites

wystrzegaj sie motoru 1,6 i 1.8 bo w przeliczeniu na osiagi pala duzo wiecej niz STI

 

1.6 w ogole nie biore pod uwage:) hmm rozumiem, czyli z tym 1.8 moze byc tak jak u mnie z 1.4 w C2, pali wiecej niz 1.6 VTS (a czasem i wiecej jak Clio Sport), a mocy nie ma:)

 

motor 2.0 wystarczy na poczatek na sniegu, po zimie bedziesz chcial wiecej...

wolnossace auta nie maja wad fabrycznych, z wiekiem bierze je rdza, cieknie pompa wspomy, moze kapac olej z pod dekla i przepalaja sie zarowki w lampach a przez to topia sie wtycznki

 

no tak, apetyt rośnie w miarę jedzenia :) najbardziej boje sie tej rudej, auta w koncu maja swoje lata, a mam jeszcze pytanie jak komfort, jezdzilem jako pasazer nowszymi Imprezami, nigdy nie mialem mozliwosci poruszania sie wersja z tych lat, jak wyglada kwestia zawieszenia, tlucze sie wszystko co moze? trzeszczy? ;)

Link to comment
Share on other sites

VTR ma 125koni?

 

Chyba byly VTR 1.6 z moca cos kolo tylu, moj akurat to 1.4 i to 75 KM :(

 

125KM jest w VTS:)

zajcev jezdzilem C2 125km i powiem ci ze objezdza impreze 2.0 z prawej i lewej, obejzdza tez nowa wersje 2.0 160KM wiec z osiagami napewno zejdziesz w dol, a dwa jesli chcesz ekonomicznie to kup Swifta 4wd albo Justy bo jest to duzo zwawsze i oszczedniejsze auto od 1.6 czy 1.8. Generalnie 1.8 jezdzi tak samo jak 1.6 tzn nie jedzie ma tylko lepsza gore troche powyzej 4 tys ale jak bedzie krecic co ci spali ze 14 czyli tyle co jadacy podobny tempem WRX :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...