Jump to content

Swap silnika wolnossącego EJ20 na EJ20 z Turbiną? Co kupić.


raphael4
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem trochę noobem, więc proszę o wyrozumiałość. Przejrzałem wszystkie inne działy, i przyklejone wątki. Jednak żaden nie dotyczył mojego przypadku.

 

Mam okazję kupić Legacy (BP) 2005, z 2 litrowym wolnossącym EJ20 i skrzynią manualną. Auto jest cudowne, wersja Celebration tak więc bardzo dobrze wyposażona. Jedyne co mnie martwi to silnik? :/ Oczywiście wszystko jest możliwe (za odpowiednią cenę), tak więc nie pytam się czy to jest w ogóle możliwe, bo wiadomo że jest.

 

Muszę ułożyć listę części, które bym musiał zamówić. A chciałbym sprowadzić wprost z kraju kwitnącej wiśni kompletne EJ20 z turbiną (z JDM Legacy 2.0 GT).

Na pierwszy rzut oka wygląda że na pewno będę potrzebował: silnik, skrzynię biegów, i ECU.

 

Czego jeszcze zapomniałem? Ściany grodziowej? Dyferencjału? Pomóżcie mi ułożyć listę. Prrrroszę :)

 

PS Spójrzcie tylko, aż się prosi "kup mnie, kup mnie" http://page12.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/p210837316 Tak patrząc na ten silnik i wystającą turbinę przypomniało mi się że maska też będzie musiała pójść do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

skrzynia, wał, dyfer, pewnie półośki, hamulce, zawieszenie, wiązka, komputer, licznik, sprzęgło, chłodnica, maska, IC, i 1000 innych pierdół :wink:

Link to comment
Share on other sites

skrzynia, wał, dyfer, pewnie półośki, hamulce, zawieszenie, wiązka, komputer, licznik, sprzęgło, chłodnica, maska, IC, i 1000 innych pierdół :wink:

Półosie? Wał? No to pojechałeś. :P Musiałem spojrzeć do instrukcji serwisowej Legacy, EJ20 z i bez Turbo mają identyczną wymiary (szer. x długość), trochę wyższy ale to załatwi maska od GT, skrzynia oczywiście do wymiany ale ma identyczne wymiary (tylko przełożenia inne). Jedyna różnica to podwójny wałek rozrządu zamiast pojedynczego (jak w 2.0R) no i ta turbinka niczym wisienka na torcie. Wiadomo, sprzęgło i cały osprzęt jak chłodnica, ECU etc pójdą do wymiany, ale w układzie napędowym nie widzę aby trzeba było dokonać zmian (przynajmniej na początku). Jest to europejska wersja, więc półośki, wał i dyfer są na tyle dobrej jakości że powinny wytrzymać przyrost mocy - oczywiście z czasem wypada wymienić je na lepsze. Ale jeśli nie będę katować samochodu to na początek powinny wystarczyć. Na pewno (jak w każdym swapie) wiele rzeczy wyjdzie w praniu, ale nie ma też co kreślić apokaliptycznych scenariuszy (jak wymiana 70% części samochodu ;p).

Już sam nie wiem, miałem tyle zapału a tutaj takie coś. :( Może jednak komuś udało się kiedyś zrobić takiego swapa :( I nie chodzi o silnik z 2.5GT bo to zupełnie inna jednostka.

Link to comment
Share on other sites

Jest to europejska wersja, więc półośki, wał i dyfer są na tyle dobrej jakości że powinny wytrzymać przyrost mocy

 

może wał i nie, ale dyfer chociaż by wytrzymał przyrost mocy to przełożenia pewnie będzie miał inne.

Link to comment
Share on other sites

Mam okazję kupić Legacy (BP) 2005, z 2 litrowym wolnossącym EJ20 i skrzynią manualną. Auto jest cudowne, wersja Celebration

 

masz jakis link do ogloszenia ?? jak szukalem dla siebie kilka celebration ogladalem, same trupki neistety, mama nadzieje ze to zaden z nich, ewentualnie podeslij na PW

 

-- So maja 14, 2011 8:54 pm --

 

napisz sobie na pierwszej liscie zakupow

2.5 GT legacy

jestem podobnego zdania :-)

 

bo poza tym nie widze wiekszego sensu takiego zabiegu, przede wszystkim finansowo bedzie meeeega... poza tym jak dlugo planujesz tym autem jezdzic, bo jesli to docelowo nie bedzie funcar do zabawy tylko rodzinny dupowozik z zapasem mocy to ja bym szukal jakiegos H6, wyjdzie pewnie taniej a zapas mocy powinien wystarczyc

Link to comment
Share on other sites

Oferta od żony znajomego. Dam namiary, dopiero jak sam zdecyduję tak czy nie ;) Jeszcze go nie wystawiła, nosi się tylko ze zmianą samochodu przed wakacjami, powiedziałem jej że mogę dać 28 tyś zł, a ona powiedziała, że pomyśli i da znać jak będzie miała na nowe auto. (Przeprowadziła się na za**pie, i potrzebuje Forka aby w ogóle dojechać do domu) No ale bardzo kocha ten samochód i pewnie będzie chciała oddać go niedrogo a w dobre ręce.

 

H6 bardzo mnie kusi, ale znalezienie takiego w Polsce w dobrym stanie i ze skrzynią manualną graniczy z cudem. Musiałbym rozejrzeć się w Szwajcarii, a i tam jest ich stosunkowo niewiele. No ale tak czy inaczej jeśli znajoma nie wypali, to pojadę do kraju sera, banków i czekolady toblerone, no bo u nas oferta nie prezentuje się zbyt ciekawie. No właśnie z tym silnikiem GT kombinuję ze względu na skrzynię. Mój pierwszy samochód to była nieszczęsna (chociaż kochana) Impreza 2.2 GL 4x4 właśnie w automacie, no i prowadząc go czułem się jakbym miał wspaniałą dziewczynę na stałe zakutą w pas cnoty :/ Wiem że to inna skrzynia, no ale jednak już nie chcę automatu, nie w Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...