Skocz do zawartości

Regulacja stabilizatora whiteline


motorajdy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ustaieniem skoku tylnego zawieszenia w imprezie gt,

zawias to Bilstein B14 z regulacja wysokości

stabilizator whiteline ustawiony był na HARD

 

na ostatnim wyścigu górskim na szybkim nawrocie pod góre wewnętrzne tylne koło podniosło sie (widac to na filmach) i jak dotknęlo znowu ziemi to ukręcilo półośke

 

i teraz pytanie:

czy zmieniając regulacje stabilizatora na maxa w druga streone na SOFT spowoduję że wewnętrzne koło nie bedzie sie tak podnosieć, czy jest to problem za małego skoku zamortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z ustaieniem skoku tylnego zawieszenia w imprezie gt,

zawias to Bilstein B14 z regulacja wysokości

stabilizator whiteline ustawiony był na HARD

 

na ostatnim wyścigu górskim na szybkim nawrocie pod góre wewnętrzne tylne koło podniosło sie (widac to na filmach) i jak dotknęlo znowu ziemi to ukręcilo półośke

Dobra mocniejsza szpera powinna ograniczyć ukręcanie półosi w takiej sytuacji.. ;)

i teraz pytanie:

czy zmieniając regulacje stabilizatora na maxa w druga streone na SOFT spowoduję że wewnętrzne koło nie bedzie sie tak podnosieć, czy jest to problem za małego skoku zamortyzatora?

Teoretycznie nie powinno się aż tak podnosić, ale pytanie czy nie stracisz za dużo na właściwościach jednych.

Może najpierw spróbuj na średnie ustawienie, lub pokombinuj z ustawieniami amortyzatorów (jak nie mają fabrycznie ustawień (nie znam tego zawiasu, więc nie wiem) to w zerkpolu zrobią jak chcesz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motorajdy, jak masz film,to podnieś tył za dyfer i porównaj optycznie jak opadły koła.

(przy niezależnym zawieszeniu błąd tego porównania jest do zaniedbania)

Zluzowanie staba z tyłu trochę pomoże,bo stab wymusza ugięcie sprężyny wewnętrznego koła.Ale istotniejszy będzie przód -dokładnie sprężyna-od niej zależy ugięcie w długim nawrocie.

Co za szperę masz z tyłu.? Mocniejsza ograniczy ukręcania (jak qti gada).Szperą zmienisz charakterystykę auta - ruszysz zawias i znów się zmieni itd.....

Ale to wszystko teoria :) .Spróbuj obniżyć i na placu posprawdzać z jakimś obserwatorem..

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mi sie wydawało że jak przednia sprężyna bedzie za miękka to szczegolnie przy zakręcie pod góre jak przednie za mocno zanurkuje to siłą rzeczy tył sie podniesie,

ale narazie ze sprężynami to nic nie pokombinuje, takie są i już, wąskei z helperem niby jakies sportowe, ale nie wiem co za marka

 

spóbuje obniżyc dolną miseczke trzymającą tylną sprężyne to powinno min. wydłużyc skok amora,

zobaczymy kai bedzie efekt,

ps. szpera jest seryjna od sti 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...