Jump to content

5W-30 i 5W-40 do diesla -czy 5w-40 jest zgodny z instrukcją?


Recommended Posts

Mam pytanie dotyczące oleju do subaru boxer diesel z DPF.

 

W instrukcji obsługi do obk'10 napisano, że do silników benzynowych może być stosowany 5W-30 lub 5W-40 - jeden lub drugi (z gwiazdką, że zaleca się 5W-30)

 

Przy silniku diesla jest już mowa tylko o 5W-30, z dopiskiem pod tabelką, że na upały "wymagane są oleje o wyższej lepkości właściwie natłuszczającej silnik". Czy jako laik dobrze rozumiem, że te oznaczenia 30/40 to właśnie oznaczenia lepkości?

 

Gdyby więc korzystać wyłącznie z tabelki, rozumiem, że jak skorzystam z oleju 5w-40 na lato, to będzie to niezgodne z instrukcją? Czy wręcz zalecane, jeśli wezmę pod uwagę dopisek pod tabelką?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Dla silnika diesla zalecany jest olej 5W30 C2; C3.

 

Pierwsza wartość (5W30) charakteryzuje olej pod względem lepkościowym, a druga (C2; C3) pod względem jakościowym

Czy to oznacza, że oficjalnie wg SIP działaniem szkodliwym dla silnika oraz ewentualnie mogącym grozić utratą gwarancji byłoby zalanie oleju klasy 5W-40 C3 na lato (w nawiązaniu do wspomnianych w manualu upałów i wymaganego lepszego "natłuszczania" silnika a także mając na uwadze praktycznie permanetną obecność ON w oleju silnikowym co potrafi sprowadzić klasę lepkości oleju np. z 5W-30 do 5W-20) :idea: :?:

 

Z góry dziękuję za rzeczową odpowiedź, także w nawiązaniu do wyników analizy oleju fabrycznego z SBD po 6kkm (niegdyś 5W-30 ale w dniu pobrania próbki już xW-20, m.in. z powodu obecności 2% ON w oleju), którą Państwo otrzymaliście.

 

Dla przypomnienia załączam za zgodą właściciela: http://img189.imageshack.us/img189/2828 ... ryfill.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Czy to oznacza, że oficjalnie wg SIP działaniem szkodliwym dla silnika oraz ewentualnie mogącym grozić utratą gwarancji byłoby zalanie oleju klasy 5W-40 C3 na lato (

 

Ponawiam pytanie bo odpowiedź przynajmniej w tym wątku nie padła a dziś w ASO Subaru zalali mi Motula własnie 5w 40 C3- nie znam się na tych cyferkach ale w instrukcji jest wyraźnie napisane że tylko 5w30 - wiec jak to jest ? czy 5w40 jest oficjalnie rekomendowany/zalecany czy może szkodzić silnikowi?

 

pozdrawiam

 

-- Śr lip 27, 2011 7:33 pm --

 

włyszkow; PW

Link to comment
Share on other sites

jaszyn, nie znam wyników analiz na tym Motulu (chętnie pozna kiedy wrócisz z wakacji :idea: :wink: ) ale na AMSOILu AFL 5W-40 C3 jest znacząco lepiej (na podstawie wyników UOA) od jakichkolwiek 5W-30 których analizy były wysłane z PL - zwłaszcza na lato i długą trasę bym się nie obawiał ale to tylko moje zdanie - Dyrekcja / Dział Techniczny mogą twierdzić inaczej. Jeśli jednak ASO zalało Tobie olej 5W-40 C3 którego sam nie przywiozłeś na przegląd to właściwie nie masz powodów do obaw o gwarancję jak inni którzy zalewają 5W-40 C3 samodzielnie przywieziony wbrew podręcznikowi :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki włyszkow w ASO zalali mi Motul X clean 5w 40 tak jest na fakturze i taki dostałem na dolewkę w 1 litrowej butelce -wiec o pomyłce na fakturze nie ma mowy. Gwarancji nie mam ale boje się o silnik. Jak nie zmienie przed wyjazdem to Ci po powrocie mogę próbkę podesłać. Mam nadzie że Dział Techniczny mi jednoznacznie i oficjalnie odpowie.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...