Jump to content

Zawias w GT - jak utwardzić teoretycznie twarde


Stach83
 Share

Recommended Posts

Witam.

Kupiłem auto już z takim zestawem (podobno - tzn KYB są, ale nie wiem co to za sprężyny).

 

I wszystko ładnie i pięknie, ale dla mnie jakoś za miękko...

 

Dodam, że ustawiłem KYB na 4/8, a przy dwóch duszach z przodu i jednej z tyłu na kanapie na łuku opona trze o nadkole (koła 215/45/17 z ciut za małym ET).

Jakby wsiadły dwie osoby + bagaże to strach pomysleć jakby to się ugięło.

 

I teraz pytanie - jak sprawdzić czy to wina sprężyn czy amortyzatorów?

 

Pytania pomocnicze:

Co ewentualnie jest twardsze od KYB?

Opłaca się wrzucać Bilsteiny?

A może regenerować Kayaby?

Jak tak, to gdzie?

A może to te sprężyny są za miękkie?

 

Pozdrawiam,

stach

Link to comment
Share on other sites

Generalnie za wysokość auta odpowiada nie amortyzator tylko długość/twardość sprężyny. Amortyzator jest od amortyzacji (tłumi nierówności) wiadomo im twardszy tym mniej się poddaje i więcej własnych zębów gubi się na dziurach :mrgreen: moim zdaniem sprężyny już ci przeszły na emeryturę. Ale zanim wstawisz nowe to sprawdź amorki, bo jak też są na wykończeniu to ci nowa sprężynka szybko usiądzie.

 

-- 13 maja 2011, o 10:07 --

 

jak będziesz się do nich zabierał to tu masz temat

viewtopic.php?f=21&t=144610&view=unread#unread

Link to comment
Share on other sites

Generalnie za wysokość auta odpowiada nie amortyzator tylko długość/twardość sprężyny

Wiedziałem :)

Dla mnie nie stoi za nisko/wysoko tylko jest za miękko :)

 

wiadomo im twardszy tym mniej się poddaje i więcej własnych zębów gubi się na dziurach moim zdaniem sprężyny już ci przeszły na emeryturę

Jak amortyzator się za bardzo poddaje, to też jest za mało twardo... jak i z powodu sprężyn :) Także nadal nie wiem...

 

Ale zanim wstawisz nowe to sprawdź amorki, bo jak też są na wykończeniu to ci nowa sprężynka szybko usiądzie.

Czy diagnostyka na SKP wystarczy?

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że ustawiłem KYB na 4/8, a przy dwóch duszach z przodu i jednej z tyłu na kanapie na łuku opona trze o nadkole (koła 215/45/17 z ciut za małym ET).

Jakby wsiadły dwie osoby + bagaże to strach pomysleć jakby to się ugięło.

 

 

No tak. Ale to nie jest raczej wina miękkich amorków.

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie cały zestaw ma niecałe lata i przejechane 10k km... (?) czy po takim okresie/przebiegu mogły już się zużyć sprężyny lub amortyzatory?

 

Jak sprawdzić, że to faktycznie za miękkie sprężyny a nie na przykład uszkodzone/wybite/zużyte amortyzatory?

 

Zauważyłem też, że z jednej (prawej) strony obicera bardziej/częściej niż z drugiej... sprężyny by chyba siadały równo?

 

Są Bile B6 do GT-ka?

 

Jakie sprężyny są twardsze od eibecha?

 

Pozdrawiam,

stach

Link to comment
Share on other sites

Generalnie za wysokość auta odpowiada nie amortyzator tylko długość/twardość sprężyny. Amortyzator jest od amortyzacji (tłumi nierówności)

Stach83,

prawda, pod warunkiem ,że amor jest czysto olejowy.

Trudno coś zrobić, bo nie wiesz co za sprężyny i nawet nie wiadomo jakie te

KYB-y masz.Gdy amory olejowe i sprężyny nieprogresywne,można oszacować ich sztywność na aucie,ale gdy nie wiesz co masz to nie rozkminisz bez zamiany na inne graty - pojedynczo amory i sprężyny,ale to zabawy trochę.

Wiesz,że co diagnostyka to daje inne nieraz wyniki badania amorów.Mimo to przeleciałbym się na 2 stacje,gdy wynik amorów bdb to pożycz/kup sprężyny-może to rozwiąże sprawę.

No i porównaj z innym GT

Pozdr.

 

-- Pn maja 16, 2011 5:12 pm --

 

Zauważyłem też, że z jednej (prawej) strony obicera bardziej/częściej niż z drugiej... sprężyny by chyba siadały równo?

nie muszą równo(prawa strona po większych dziurach z reguły lata)

Link to comment
Share on other sites

z tego co pamietam to ustawienie 1/4 jest najtwardszym. sprobuj ustawic amory w pozycjach skrajnych, bez problemow powinienes wylapac, ktore ustawienie jest ktore (oczywiscie o ile amorki sa sprawne)

Link to comment
Share on other sites

z tego co pamietam to ustawienie 1/4 jest najtwardszym. sprobuj ustawic amory w pozycjach skrajnych, bez problemow powinienes wylapac, ktore ustawienie jest ktore (oczywiscie o ile amorki sa sprawne)

Skrajne jest 1/1.

1/4 to miękkie z przodu, średnie z tyłu.

 

Ale wracając do tematu... jak sprawdzić czy amorki są sprawne, żeby móc je wykluczyć?

Bo cały czas chodzi mi o jedną rzecz... czy mam za miękkie są sprężyny czy padnięte amorki...

 

Są Bile B6 do GT-ka?

Jakie sprężyny są twardsze od eibecha?

 

 

pozdrawiam,

stach

 

PS. Drzewiej w Szatanie (czyt. Fiat 126p 900cc) miałem z tyłu Bile B6 i po pół sprężyny z poldolota i był straszny beton w porównaniu do zestawu KYB + eibach... :)

Link to comment
Share on other sites

Stach83, nie porownuj kunkuna do geteka :mrgreen:

 

wyzej Ci pisali, podjedz do dwoch roznyc SKP, zrob badanie bedziesz mial poglad, lub jak chcesz mozemy sie ustawic w wawie przejdziemy sie moja padlina to porownasz :P

 

ja jak zaczynalem na forum to tez chcialem bile do dziada, oczywiscie nie bylo w zerkopolu, ALE mozemy dorobic (szkoda ze nie wiedzialem ze wszystko jest p&p od imprezy), bardzo tanio, jedyne 1600 za mcphersona :mrgreen::mrgreen:

 

mysle ze do gt bedzie taniej, zadzwon do nich, bedziesz mial poglad

 

-- Wt maja 17, 2011 2:06 pm --

 

dobra, dzwonilem do nich, do gt maja tylko komplet b16, gwint itp

W tej chwili nie ma na stanie, trzeba by ciagnac z dojczlandu, pan nie do konca pamietal ceny, strzelal ze cos ok 1200-1300 ojro+VAT

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stach83, nie porownuj kunkuna do geteka

Przepraszam :mrgreen:

 

wyzej Ci pisali, podjedz do dwoch roznyc SKP, zrob badanie bedziesz mial poglad, lub jak chcesz mozemy sie ustawic w wawie przejdziemy sie moja padlina to porownasz

Trzeba będzie podjechać...

 

A jaki masz zestaw u siebie taki sam, co bym mógł porównać czy inny, żebym mógł porównać? :)

 

ja jak zaczynalem na forum to tez chcialem bile do dziada, oczywiscie nie bylo w zerkopolu, ALE mozemy dorobic (szkoda ze nie wiedzialem ze wszystko jest p&p od imprezy), bardzo tanio, jedyne 1600 za mcphersona

mysle ze do gt bedzie taniej, zadzwon do nich, bedziesz mial poglad

-- Wt maja 17, 2011 2:06 pm --

dobra, dzwonilem do nich, do gt maja tylko komplet b16, gwint itp

W tej chwili nie ma na stanie, trzeba by ciagnac z dojczlandu, pan nie do konca pamietal ceny, strzelal ze cos ok 1200-1300 ojro+VAT

 

Wystosowałem im maila, ale widzę, że uprzedziłeś :)

Podziękował.

Ogólnie w katalogu Bilsteina jest tylko właśnie B16 PSS9 do GC8, ale też słyszałem plotki, że Zerkopol robi customowe (chociaż jak B16 nie na moją kieszeń to custom made tym bardziej).

No nic, zobaczymy czy i co odpiszą... :)

 

Tymczasem ponawiam pytanie nr 2:

Które sprężyny są twardsze do eibacha?

Link to comment
Share on other sites

A jaki masz zestaw u siebie taki sam, co bym mógł porównać czy inny, żebym mógł porównać? :)

:arrow:

ja w dziadu mam ustawinoe 3/6 na serii sprezynie, hmm, jest tawrdo, naprawde

 

 

co bedzie twardsze? Moze jakis inny model eibacha, podpytaj uzytkownika maniujr, on ma chyba cos na sprzedaz tej firmy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...