Jump to content

problem z obrotami i wymiana łożysk kół


homer1981
 Share

Recommended Posts

Posiadam samochód Impreza WRX model 2003.

Mam 3 problemy, małe nie małe , ale są:

1. faluje delikatnie na wolnych obrotach

2. przy wyższych obrotach np. przy 4000 przy "kopnięciu" w gaz momentalnie idzie na 5500 po czym spada do 4700-5000.

3. jakie niefabryczne łożyska kół polecacie. Myślałem o STK ,ale nie wiem sam czy są warte uwagi?

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie problemu numer 2 to widzę, że sprzęgło Ci się ślizga czyli będziesz musiał je wymienić w najbliższym czasie.

Link to comment
Share on other sites

włóż cegłę pod gaz będzie się mniej ślizgało:P

 

a tak na serio to niestety... tylko ja bym osobiście proponował całe sprzęgło a nie tylko tarcze bo trochę smutno gdyby po zrobieniu tarczy po miesiącu siadł docisk i znowu wyciąganie skrzyni

Link to comment
Share on other sites

U siebie mam to samo :mrgreen::cry: , nie wiem jak w WRX-ie jest , ale w GL-u bez turbo da się trochę podregulować linkę od sprzęgła, aby się nie opierało. I tak muszę je wymienić, ale okazało się, że regeneracja z wymianą wyjdzie taniej niż najtańszy nowy zestaw :)

 

P.S. Skąd jesteś to bym Ci może dał namiary na sprzęgłowca.

Link to comment
Share on other sites

Ad.1 silniczek krokowy do czyszczenia (jak wyżej napisano)

Ad.2 Faktycznie może byc sprzęgło,którego nawiasem niema sensu "podratowywać" (jak wyżej napisano)

Ad.3 Nie wiem bo wyżej nie napisano :roll: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

I tak muszę je wymienić, ale okazało się, że regeneracja z wymianą wyjdzie taniej niż najtańszy nowy zestaw :)

 

tak tylko docisku ci raczej nie zregenerują. jak jest już słaby to góra za kilka miesięcy skończy ci się tarcza którą zregenerowałeś, a jak masz uturbione autko to pewnie szybciej :P:mrgreen:

 

-- 13 maja 2011, o 10:13 --

 

wiem z doświadczenia. Ja byłem zmuszony na taki krok, bo nie było nowego zestawu w polskich hurtowniach i musiałbym czekać 4 dni aż ściągną, a za 2 dni miałem wyjazd na wakacje 8) :cry:

Link to comment
Share on other sites

Kralky, właśnie ten u którego byłem w sprawie sprzęgła powiedział, że docisk też się da odnowić. Regeneracja samego sprzęgła 70- 120 zł w zależności od tego co trzeba zrobić, a docisku jakieś 120 zł. Turbo nie mam więc starczy na trochu dłużej :D

Link to comment
Share on other sites

Ok łożyska pójdą prawdopodobnie NKN - wyczytałem, że takie są zakładane na montaż fabryczny i są porównywalne cenowo z SKF. Sprzęgło sam nie wiem ... doradźcie.

1. EXENTY - fabryczne

2. SASCH

3. LUK

 

PS. Nie wiem czy może być jeszcze inna przyczyna ślizgania poza zużytym sprzęgłem?

Dzisiaj 2 przejazdy po ok 2,5 km i od startu do zmiany na II bez slizgu , slizga dopiero na II ,albo takie złudzenie że dopiero na II , bo obroty "skaczę" napewno już na tym biegu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...