jarson Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Witam wszystkich forumowiczów. Chcę zakupić Subaru Forestera z rocznika 2009- 2010 do 85 tyś zł. Jaki silnik wybrać. Najlepszy jest bez dwóch zdań 2.5 turbo tylko są dużo droższe. 2.0 bez turbo trochę za słaby. Diesel w subaru? Sam niewiem. Wydaje mi się że optymalny będzie 2.5 sprowadzony z USA. Co myślicie o Subaru ze Stanów? Czy dostępne są u nas części do tych modeli. Dzwonilem do ASO SUbaru i powiedzieli mi że są niedostępne. Nie chce mi się wierzyć. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 O benzynowym 2.0 możesz poczytać tutaj: viewtopic.php?f=22&t=144135&view=unread#unread poszukaj w dziale Forester, Legacy, Outback na pozostałych stronach interesujących Cię wątków na temat silników, rodzajów paliwa itp. Bardziej sprecyzuj swoje potrzeby: Czy auto potrzebne do miasta czy w trasę? Czy będzie używane jako rodzinne czy ma być tylko dla ciebie? Jak często masz zamiar zapuszczać się w teren? Jaki będzie twój roczny przebieg? Co najbardziej cenisz jadąc samochodem? szybkość, komfort, ciszę, ekonomiczność itp. Co spowodowało, że zdecydowałeś się na zakup Forka akurat z tego okresu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistral Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Połowa Subaru w Polsce jest ze Stanów... nie demonizujmy! Mój Forek 2,5XT też jest ze Stanów i z żadnymi częściami nie ma problemu. Jak Twoje ASO twierdzi, że jest jakiś większy problem, to zmień ASO... Według mojej opini ASO w Gdańsku ma głęboko w d... skąd jest auto. Ba... mam nawet kartę klubu Subaru z VINem wybitym na karcie i dostaję jeszcze rabaty... W zdecydowanej większości części są te same, tylko maj inne numery i wstarczy trochę chęci, aby dwie liczby porównać ze sobą. Mistral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Ba... mam nawet kartę klubu Subaru z VINem wybitym na karcie i dostaję jeszcze rabaty... Ode mnie chcieli kasę jako, że auto zostało kupione na Litwie. Dostałeś kartę klubową za darmo? P.S. Kartę olałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistral Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Ba... mam nawet kartę klubu Subaru z VINem wybitym na karcie i dostaję jeszcze rabaty... Ode mnie chcieli kasę jako, że auto zostało kupione na Litwie. Dostałeś kartę klubową za darmo? P.S. Kartę olałem Za kartę placiłem, jak dobrze pamiętam, to chyba ok. 200 zł, ale szybko się zwróciło w postaci rabatów w ASO. Poza tym przez rok miałem prenumeratę Plejad. Mistral -- 12 maja 2011, o 15:30 -- P.S. W 3mieście mamy kolegę Granata (granat833), który swoim wolnymssakiem na starcie i z reduktorem objeżdża takie fury, że czasami sam w to nie wierzy... Pogadaj z Granatem. Mistral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarson Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Autko będzie używane głównie na odległościach 30-70 km. Trochę miasta. Bezdroża rzadko. Autem będzie jeżdziła moja narzeczona. Rocznie autko będzie robiło jakieć 20-30 tyś. Podstawa to komfort , elastyczność i ekonomia. Forka chce jak najmłodszego bo chce go w leasing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistral Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Podstawa to komfort , elastyczność i ekonomia. . nie kupuj Subaru... Poza tym jak ma jeździć tym kobieta, to jeszcze bardzier pomyśl o szkoleniu z techniki jazdy dla niej, bo AWD nie jest takie łatwe w prowadzeniu, ale pewnie to wiesz, jeżdżąc Jeep'em. Mistral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarson Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Ona też jeżdziła już AWD. Ja niedługo zmieniam Jeepka może na Impreze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistral Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 To ok, , aby mieć świadomość , że AWD zachowuje się inazej w ekstremalnych sytajach niz zwykła ośka, zwłaszcza przednia. Przemyśl jeszcze ten komfort i ekonomię, zwłaszcza jeśli myślisz o 2,5T... no chyba, że szukasz kosztów do firmy... Mistral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarson Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Wybór padnie raczej na nowego Forestera w dieslu... -- Cz maja 12, 2011 9:58 pm -- Czy ma ktoś z was możliwość sprawdzenia auta ze Szwajcarii po numerze vin? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 jak komfort to może bardziej OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarson Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Komfort oraz ekonomiczność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subbeginner Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Podstawa to komfort , elastyczność i ekonomia. Jeśli forek, to przy tych założeniach bierz 2,5XT przeglądając oferty, to najlepiej wyposażone modele to właśnie 2,5XT - komfort elastyczność - 2,5XT ("engine of the year" ileś tam razy) moment obrotowy ekonomia - taniej wychodzi kupić od razu 2,5XT niż tydzień/miesiąc/rok po zakupie N/A zaczynać myśleć o wstawieniu turbiny i innych takich , generalnie taniej wychodzi od razu kupić 2,5XT niż podnosić moc w czymś innym, więc oszczędność jakaś jest długo zastanawiałem się jak z tą ekonomią jest, ale dałem radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarson Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Samochód będzie dla mojej narzeczonej. Diesel albo benzyna i będzie zakładany gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistral Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Jasne... dla dziewczyny... Ja też tak mówiłem swojej Lepszej Połowie, a teraz wciskam jej Octavi, aby się choć na chwilę zamieniła... Jeśli stać Cię na wahę, to bierz 2,5XT i baw sie do woli, bo suto daje wiele frajdy! Owszem, jazda tym kosztuje, ale coś za coś... Mistral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Samochód będzie dla mojej narzeczonej.Diesel albo benzyna i będzie zakładany gaz. Dla dziewczyny Forester jest w sam raz. Do jazdy miejskiej kup benzynę z automatyczną skrzynią - moja żona jest bardzo zadowolona. Jak zagazujesz zrobi się nawet ekonomicznie. Diesel bardziej sprawdzi się w trasach przy większych przebiegach. 2.5 turbo da niesamowitą frajdę z jazdy ale dziewczynom nie zawsze na tym zależy. Najnowszy Forek z niewyłączalnym ESP (przy wciśniętym OFF - powyżej 60km/h i tak załączy się automatycznie) prowadzi się dziecinnie prosto. Jest bardzo bezpieczny i stabilny. Oczywiście szkolenie w SJS jest jak najbardziej potrzebne bo uczą jak panować nad autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major2104 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Witam!!! Przymierzam się do kupna Forestera. To będzie moje pierwsze Subaru ale od 10 lat pomykam tylko "japończykami" Fordek bedzie z 2000-nego roku. Już jest zaklepany ale prosiłbym o podpowiedź forumowiczów na co zwrócić uwagę przy kupnie Fortka. Może znajde pare szczegułów i bedzie jeszcze o co sie targować. Pozdrawiam forumowiczów i czekam na odpowiedź!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Fordek? :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Tylne ranty nadkola - pod ochronnymi gumami lubi się zbierać ruda - bo tam jest sporo wilgoci - to tak na wstępie Tylne amortyzatory - jak jest SLS - to czy jest sprawny Zdradz więcej szczegółów - jaki to ma być forek - N/A, Turbo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major2104 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Fordek? :? Czy to zdrobnienie jest nie na miejscu??? Forester :wink: jest wolnossący 2.0. Ogólnie z blacharką nie jest OK. Tylne nadkola już ruda zabiera. Ale ja go całego bede malował więc tym sie nie stresuje. Rozmawiałem z mechanikiem który naprawia w nim każdą śrubkę od sześciu lat. Na jessieni 2010r wymieniony rozrząd (komplet), sprzęgło, tylne amory, jakieś zimeringi które sie pociły w silniku. Jest na manułalu. -- Pn cze 13, 2011 12:06 am -- Tylne ranty nadkola - pod ochronnymi gumami lubi się zbierać ruda - bo tam jest sporo wilgoci - to tak na wstępieTylne amortyzatory - jak jest SLS - to czy jest sprawny Zdradz więcej szczegółów - jaki to ma być forek - N/A, Turbo ? Co to jest SLS??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 jak już jest ruda - to malowanie tylko wydłuzy agonię - rób blachę - bo się możesz zdziwić, że w środku już nic nie ma z nadkola SLS - self levelling system - układ zawierający samopoziomujące zawieszenie tylnej osi, ale w Twoim aucie raczej nie wystąpi. standardem są pordzewiałe mocowania foteli przy śrubach- ten typ tak ma po jakimś czasie Ogólnie - jak był właściwie dbany, to nie masz się co martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major2104 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Tam gdzie ruda go zabiera to sie zrobi blache nie ma dużo (zobaczymy pod lakierem). Mosty i cały napęd, reduktor może wydawać jakieś niepkojące dzwięki, albo wibracje. Niby nic nie zauważyłem ale jeżeli coś podpowiesz to sie wyczule na te szczegóły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 przejedz sie nim powoli, a nawet bardzo, w kolkach lewo i prawo - i zobacz czy nie ma szarpniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 yagoolar napisał(a):Fordek? :? Czy to zdrobnienie jest nie na miejscu??? Forek :wink: Fordek bardziej z fordem się kojarzy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major2104 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Wielkie dziąki za podpowiedzi. Na pewnom skorzystają z nich kolejni kupujący Forka. Szacuneczek siekla!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się