Jump to content

Zmiana klocków hamulcowych Legacy


maro15551
 Share

Recommended Posts

Panowie mam taki mały problem, najprawdopodobniej kończą mi się klocki bo przy małej prędkości dotykając lekko hamulca

zaczyna coś piszczeć, zresztą po tarczach widać że już chyba trze metal o metal. I teraz pytanie czy sam mogę zmienić

klocki bo z tego co słyszałem niektóre auta trzeba podłączyć pod komputer przy wymianie np. w passacie. Pojechałbym na

serwis ale tutaj kasują kosmiczne pieniądze za taką operację a wiadomo samemu zawsze taniej. Auto jest z 2006r silnik 2.0.

Link to comment
Share on other sites

Do ASO w Polsce i tak nie dojedziesz, więc coś mogę nabazgrać .

zresztą po tarczach widać że już chyba trze metal o metal

... więc tarcze do wymiany lub (o ile wymiar puści) do przetoczenia, wychodząc z założenia, że ma być tanio .

I teraz pytanie czy sam mogę zmienić klocki

Jeżeli posiadasz wiedzę na temat mechaniki samochodowej, odpowiednie narzędzia, smarowidła miedziowe i chęć ... to czemu nie .

 

 

Z drugiej strony pozostaje totalna druciarnia, czyli na przerysowane tarcze, brechami rozszerzając zacisk, zakładasz klocki .

Ale to się zemści .

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o tarcze to niema problemu bo mam pod ręką tokarkę, ze zmianą klocków też niema problemu bo już kilka samochodów w życiu miałem i

w sumie we wszystkich klocki zmieniałem sam, chodzi mi tylko o to czy dam rade cofnąć tłoczki bo w niektórych autach jest tak że komputer zapamiętuje

pozycję tłoczka i poprostu bez wykasowania pozycji tłoczka nie da się wsadzić nowego klocka. I jeszcze jedno pytanie czy w Legacy jest jakaś kontrolka od zużytych

klocków?

Link to comment
Share on other sites

Ja np. sam zmieniam u siebie a nie jestem z zawodu mechanikiem. Trochę podstawowej wiedzy + dobre narzędzia i można samemu zmieniać.

Dodałbym jeszcze: właściwy smar we właściwe miejsce. Można kupić taki specjalny od ATE, który podobno w porównaniu z miedzianym ma cudowne właściwości, łącznie z hipoalergicznością :mrgreen:

Na pewno nie zaszkodzi posmarować prowadnice klocków oraz miejsce styku z tłoczkiem / zaciskiem z drugiej strony. Oczywiście z umiarem :!:

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Jesli masz problemy na I.S. z autem to w Eyrarvik koło Akureyri mieszka jeden Polak Mechanik Janek vel Jony mam gdzieś do niego sima nr. chesz na PW ?

Link to comment
Share on other sites

Jesli masz problemy na I.S. z autem to w Eyrarvik koło Akureyri mieszka jeden Polak Mechanik Janek vel Jony mam gdzieś do niego sima nr. chesz na PW ?

nie dzieki, serwis mam pod reka w razie czego! zreszta Akureyri to 500km ode mnie ;)

Link to comment
Share on other sites

Jesli masz problemy na I.S. z autem to w Eyrarvik koło Akureyri mieszka jeden Polak Mechanik Janek vel Jony mam gdzieś do niego sima nr. chesz na PW ?

Chodzi o Janka który mieszka z Waldkiem? jeżeli tak to wiem o kogo chodzi.

Link to comment
Share on other sites

podlacze sie pod temat bo mam juz prawie koniec tylu - zarowno tarcze jak i klocki... klocki mam oryginalne jeszcze po poprzednim wlascicielu, zastnawiam sie nad tarczami, chce cos porzadnego... moze jakies Ferrodo ??

i pytanie odnosnie tloczkow tyl, czy wciska sie je jak z przodu czy jak np. w corolli sa wkrecane ??

Link to comment
Share on other sites

Jesli masz problemy na I.S. z autem to w Eyrarvik koło Akureyri mieszka jeden Polak Mechanik Janek vel Jony mam gdzieś do niego sima nr. chesz na PW ?

Chodzi o Janka który mieszka z Waldkiem? jeżeli tak to wiem o kogo chodzi.

 

Taki mały czarny krępawy z wąsem u Mr.Ingibjartura mieszka nad Fjordem.On z okolic Ciechocinka pochodzi

A ty jestes z Akureyri?

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam EBC

masz na mysli klocki czy tarcze... ja klocki mam nowe orginalne dostalem w gratisie razem z autem, ale szukam tarcz bo jak mam wymienic to komplet jednoczesnie, a hamulce z tylu mi sie koncza...

Link to comment
Share on other sites

marcellus, mam z przodu klocki + tarcze, z tylu tylko klocki (klocki GreenStuff, tarcze TurboGroove). Tak jak mowie, na tyl nie dawalbym jakichs niewiadomo jakich tarcz, bo i tak wiekszosc hamowania robi przod. Zwykle seryjne wystarcza.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...