maro15551 Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Panowie mam taki mały problem, najprawdopodobniej kończą mi się klocki bo przy małej prędkości dotykając lekko hamulca zaczyna coś piszczeć, zresztą po tarczach widać że już chyba trze metal o metal. I teraz pytanie czy sam mogę zmienić klocki bo z tego co słyszałem niektóre auta trzeba podłączyć pod komputer przy wymianie np. w passacie. Pojechałbym na serwis ale tutaj kasują kosmiczne pieniądze za taką operację a wiadomo samemu zawsze taniej. Auto jest z 2006r silnik 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Do ASO w Polsce i tak nie dojedziesz, więc coś mogę nabazgrać . zresztą po tarczach widać że już chyba trze metal o metal ... więc tarcze do wymiany lub (o ile wymiar puści) do przetoczenia, wychodząc z założenia, że ma być tanio . I teraz pytanie czy sam mogę zmienić klocki Jeżeli posiadasz wiedzę na temat mechaniki samochodowej, odpowiednie narzędzia, smarowidła miedziowe i chęć ... to czemu nie . Z drugiej strony pozostaje totalna druciarnia, czyli na przerysowane tarcze, brechami rozszerzając zacisk, zakładasz klocki . Ale to się zemści . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro15551 Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Jeśli chodzi o tarcze to niema problemu bo mam pod ręką tokarkę, ze zmianą klocków też niema problemu bo już kilka samochodów w życiu miałem i w sumie we wszystkich klocki zmieniałem sam, chodzi mi tylko o to czy dam rade cofnąć tłoczki bo w niektórych autach jest tak że komputer zapamiętuje pozycję tłoczka i poprostu bez wykasowania pozycji tłoczka nie da się wsadzić nowego klocka. I jeszcze jedno pytanie czy w Legacy jest jakaś kontrolka od zużytych klocków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koniu0739 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 w tamtym tygodniu zmienialem z tylu sam u siebie i nie ma filozofii, smialo zmieniaj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Ja np. sam zmieniam u siebie a nie jestem z zawodu mechanikiem. Trochę podstawowej wiedzy + dobre narzędzia i można samemu zmieniać. Dodałbym jeszcze: właściwy smar we właściwe miejsce. Można kupić taki specjalny od ATE, który podobno w porównaniu z miedzianym ma cudowne właściwości, łącznie z hipoalergicznością Na pewno nie zaszkodzi posmarować prowadnice klocków oraz miejsce styku z tłoczkiem / zaciskiem z drugiej strony. Oczywiście z umiarem :!: Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Potwierdzam slowa poprzednikow, mozna spokojnie zmienic samemu 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Jesli masz problemy na I.S. z autem to w Eyrarvik koło Akureyri mieszka jeden Polak Mechanik Janek vel Jony mam gdzieś do niego sima nr. chesz na PW ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koniu0739 Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Jesli masz problemy na I.S. z autem to w Eyrarvik koło Akureyri mieszka jeden Polak Mechanik Janek vel Jony mam gdzieś do niego sima nr. chesz na PW ? nie dzieki, serwis mam pod reka w razie czego! zreszta Akureyri to 500km ode mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro15551 Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Jesli masz problemy na I.S. z autem to w Eyrarvik koło Akureyri mieszka jeden Polak Mechanik Janek vel Jony mam gdzieś do niego sima nr. chesz na PW ? Chodzi o Janka który mieszka z Waldkiem? jeżeli tak to wiem o kogo chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcellus Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 podlacze sie pod temat bo mam juz prawie koniec tylu - zarowno tarcze jak i klocki... klocki mam oryginalne jeszcze po poprzednim wlascicielu, zastnawiam sie nad tarczami, chce cos porzadnego... moze jakies Ferrodo ?? i pytanie odnosnie tloczkow tyl, czy wciska sie je jak z przodu czy jak np. w corolli sa wkrecane ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Jesli masz problemy na I.S. z autem to w Eyrarvik koło Akureyri mieszka jeden Polak Mechanik Janek vel Jony mam gdzieś do niego sima nr. chesz na PW ? Chodzi o Janka który mieszka z Waldkiem? jeżeli tak to wiem o kogo chodzi. Taki mały czarny krępawy z wąsem u Mr.Ingibjartura mieszka nad Fjordem.On z okolic Ciechocinka pochodzi A ty jestes z Akureyri? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Marcellus, wciskasz. Ja polecam EBC, dobrze dzialaja i nie kosztują fortuny. Ale z tylu bym zostawił seryjne, no chyba ze znajdziesz jakieś tańsze after-marketowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcellus Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Ja polecam EBC masz na mysli klocki czy tarcze... ja klocki mam nowe orginalne dostalem w gratisie razem z autem, ale szukam tarcz bo jak mam wymienic to komplet jednoczesnie, a hamulce z tylu mi sie koncza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 marcellus, mam z przodu klocki + tarcze, z tylu tylko klocki (klocki GreenStuff, tarcze TurboGroove). Tak jak mowie, na tyl nie dawalbym jakichs niewiadomo jakich tarcz, bo i tak wiekszosc hamowania robi przod. Zwykle seryjne wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się