Skocz do zawartości

Elastyczność silnika 2.0 165KM


enter

Rekomendowane odpowiedzi

Będę przesiadał się do subaraka z rdzOpla astry eFki 1.4 90KM i mam kilka pytań do użytkowników legancy z silnikiem 2L 165KM i skrzynią manual:

 

1. do jakiej prędkości ciągnie 1 i 2 bieg? w oplu miałem ok 55 i 90km/h

 

2. czy da się bez dodawania gazu jechać na 5 biegu po płaskim lub nawet lekko pod górkę? (oplowski silniczek ciągnął 4 osoby lekko pod górkę na 5 biegu, było ok 800 obr/min i ok 40km/h, ale dawał rade bez szarpania :P )

 

3. jaka jest prędkość na 5 biegu przy równo 2 i 3 tys obr/min?

 

Z tym jeżdżeniem na piątce przy niskich obrotach się po prostu przyzwyczaiłem i jest to dla mnie bardzo wygodne :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się przydaje np w zimie jak są koleiny, tzn przydawało w przednionapędówce, bo się jechało wtedy w miarę stabilnie, nie wiem jak jest w subaru i awd.

 

no właśnie na tym polega wyższość manuala nad automatem, że to ja decyduję o tym kiedy i na jakim biegu jadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się przydaje np w zimie jak są koleiny, tzn przydawało w przednionapędówce, bo się jechało wtedy w miarę stabilnie, nie wiem jak jest w subaru i awd.

 

no właśnie na tym polega wyższość manuala nad automatem, że to ja decyduję o tym kiedy i na jakim biegu jadę.

 

W automacie możesz też bez problemu zmieniać biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się lubi dźwięk zarzynanych panewek.

 

hmm... od tego padają panewki??

bo prawdę mówiąc samochód zmieniam właśnie ze względu stukające panewki w silniku, a w związku z tym mało opłacalny remont...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, czasami padają same z siebie :wink:

 

ciężko mi powiedzieć co było przyczyną padnięcia, mi mechanik mówił że to z przebiegu (280kkm) i z tego, że cały czas na gazie... ale fakt faktem że padły.

Dlatego teraz rozglądam się za innym z ukierunkowaniem właśnie na legancy kombi benzyna manual ( :!: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enter, nie ma takiego modelu jak legancy, jest Legacy.

Automat potrafi zejść do ok 1200 obrotów, ale z ręczną skrzynią raczej nie schodzi się poniżej 1500 obrotów. Na 800 obrotach to można się toczyć na pierwszym biegu z zapiętym reduktorem (tylko kombi). Tylko nie oczekuj dynamiki, ta zaczyna się sporo powyżej 3000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oplowski silniczek ciągnął 4 osoby lekko pod górkę na 5 biegu, było ok 800 obr/min i ok 40km/h, ale dawał rade bez szarpania :P

 

bo prawdę mówiąc samochód zmieniam właśnie ze względu stukające panewki w silniku, a w związku z tym mało opłacalny remont...

 

Koledzy dobrze Ci radzą. Kup automat. W Subaru też zarżniesz panewki. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma takiego modelu jak legancy, jest Legacy.

Nie wiem co mi się utrwaliło z tym legancy...

 

co do automatów, wolę zmienić styl jazdy niż zrezygnować z manuala.

Nie mniej interesuje mnie czy legacy bez problemu pojedzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobrze Ci radzą. Kup automat. W Subaru też zarżniesz panewki. :cry:

 

 

W każdym się zarżnie.

 

Jazda z takimi obrotami to wyjątkowe znęcanie się nad samochodzem.

 

I oprocz panewek, rozrzad dostaje po tylku, przy jezdzie z tak niskimi obrotami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie Legacy o ktorym mowisz to na prawde dobrze ciagnie dopiero jak go krecisz do odciecia

Tak właśnie kręci go automat. Jak zrobisz kickdown-a to ciągnie do 7tys. i dopiero wrzuca wyższy bieg. Przy MT nigdy bym tak nie jechał :wink: . Ale skoro sam tak lubi :twisted: .

No i jak jedziesz < 60km/h to przy dużym kickdownie schodzi na jedynkę :shock: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam autorowi wątku skuter 50ccm w czterosuwie- one się w miarę nisko kręcą... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem wcześniej, wole zmienić styl jazdy niż przesiadać się na automat...

 

zresztą, niskie obroty wykorzystywałem tylko w wyjątkowych sytuacjach jak np zima i droga z koleinami.

natomiast kiedyś miałem okazję przejechać się rocznym golfem 4 1.9tdi i tam na 3 biegu bez gazu już szarpał dosyć mocno i właśnie tego chciałbym tego uniknąć.

legacy, legancy (chyba brzmi lepiej fonetycznie :P ) - wiadomo o co chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...