enter Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Będę przesiadał się do subaraka z rdzOpla astry eFki 1.4 90KM i mam kilka pytań do użytkowników legancy z silnikiem 2L 165KM i skrzynią manual: 1. do jakiej prędkości ciągnie 1 i 2 bieg? w oplu miałem ok 55 i 90km/h 2. czy da się bez dodawania gazu jechać na 5 biegu po płaskim lub nawet lekko pod górkę? (oplowski silniczek ciągnął 4 osoby lekko pod górkę na 5 biegu, było ok 800 obr/min i ok 40km/h, ale dawał rade bez szarpania ) 3. jaka jest prędkość na 5 biegu przy równo 2 i 3 tys obr/min? Z tym jeżdżeniem na piątce przy niskich obrotach się po prostu przyzwyczaiłem i jest to dla mnie bardzo wygodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Może lepiej kupić automat? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 1. Do około 65/105. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 nie trawię automatów... zresztą automat odbiera całą przyjemność z jazdy poprzez brak możliwości wajchowania lewarkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Hmm... z jednej strony lubisz jeździć w zakresie 800-2000 obr. ( :shock: ) a z drugiej wachlować lewarkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 enter, a co za przyjemność jeździc na 5 biegu przy 800 obr/min ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 to się przydaje np w zimie jak są koleiny, tzn przydawało w przednionapędówce, bo się jechało wtedy w miarę stabilnie, nie wiem jak jest w subaru i awd. no właśnie na tym polega wyższość manuala nad automatem, że to ja decyduję o tym kiedy i na jakim biegu jadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 No to może Diesel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 diesel... hmm... jak by to powiedzieć... jestem jednym z tych, co uważają, że ropiaki powinny być tylko w traktorach i ciężarówkach:) natomiast nie mam nic przeciwko LPG:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro15551 Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 to się przydaje np w zimie jak są koleiny, tzn przydawało w przednionapędówce, bo się jechało wtedy w miarę stabilnie, nie wiem jak jest w subaru i awd. no właśnie na tym polega wyższość manuala nad automatem, że to ja decyduję o tym kiedy i na jakim biegu jadę. W automacie możesz też bez problemu zmieniać biegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 enter, a co za przyjemność jeździc na 5 biegu przy 800 obr/min ? Jak się lubi dźwięk zarzynanych panewek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Jak się lubi dźwięk zarzynanych panewek. hmm... od tego padają panewki?? bo prawdę mówiąc samochód zmieniam właśnie ze względu stukające panewki w silniku, a w związku z tym mało opłacalny remont... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Spoko, czasami padają same z siebie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Spoko, czasami padają same z siebie :wink: ciężko mi powiedzieć co było przyczyną padnięcia, mi mechanik mówił że to z przebiegu (280kkm) i z tego, że cały czas na gazie... ale fakt faktem że padły. Dlatego teraz rozglądam się za innym z ukierunkowaniem właśnie na legancy kombi benzyna manual ( :!: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Jak się lubi dźwięk zarzynanych panewek. Ok... nie pomyslałem o tym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 enter, nie ma takiego modelu jak legancy, jest Legacy. Automat potrafi zejść do ok 1200 obrotów, ale z ręczną skrzynią raczej nie schodzi się poniżej 1500 obrotów. Na 800 obrotach to można się toczyć na pierwszym biegu z zapiętym reduktorem (tylko kombi). Tylko nie oczekuj dynamiki, ta zaczyna się sporo powyżej 3000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 oplowski silniczek ciągnął 4 osoby lekko pod górkę na 5 biegu, było ok 800 obr/min i ok 40km/h, ale dawał rade bez szarpania bo prawdę mówiąc samochód zmieniam właśnie ze względu stukające panewki w silniku, a w związku z tym mało opłacalny remont... Koledzy dobrze Ci radzą. Kup automat. W Subaru też zarżniesz panewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 nie ma takiego modelu jak legancy, jest Legacy. Nie wiem co mi się utrwaliło z tym legancy... co do automatów, wolę zmienić styl jazdy niż zrezygnować z manuala. Nie mniej interesuje mnie czy legacy bez problemu pojedzie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Koledzy dobrze Ci radzą. Kup automat. W Subaru też zarżniesz panewki. W każdym się zarżnie. Jazda z takimi obrotami to wyjątkowe znęcanie się nad samochodzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Koledzy dobrze Ci radzą. Kup automat. W Subaru też zarżniesz panewki. W każdym się zarżnie. Jazda z takimi obrotami to wyjątkowe znęcanie się nad samochodzem. I oprocz panewek, rozrzad dostaje po tylku, przy jezdzie z tak niskimi obrotami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 enter, Subaraki z natury lubia wysokie obroty. Takie Legacy o ktorym mowisz to na prawde dobrze ciagnie dopiero jak go krecisz do odciecia, ale wtedy tez idzie zaskakujaco dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Takie Legacy o ktorym mowisz to na prawde dobrze ciagnie dopiero jak go krecisz do odciecia Tak właśnie kręci go automat. Jak zrobisz kickdown-a to ciągnie do 7tys. i dopiero wrzuca wyższy bieg. Przy MT nigdy bym tak nie jechał :wink: . Ale skoro sam tak lubi . No i jak jedziesz < 60km/h to przy dużym kickdownie schodzi na jedynkę :shock: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 ja polecam autorowi wątku skuter 50ccm w czterosuwie- one się w miarę nisko kręcą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 enter, nie ma takiego modelu jak legancy, jest Legacy. Sorki za OT, ale tak mi się jakoś skojarzyło. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 jak pisałem wcześniej, wole zmienić styl jazdy niż przesiadać się na automat... zresztą, niskie obroty wykorzystywałem tylko w wyjątkowych sytuacjach jak np zima i droga z koleinami. natomiast kiedyś miałem okazję przejechać się rocznym golfem 4 1.9tdi i tam na 3 biegu bez gazu już szarpał dosyć mocno i właśnie tego chciałbym tego uniknąć. legacy, legancy (chyba brzmi lepiej fonetycznie ) - wiadomo o co chodzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się