Jump to content

problem z zaplonem


lysylucyfer
 Share

Recommended Posts

witam kupilem ostatnio legacy 93r. 1.8l combi 4wd i nagle podczas jazdy stracil moc i gaznik zaczal strzelac-bylem na komputerze i nic nie wykazalo w czym moze byc problem . auto ma bardzo wielkie problemy z odpaleniem a jak juz zalaczy to nie ma powera zeby uciagnac, a auto jest zagazowane ale zarowno na jednym i drugim systemie funkcjonuje tak samo, z gory dziekuje pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To Legacy to masz I generacji czy już II?

Auto jest takie od samego kupna, czy działało normalnie?

Trzeba sprawdzić czy auto dostaje paliwo (pompa, filtr paliwa, wtryski, ciśnienie).

Trzeba sprawdzić czy świece są sprawne i przewody zapłonowe.

Warto sprawdzić ustawienie rozrządu :idea:

Całą diagnozę i naprawę zrób na benzynie, dopiero potem zabieraj się za instalację gazową.

I napisz może skąd jesteś (najlepiej w profilu).

Link to comment
Share on other sites

wszystko dzialalo idealnie od dnia kupna i nagle poprostu stracil moc i zaczal strzelac, swiece kable sprawdzone tzn wymienione juz na nowe

 

-- Wt maja 10, 2011 7:40 pm --

 

chyba 1 generacji wersja bjf

Link to comment
Share on other sites

U mnie problem z odpalaniem występował z powodu pękniętej uszczelki przy pompie paliwa i nie dostawał wystarczającej dawki, ale ja mam Legacy III generacji.

Link to comment
Share on other sites

w tej chwili juz odpala ale i wylacznie jak silnik stoi dlugo i jest zimny, po jakis 7-10 minutach zaczyna wariowac ,przebierac i w efekcje koncowym gasnie, przy ponownym rozruchu(wiele prob zanim zastartuje) zaszyna strzelac i gasnie momentalnie- nowe kable i swiece,rorzad sprawdzony- macie jeszcze jakies pomusly co moze byc nie tak?z gory dziekuje

Link to comment
Share on other sites

w tej chwili juz odpala

dlaczego już odpala, w czym tkwił problem 8) ?

 

P.S. Kontynuuj swój pierwszy wątek "problem z zaplonem". Wtedy można śledzić rozwój wydarzeń pod jednym linkiem.

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

lysylucyfer, sprawdź czujnik temperatury silnika, prawdopodobnie komputer sterujący nie otrzymuje informacji o nagrzaniu jednostki i zalewa go paliwem. Może też być problem z innymi czujnikami, które wariują po złapaniu temperatury.

Link to comment
Share on other sites

lysylucyfer, sprawdź czujnik temperatury silnika, prawdopodobnie komputer sterujący nie otrzymuje informacji o nagrzaniu jednostki i zalewa go paliwem. Może też być problem z innymi czujnikami, które wariują po złapaniu temperatury.

 

I to jest chyba wlasciwy kierunek.

Wskazywaly by na to problemy po zlapaniu temperatury.

Regulator cisnienia paliwa?

Ale to strzelanie w "gaznik" ? Nadmiar paliwa tego raczej nie powoduje.

- zawczesny zaplon?

Link to comment
Share on other sites

Paliwo może też spalać się w kolektorze wydechowym jak leje go bez opamiętania.

Jeszcze luzy zaworowe bym sprawdził jak regulacja nie jest na popychaczach hydraulicznych.

Link to comment
Share on other sites

odpala najprawdopodobniej dlatego ze silnik jest zimny- i odpala za pierwszym strzalem - nic wiecej narazie napisac nie moge :( probuje codziennie zwiekszac swoja wiedze na temat tego szatanskiego wynalazku :)

 

-- Cz maja 12, 2011 5:32 pm --

 

gaznik wykluczony,cat tez-dopiero na poniedzialek umowilem sie na sprawdzenie cisnienia zaworow,trudno bylo znalez kogosw poznaniu i w okolicy ,bo jak uslyszeli boxer-subaru to juz inna gadka polecali inne warsztaty itp itd i to niby mechanicy sa ha!

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź kopułkę i palec, a najlepiej wymień

A gdzie tego szukać w takim Subaru?

 

lysylucyfer, jeżeli problem pojawia się wraz ze wzrostem temp. to albo padła cewka albo czujnik położenia wału.

 

Chceck engine się świeci?

Link to comment
Share on other sites

lysylucyfer, mruga CEL, znaczy, że błąd jakiś jest (chyba, że wcześniej został skasowany odpięciem akumulatora).

Pod kolumną kierownicy będziesz miał dwie czarne rozpięte wtyczki, połącz je i włącz zapłon. Lampka CEL zacznie migać. Jeżeli miga równo cały czas, to znaczy, że brak zapisanego kodu błędu. Jeżeli miga najpierw powoli a potem szybko, to znaczy, że jakiś błąd zapisany został. Odczytaj go. Długie mrugnięcia to dziesiątki, krótkie to jedności. Np. dwa długie i pięć krótkich to błąd numer 25.

Link to comment
Share on other sites

A gdzie tego szukać w takim Subaru?

 

Jak stoisz przodem do auta to po lewej stronie niżej przy skrzyni. Legasie z tym silnikiem mają jednopunktowy wtrysk i właśnie zapłon na kopułce. Oznaczenie tego silnika to EJ18S, a nie jak w przypadku bliźniaczych w Imprezach EJ18A. Do tego mają inne kody błędów:

 

3088072a460a68cam.jpg

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...