Skocz do zawartości

wyłącznik ABS, a napęd SAWD


maniujr

Rekomendowane odpowiedzi

tak się zastanawiam, czy podczas blokady kół jest ryzyko zepsucia wiskozy, albo czegoś ?

 

jak zareaguje napęd podczas awaryjnego hamowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tylko przód zblokujesz ? bo taka sytuacja zazwyczaj ma miejsce...

 

 

Blokują się wszystkie a że zauważasz tylko przód, to z powodu tego, że w momencie mocnego (awaryjnego) hamowania auto leci na tzw. ryj, czyli dodatkowo dociąża przednie, zablokowane koła a odciąża tylne...również zablokowane. No chyba, że masz kompletnie tajemniczy balans układu hamulcowego...to wtedy, to nie wiem :-)

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw

 

Blokują się wszystkie a że zauważasz tylko przód, to z powodu tego, że w momencie mocnego (awaryjnego) hamowania auto leci na tzw. ryj, czyli dodatkowo dociąża przednie, zablokowane koła a odciąża tylne...również zablokowane. No chyba, że masz kompletnie tajemniczy balans układu hamulcowego...to wtedy, to nie wiem

Mowa jest chyba o sportowej jeździe a nie hamowaniu awaryjnym. Jak wciśniesz "do dechy" do oczywiście zablokujesz wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z absem mozesz nawet dohamowac na łuku, tak mnie przynajmniej uczono.

Bez ABS-u także możesz, bo i z ABS-em dupa potrafi przy takim hamowaniu odjechać, więc w obu przypadkach trzeba być bardzo ostrożnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiam, czy podczas blokady kół jest ryzyko zepsucia wiskozy, albo czegoś ? (...)

przeciez byly np. GTéki bez ABS... gdyby ryzyko zepsucia napedow bylo DUZE, FHI by nie produkowalo takich aut, co? (tak sobie tylko glosno mysle :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowa jest czy napęd ogarnie, a nie o zaletach jazdy z ABS czy bez... :roll: faktycznie były GT'ki bez ABS'u i jaśków, więc pewnie przewidzieli taką sytuację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowa jest czy napęd ogarnie

 

 

Masz przecież powyżej odpowiedzi. Ja z taką pewną nieśmiałością pytałem wyżej, skąd pochodzi Twoje przeświadczenia, że blokuje się przede wszystkim przód ?

 

Najrozsądniej by było gdybyś pojechał na rolki dla AWD i potwierdził różnicę w sile hamowania przód-tył. Jak będzie różnica większa niż 15% to będę mocno zdziwiony. Przy hamowaniu awaryjnym daję sobie obciąć i głowę i ręce, że i przód i tył jest zablokowany, toteż ich wpływ na naprężenia w dyfrach jest zerowy.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie hamujesz awaryjnie ze sprzeglem ?

Jest tak, jak pisze Grzesiek. Jak zblokujesz przod bez sprzegla przy awaryjnym hamowaniu do 0, to przeciez zgasisz silnik.

 

jezeli chodzi o ten teoretyczny moment, gdzie przod masz zblokowany, przepustnice zamknieta, a tyl (powiedzmy) sie kreci, to nie sadze, zeby to mialo jakikolwiek wplyw na wiskoze, bo tylko ona moze tutaj cos poczuc. to kilka sekund, predkosc szybko maleje do 0, a tyl jest bardzo mocno odciazony i prawdopodobnie tez sie zblokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tylko przód zblokujesz ? bo taka sytuacja zazwyczaj ma miejsce...

 

Hmmm... czy przypadkiem to nie jest tak ,że przy awaryjnym hamowaniu jeśli już to najpierw tył się zblokuje przez to ,że jest odciążony :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... czy przypadkiem to nie jest tak ,że przy awaryjnym hamowaniu jeśli już to najpierw tył się zblokuje przez to ,że jest odciążony

 

W Seicento to tak ale tam są tylne hamulce rodem z 126p.

 

Zazwyczaj blokują się przednie koła, w skręcie odciążone czyli wewnętrzne, rzadko kiedy widuje się auto jadące na pełnych blokach. Kręcące się tylne koła, nawet kiedy przód jest zblokowany stabilizują tor jazdy/hamowania, po zblokowaniu 4 kół czuć że samochód jedzie niczym cegła na lodzie.

 

Krótkotrwałe przyblokowanie kół nie ma znaczącego wpływu na trwałość wiskozy.

 

Hamować należy tak aby nie blokować kół bo traci się sterowność i do tego wypalają sie placki na oponach i telepie budą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd pochodzi Twoje przeświadczenia, że blokuje się przede wszystkim przód ?

 

bo z przodu mam brembo, a z tyłu nie...

 

a nie hamujesz awaryjnie ze sprzeglem ?

 

no nie... awaryjne, ma to do siebie, a przynajmniej tak mnie uczył Kajto na SJS, że wciskasz z całej epy hebel i nie myślisz o sprzęgle... wciskasz je dopiero w ostatniej fazie o ile masz na to czas (mówimy o aucie z aktywnym ABS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
tak się zastanawiam, czy podczas blokady kół jest ryzyko zepsucia wiskozy, albo czegoś ?

Wiskoza nie psuje sie od tego, ze kola/osie maja rozne predkosci obrotowe! Wlasnie po to jest! Gdyby nie bylo roznych predkosci kol... to po co nam szpery, hehehe. Wisko psuje sie, kiedy taka roznica w pradkosciach jest przez dlugi czas. Wiskoza zaczyna dzialac... dziala... dziala... nagrzewa... przegrzewa i spalilismy. Tam jest taki dziwny olej, ktory gestnieje wraz ze wzrostem temperatury.

 

Nawet najbardziej hardcorowe hamowania na pewno jej nie przegrzeja. Za to jezdzenie na troche roznych kolach owszem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza nie psuje sie od tego, ze kola/osie maja rozne predkosci obrotowe! Wlasnie po to jest! Gdyby nie bylo roznych predkosci kol... to po co nam szpery, hehehe. Wisko psuje sie, kiedy taka roznica w pradkosciach jest przez dlugi czas. Wiskoza zaczyna dzialac... dziala... dziala... nagrzewa... przegrzewa i spalilismy. Tam jest taki dziwny olej, ktory gestnieje wraz ze wzrostem temperatury.

 

Nawet najbardziej hardcorowe hamowania na pewno jej nie przegrzeja. Za to jezdzenie na troche roznych kolach owszem :lol:

 

 

 

 

True :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...