Skocz do zawartości

Czy to prawda że wchodzi nowy OBK 2.5 z automatem CVT ?


widom

Rekomendowane odpowiedzi

Rozmawiałem ostatnio z serwisantem ASO, ktory zwrócił moją uwagę że wchodzi nowa wersja OBK 2.5 CVT. Dyskusja wzięła się z powodu moich rozważań nad zakupem nowego OBK 3.6H (pewne zniechęcenie i rozważania związane są z wysoką ceną tego modelu w stosunku do tego co oferuje). Ponoć najnowasza wersja ma wydłużone cylindry i łańcuch rozrządu, co daje nowe światło spojrzenia na temat jakości pracy silnika benzynowego 2.5 w porównaniu z dotychczasową wersją, ktora mocno podupadła na popularności z powodu dobrych porównywalnych osiągów Diesla 2.0D. Skrzynia CVT jest ponoć rewelacyjna. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat i czy może coś więcej napisać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ostatnio z serwisantem ASO, ktory zwrócił moją uwagę że wchodzi nowa wersja OBK 2.5 CVT. Dyskusja wzięła się z powodu moich rozważań nad zakupem nowego OBK 3.6H (pewne zniechęcenie i rozważania związane są z wysoką ceną tego modelu w stosunku do tego co oferuje). Ponoć najnowasza wersja ma wydłużone cylindry i łańcuch rozrządu, co daje nowe światło spojrzenia na temat jakości pracy silnika benzynowego 2.5 w porównaniu z dotychczasową wersją, ktora mocno podupadła na popularności z powodu dobrych porównywalnych osiągów Diesla 2.0D. Skrzynia CVT jest ponoć rewelacyjna. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat i czy może coś więcej napisać ?

 

ulepszony jest silnik 2.0 a 2.5 chyba jeszcze musi poczekać na te modyfikacje

na twoim miejscu bym się zresztą na 2.5 nie napalał, bo cenowo z uwagi na akcyzę będzie pewnie znacznie droższy od diesla, sprzedaż u nas tych silników będzie przez to śladowa tak jak do tej pory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 daje rade na gazie :!: auto robi sie tansze od diesla :!: chociaz Subaru D wycofalo sie z gazu za duzo komplikacji :evil:

mi sie na gazie fajnie jezdzilo taki 2,5 CVT LPG cisza i spokoj ...moze kiedys wymienie mojego diesla na takiego. jezdzilem i to fajna alternatywa ale do 180 km/h do szybkiej jazdy bardziej 2 D pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem w połowie sierpnia :) Podobno jest całkiem ok dzięki zastosowaniu łańcucha. 2.5i z CVT ma active torque-split AWD a 3.6R ma variable torque distribution AWD. Jaka jest różnica - nie mam zielonego pojęcia, niech się wypowiedzą spece... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem w połowie sierpnia :) Podobno jest całkiem ok dzięki zastosowaniu łańcucha. 2.5i z CVT ma active torque-split AWD a 3.6R ma variable torque distribution AWD. Jaka jest różnica - nie mam zielonego pojęcia, niech się wypowiedzą spece... :)

 

"Outback w wersji 3.6R wyposażony jest w wyrafinowaną, pięciobiegową skrzynię automatyczną E-5AT, uzupełnioną o Variable Torque Distribution (VTD) AWD, czyli o napęd czterech kół ze zmiennym rozdziałem momentu napędowego pomiędzy oś przednią i tylną. VTD błyskawicznie rozdziela moment obrotowy silnika pomiędzy cztery koła, biorąc pod uwagę aktualne warunki jazdy. System w miarę możności preferuje przydział momentu dla tylnych kół, starając się poprawić prowadzenie samochodu, przeniesienie napędu na drogę i stabilność. Elektronicznie zarządzana pięciobiegowa skrzynia potrafi przystosować procedurę zmian biegów do stylu jazdy kierowcy, informuje go też odpowiednią kontrolką o możliwości szybszej redukcji biegu, a wreszcie umożliwia ręczne sterowanie przy pomocy manetek umieszczonych za kierownicą. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 daje rade na gazie :!: auto robi sie tansze od diesla :!: chociaz Subaru D wycofalo sie z gazu za duzo komplikacji :evil:

mi sie na gazie fajnie jezdzilo taki 2,5 CVT LPG cisza i spokoj ...moze kiedys wymienie mojego diesla na takiego. jezdzilem i to fajna alternatywa ale do 180 km/h do szybkiej jazdy bardziej 2 D pasuje

 

ale pamiętaj, że przed zagazowaniem musisz poczekać 3 lata na zakończenie gwarancji (no chyba że ci gwarancja zwisa...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie testuje Legacy 2010 2,5 USA z nowa skrzynią ,skrzynia ma 6 biegow które mozna zmieniac łopatkami przy kierownicy ,ten sposob pozwala na szybkie hamowanie silnikiem .zmiana biegow automatyczna nie daje zadnych szarpniec przypomina przyspieszenie jak w tramwaju .

Natomiast spalanie jest zdecydowanie mniejsze jak w poprzednim modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie testuje Legacy 2010 2,5 USA z nowa skrzynią ,skrzynia ma 6 biegow które mozna zmieniac łopatkami przy kierownicy ,ten sposob pozwala na szybkie hamowanie silnikiem .zmiana biegow automatyczna nie daje zadnych szarpniec przypomina przyspieszenie jak w tramwaju .

Natomiast spalanie jest zdecydowanie mniejsze jak w poprzednim modelu.

 

Być może, że to jest to co próbował podkreślić serwisant ASO. Był ewidentnie pod wrażeniem z świeżo co odbytego szkolenia gdzie prezentowano i omawiano tę skrzynie i silnik. Podkreślił, że wersja ta nie jest dostępna jeszcze w salonach ale powinna się pojawić w bardzo niedługim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2.5 w nowym Legacy nie posiada lancucha ma plastikowe baranki i oddzielne 4 cewki i jeden pasek wieloklinowy ,co jest powodem spalania 8.5l miasto i okolice przy spokojnej jezdzie? nie wiem(moze skrzynia) ale jestem pod wrazeniem (,auto wielkosci Leksusa GS i 4x4)stary mod. przy spokojnej jezdzie 9.5 to super wynik.

Natomiast lancuch dostal silnik Forestera2,5 2011 mod. USA .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...