widom Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Rozmawiałem ostatnio z serwisantem ASO, ktory zwrócił moją uwagę że wchodzi nowa wersja OBK 2.5 CVT. Dyskusja wzięła się z powodu moich rozważań nad zakupem nowego OBK 3.6H (pewne zniechęcenie i rozważania związane są z wysoką ceną tego modelu w stosunku do tego co oferuje). Ponoć najnowasza wersja ma wydłużone cylindry i łańcuch rozrządu, co daje nowe światło spojrzenia na temat jakości pracy silnika benzynowego 2.5 w porównaniu z dotychczasową wersją, ktora mocno podupadła na popularności z powodu dobrych porównywalnych osiągów Diesla 2.0D. Skrzynia CVT jest ponoć rewelacyjna. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat i czy może coś więcej napisać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Z "zeznań" Dyrekcji wynika, że w MY11 są takie same silniki benzynowe jak w MY10. Nowe silniki wsadzono tylko do Forestera MY11. DP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Rozmawiałem ostatnio z serwisantem ASO, ktory zwrócił moją uwagę że wchodzi nowa wersja OBK 2.5 CVT. Dyskusja wzięła się z powodu moich rozważań nad zakupem nowego OBK 3.6H (pewne zniechęcenie i rozważania związane są z wysoką ceną tego modelu w stosunku do tego co oferuje). Ponoć najnowasza wersja ma wydłużone cylindry i łańcuch rozrządu, co daje nowe światło spojrzenia na temat jakości pracy silnika benzynowego 2.5 w porównaniu z dotychczasową wersją, ktora mocno podupadła na popularności z powodu dobrych porównywalnych osiągów Diesla 2.0D. Skrzynia CVT jest ponoć rewelacyjna. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat i czy może coś więcej napisać ? ulepszony jest silnik 2.0 a 2.5 chyba jeszcze musi poczekać na te modyfikacje na twoim miejscu bym się zresztą na 2.5 nie napalał, bo cenowo z uwagi na akcyzę będzie pewnie znacznie droższy od diesla, sprzedaż u nas tych silników będzie przez to śladowa tak jak do tej pory... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 2,5 daje rade na gazie :!: auto robi sie tansze od diesla :!: chociaz Subaru D wycofalo sie z gazu za duzo komplikacji mi sie na gazie fajnie jezdzilo taki 2,5 CVT LPG cisza i spokoj ...moze kiedys wymienie mojego diesla na takiego. jezdzilem i to fajna alternatywa ale do 180 km/h do szybkiej jazdy bardziej 2 D pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 jak benzyna to tylko 3.6 H 6 :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 nie za te pieniądze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Ciekawe jaka jest trwałość takiego CVT w wydaniu Subaru w przypadku innych marek różnie to bywało. W porównaniu z H6 zdaje się jest jeszcze inny s-awd (o ile się nie mylę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Odpowiem w połowie sierpnia Podobno jest całkiem ok dzięki zastosowaniu łańcucha. 2.5i z CVT ma active torque-split AWD a 3.6R ma variable torque distribution AWD. Jaka jest różnica - nie mam zielonego pojęcia, niech się wypowiedzą spece... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Odpowiem w połowie sierpnia Podobno jest całkiem ok dzięki zastosowaniu łańcucha. 2.5i z CVT ma active torque-split AWD a 3.6R ma variable torque distribution AWD. Jaka jest różnica - nie mam zielonego pojęcia, niech się wypowiedzą spece... "Outback w wersji 3.6R wyposażony jest w wyrafinowaną, pięciobiegową skrzynię automatyczną E-5AT, uzupełnioną o Variable Torque Distribution (VTD) AWD, czyli o napęd czterech kół ze zmiennym rozdziałem momentu napędowego pomiędzy oś przednią i tylną. VTD błyskawicznie rozdziela moment obrotowy silnika pomiędzy cztery koła, biorąc pod uwagę aktualne warunki jazdy. System w miarę możności preferuje przydział momentu dla tylnych kół, starając się poprawić prowadzenie samochodu, przeniesienie napędu na drogę i stabilność. Elektronicznie zarządzana pięciobiegowa skrzynia potrafi przystosować procedurę zmian biegów do stylu jazdy kierowcy, informuje go też odpowiednią kontrolką o możliwości szybszej redukcji biegu, a wreszcie umożliwia ręczne sterowanie przy pomocy manetek umieszczonych za kierownicą. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 2,5 daje rade na gazie :!: auto robi sie tansze od diesla :!: chociaz Subaru D wycofalo sie z gazu za duzo komplikacji mi sie na gazie fajnie jezdzilo taki 2,5 CVT LPG cisza i spokoj ...moze kiedys wymienie mojego diesla na takiego. jezdzilem i to fajna alternatywa ale do 180 km/h do szybkiej jazdy bardziej 2 D pasuje ale pamiętaj, że przed zagazowaniem musisz poczekać 3 lata na zakończenie gwarancji (no chyba że ci gwarancja zwisa...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Aktualnie testuje Legacy 2010 2,5 USA z nowa skrzynią ,skrzynia ma 6 biegow które mozna zmieniac łopatkami przy kierownicy ,ten sposob pozwala na szybkie hamowanie silnikiem .zmiana biegow automatyczna nie daje zadnych szarpniec przypomina przyspieszenie jak w tramwaju . Natomiast spalanie jest zdecydowanie mniejsze jak w poprzednim modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widom Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Aktualnie testuje Legacy 2010 2,5 USA z nowa skrzynią ,skrzynia ma 6 biegow które mozna zmieniac łopatkami przy kierownicy ,ten sposob pozwala na szybkie hamowanie silnikiem .zmiana biegow automatyczna nie daje zadnych szarpniec przypomina przyspieszenie jak w tramwaju .Natomiast spalanie jest zdecydowanie mniejsze jak w poprzednim modelu. Być może, że to jest to co próbował podkreślić serwisant ASO. Był ewidentnie pod wrażeniem z świeżo co odbytego szkolenia gdzie prezentowano i omawiano tę skrzynie i silnik. Podkreślił, że wersja ta nie jest dostępna jeszcze w salonach ale powinna się pojawić w bardzo niedługim czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Silnik 2.5 w nowym Legacy nie posiada lancucha ma plastikowe baranki i oddzielne 4 cewki i jeden pasek wieloklinowy ,co jest powodem spalania 8.5l miasto i okolice przy spokojnej jezdzie? nie wiem(moze skrzynia) ale jestem pod wrazeniem (,auto wielkosci Leksusa GS i 4x4)stary mod. przy spokojnej jezdzie 9.5 to super wynik. Natomiast lancuch dostal silnik Forestera2,5 2011 mod. USA . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się