Jump to content

Czy to prawda że wchodzi nowy OBK 2.5 z automatem CVT ?


widom
 Share

Recommended Posts

Rozmawiałem ostatnio z serwisantem ASO, ktory zwrócił moją uwagę że wchodzi nowa wersja OBK 2.5 CVT. Dyskusja wzięła się z powodu moich rozważań nad zakupem nowego OBK 3.6H (pewne zniechęcenie i rozważania związane są z wysoką ceną tego modelu w stosunku do tego co oferuje). Ponoć najnowasza wersja ma wydłużone cylindry i łańcuch rozrządu, co daje nowe światło spojrzenia na temat jakości pracy silnika benzynowego 2.5 w porównaniu z dotychczasową wersją, ktora mocno podupadła na popularności z powodu dobrych porównywalnych osiągów Diesla 2.0D. Skrzynia CVT jest ponoć rewelacyjna. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat i czy może coś więcej napisać ?

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem ostatnio z serwisantem ASO, ktory zwrócił moją uwagę że wchodzi nowa wersja OBK 2.5 CVT. Dyskusja wzięła się z powodu moich rozważań nad zakupem nowego OBK 3.6H (pewne zniechęcenie i rozważania związane są z wysoką ceną tego modelu w stosunku do tego co oferuje). Ponoć najnowasza wersja ma wydłużone cylindry i łańcuch rozrządu, co daje nowe światło spojrzenia na temat jakości pracy silnika benzynowego 2.5 w porównaniu z dotychczasową wersją, ktora mocno podupadła na popularności z powodu dobrych porównywalnych osiągów Diesla 2.0D. Skrzynia CVT jest ponoć rewelacyjna. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat i czy może coś więcej napisać ?

 

ulepszony jest silnik 2.0 a 2.5 chyba jeszcze musi poczekać na te modyfikacje

na twoim miejscu bym się zresztą na 2.5 nie napalał, bo cenowo z uwagi na akcyzę będzie pewnie znacznie droższy od diesla, sprzedaż u nas tych silników będzie przez to śladowa tak jak do tej pory...

Link to comment
Share on other sites

2,5 daje rade na gazie :!: auto robi sie tansze od diesla :!: chociaz Subaru D wycofalo sie z gazu za duzo komplikacji :evil:

mi sie na gazie fajnie jezdzilo taki 2,5 CVT LPG cisza i spokoj ...moze kiedys wymienie mojego diesla na takiego. jezdzilem i to fajna alternatywa ale do 180 km/h do szybkiej jazdy bardziej 2 D pasuje

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jaka jest trwałość takiego CVT w wydaniu Subaru w przypadku innych marek różnie to bywało. W porównaniu z H6 zdaje się jest jeszcze inny s-awd (o ile się nie mylę).

Link to comment
Share on other sites

Odpowiem w połowie sierpnia :) Podobno jest całkiem ok dzięki zastosowaniu łańcucha. 2.5i z CVT ma active torque-split AWD a 3.6R ma variable torque distribution AWD. Jaka jest różnica - nie mam zielonego pojęcia, niech się wypowiedzą spece... :)

Link to comment
Share on other sites

Odpowiem w połowie sierpnia :) Podobno jest całkiem ok dzięki zastosowaniu łańcucha. 2.5i z CVT ma active torque-split AWD a 3.6R ma variable torque distribution AWD. Jaka jest różnica - nie mam zielonego pojęcia, niech się wypowiedzą spece... :)

 

"Outback w wersji 3.6R wyposażony jest w wyrafinowaną, pięciobiegową skrzynię automatyczną E-5AT, uzupełnioną o Variable Torque Distribution (VTD) AWD, czyli o napęd czterech kół ze zmiennym rozdziałem momentu napędowego pomiędzy oś przednią i tylną. VTD błyskawicznie rozdziela moment obrotowy silnika pomiędzy cztery koła, biorąc pod uwagę aktualne warunki jazdy. System w miarę możności preferuje przydział momentu dla tylnych kół, starając się poprawić prowadzenie samochodu, przeniesienie napędu na drogę i stabilność. Elektronicznie zarządzana pięciobiegowa skrzynia potrafi przystosować procedurę zmian biegów do stylu jazdy kierowcy, informuje go też odpowiednią kontrolką o możliwości szybszej redukcji biegu, a wreszcie umożliwia ręczne sterowanie przy pomocy manetek umieszczonych za kierownicą. "

Link to comment
Share on other sites

2,5 daje rade na gazie :!: auto robi sie tansze od diesla :!: chociaz Subaru D wycofalo sie z gazu za duzo komplikacji :evil:

mi sie na gazie fajnie jezdzilo taki 2,5 CVT LPG cisza i spokoj ...moze kiedys wymienie mojego diesla na takiego. jezdzilem i to fajna alternatywa ale do 180 km/h do szybkiej jazdy bardziej 2 D pasuje

 

ale pamiętaj, że przed zagazowaniem musisz poczekać 3 lata na zakończenie gwarancji (no chyba że ci gwarancja zwisa...)

Link to comment
Share on other sites

Aktualnie testuje Legacy 2010 2,5 USA z nowa skrzynią ,skrzynia ma 6 biegow które mozna zmieniac łopatkami przy kierownicy ,ten sposob pozwala na szybkie hamowanie silnikiem .zmiana biegow automatyczna nie daje zadnych szarpniec przypomina przyspieszenie jak w tramwaju .

Natomiast spalanie jest zdecydowanie mniejsze jak w poprzednim modelu.

Link to comment
Share on other sites

Aktualnie testuje Legacy 2010 2,5 USA z nowa skrzynią ,skrzynia ma 6 biegow które mozna zmieniac łopatkami przy kierownicy ,ten sposob pozwala na szybkie hamowanie silnikiem .zmiana biegow automatyczna nie daje zadnych szarpniec przypomina przyspieszenie jak w tramwaju .

Natomiast spalanie jest zdecydowanie mniejsze jak w poprzednim modelu.

 

Być może, że to jest to co próbował podkreślić serwisant ASO. Był ewidentnie pod wrażeniem z świeżo co odbytego szkolenia gdzie prezentowano i omawiano tę skrzynie i silnik. Podkreślił, że wersja ta nie jest dostępna jeszcze w salonach ale powinna się pojawić w bardzo niedługim czasie.

Link to comment
Share on other sites

Silnik 2.5 w nowym Legacy nie posiada lancucha ma plastikowe baranki i oddzielne 4 cewki i jeden pasek wieloklinowy ,co jest powodem spalania 8.5l miasto i okolice przy spokojnej jezdzie? nie wiem(moze skrzynia) ale jestem pod wrazeniem (,auto wielkosci Leksusa GS i 4x4)stary mod. przy spokojnej jezdzie 9.5 to super wynik.

Natomiast lancuch dostal silnik Forestera2,5 2011 mod. USA .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...