Jump to content

Błąd katalizatora


Thomas
 Share

Recommended Posts

Panowie (i Panie, bo tez takie tu są)

 

Co jakiś czas wywala mi na kompie błąd katalizatora.

Myslałem że to paliwo, ale chyba nie, bo ostatnio mi wyskoczył pod koniec 5cio dniowego pobytu a Austrii.

No i najgorsze jest to, że błąd pojawia sie coraz częściej. Kiedyś było to raz na jakieś 15tyś km, teraz potrafi sie zapalić jeden po drugim (jak ten pierwszy zgaśnie).

 

Generalnie nie lubię jak mój samochód coś boli i staram sie zawsze jechac do ASO na odczyt, ale zawsze jest to samo (ten sam bład) i troche to czasami kosztuje.

 

Wydech mam SS od turbo cały do końca, kupiony jako używany. Nie wiem ile ma km przebiegu. Nie wygladał źle jak go kupowałem.

 

Ostatnio zauważyłem że błąd wyskakuje jak jadę w okolicach 100km/h.

 

Poradźcie co robić!!!

 

Tylko nie piszcie: nie jeździc 100 na godzinę.

Czy wymieniać kata na nowy?

Słyszałem że są jakieś preparaty że jak sie kata zdemontuje to wlewa sie mu jakiś płyn i potem kat lepiej działa.

Czy olać to i dalej jeździc?!?

 

Seryjnego kata nie chciałbym zakładać bo stracę troche poweru...

 

dzieki za wszelkie info.

Link to comment
Share on other sites

Panowie (i Panie, bo tez takie tu są)

 

Co jakiś czas wywala mi na kompie błąd katalizatora.

Myslałem że to paliwo, ale chyba nie, bo ostatnio mi wyskoczył pod koniec 5cio dniowego pobytu a Austrii.

No i najgorsze jest to, że błąd pojawia sie coraz częściej. Kiedyś było to raz na jakieś 15tyś km, teraz potrafi sie zapalić jeden po drugim (jak ten pierwszy zgaśnie).

 

Generalnie nie lubię jak mój samochód coś boli i staram sie zawsze jechac do ASO na odczyt, ale zawsze jest to samo (ten sam bład) i troche to czasami kosztuje.

 

Wydech mam SS od turbo cały do końca, kupiony jako używany. Nie wiem ile ma km przebiegu. Nie wygladał źle jak go kupowałem.

 

Ostatnio zauważyłem że błąd wyskakuje jak jadę w okolicach 100km/h.

 

Poradźcie co robić!!!

 

Tylko nie piszcie: nie jeździc 100 na godzinę.

Czy wymieniać kata na nowy?

Słyszałem że są jakieś preparaty że jak sie kata zdemontuje to wlewa sie mu jakiś płyn i potem kat lepiej działa.

Czy olać to i dalej jeździc?!?

 

Seryjnego kata nie chciałbym zakładać bo stracę troche poweru...

 

dzieki za wszelkie info.

 

 

Rozumiem że włożyłeś wydech przelotowy , tak jak leci, i nie zrobiłeś remapu ? To nie ma sie co dziwić że CEL sie świeci :roll: , ale to akurat najmniejszy problem :P . zrób remap i zapomnij o problemie :roll:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Przy przelotowym wydechu często wyskakuje czek :) , jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu, np. oddalenie sondy lambda od wydechu poprzez wspawanie dodatkowej tulejki, ale najlepiej i najbezpieczniej pczywiście jest zrobić remap, polecam ASO, najlepiej to ogarną, a jak nie, to poszukaj kogoś innego w necie.... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Przy przelotowym wydechu często wyskakuje czek :) , jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu, np. oddalenie sondy lambda od wydechu poprzez wspawanie dodatkowej tulejki, ale najlepiej i najbezpieczniej pczywiście jest zrobić remap, polecam ASO, najlepiej to ogarną, a jak nie, to poszukaj kogoś innego w necie.... :D

 

Witam

Chcę spytać o tuleje pod sonde.

Mam Forestera 2.5 USA + LPG. Był błąd silnika. ASO w Radomiu wymieniło sondę lambda (pierwszą od silnika). Znów kontrolka wskazuje błąd silnika. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd katalizatora. Znajomy mechanik/gazownik proponuje zamontowanie tulejki pod drugą sondę. Czy to jest ta sonda tuż przy pierwszej sondzie która była wymieniona? Jak należy taką tuleje zamontować? Piszesz że trzeba ją wspawać.

 

Pozdr.

Raj

Link to comment
Share on other sites

Przy przelotowym wydechu często wyskakuje czek :) , jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu, np. oddalenie sondy lambda od wydechu poprzez wspawanie dodatkowej tulejki, ale najlepiej i najbezpieczniej pczywiście jest zrobić remap, polecam ASO, najlepiej to ogarną, a jak nie, to poszukaj kogoś innego w necie.... :D

 

Witam

Chcę spytać o tuleje pod sonde.

Mam Forestera 2.5 USA + LPG. Był błąd silnika. ASO w Radomiu wymieniło sondę lambda (pierwszą od silnika). Znów kontrolka wskazuje błąd silnika. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd katalizatora. Znajomy mechanik/gazownik proponuje zamontowanie tulejki pod drugą sondę. Czy to jest ta sonda tuż przy pierwszej sondzie która była wymieniona? Jak należy taką tuleje zamontować? Piszesz że trzeba ją wspawać.

 

Pozdr.

Raj

 

Miałem podobny problem z drugą sondą. Błąd wynikał z nieprawidłowego składu spalin (druga sonda to tak ekologiczna jest :-)). Tuleja zdała egzamin i błąd przestał się definitywnie pojawiać. Dodam, że poprzedni właściciel w moi aucie usunął całkowicie katalizator.

Link to comment
Share on other sites

Witaj

Jak została zamontowana tuleja? Wspawana?

 

Nie, wkręcona. Gość wykręcił starą tuleję (podobno za krótka była czy kształt nie ten) i wkręcił nową. Jak była mocowana stara tuleja to niestety nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Chcę spytać o tuleje pod sonde.

Mam Forestera 2.5 USA + LPG. Był błąd silnika. ASO w Radomiu wymieniło sondę lambda (pierwszą od silnika). Znów kontrolka wskazuje błąd silnika. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd katalizatora. Znajomy mechanik/gazownik proponuje zamontowanie tulejki pod drugą sondę. Czy to jest ta sonda tuż przy pierwszej sondzie która była wymieniona? Jak należy taką tuleje zamontować? Piszesz że trzeba ją wspawać.

 

Pozdr.

Raj

 

Mam ten sam silnik i po zamontowaniu gazu problem z CEL zniknął. Ale generalnie jeśli mówimy o błędzie P0420 to dotyczy on drugiej sondy (z tyłu) i w USA wkręcenie tulejki jest powszechnym zabiegiem (nazywają to "$5 fix"). Nic się nie wspawa tylko zamiast sondy wkręca się odpowiednią tulejkę (a najlepiej dwie) celem odsunięcia sondy od spalin i ponowne wkręcenie sondy do tulejek. Obszerny opis łatwo znaleźć na forach w USA dot. Forestera. Generalnie "naprawa" prosta i tania a na pewno skuteczna. Imho wszelkie wymiany sondy są bezcelowe i śmierdzą naciąganiem na kasę (dotyczy P0420).

Edited by remoo
Link to comment
Share on other sites

Thomas a pamiętasz może co dokładnie kupiłeś za tulejkę, tulejki ? Chodzi mi o rodzaj gwintu i czy zastosowałeś prostą czy kątowa tulejkę ?

Edited by Max 84
Link to comment
Share on other sites

W moim Foresterze wg. opinii mechanika który montował tulejkę, kątowa nie zdaje egzaminu ponieważ przewód sondy może się przepalić(wg. mojej wiedzy o mechanice nie wiem nawet w jakim miejscu była wkręcana :D ). Dlatego zamontowali prostą. Dwa dni nie ma problemu z choinką na desce rozdzielczej. Oby tak pozostało.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Odświeże wątek.
Czy ktoś ma wymiary tulei, którą należałoby wkręcić?
Mi, mechanik, specjalizujący się w Subaru, powiedział, że w amerykańskich Foresterach tuleja ne pomoże.
One tak już mają i już, a jak moto bierze olej to już w ogóle.
Czy stałe wykasowanie błędu jest możliwe?
Mechanik poradził, żeby kupić przewód do diagnostyki, zainstalować aplikację w telefonie i jak się błąd zapali, to go wykasować i jechać dalej.
Pomóżcie, proszę.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

ja mam w 2.5 SH 2011 Us spec tuleje na drugiej sondzie i problem P0420 się dawno rozwiązał. Błąd wyskakiwał zarówno na LPG jak i benzynie (niezależnie od stacji, kraju, 95, 98 itp)

Tuleja kątowa z portalu aukcyjnego. M18x1,5 rozmiar z treści opisu przedmiotu.

Co do brania oleju to FB25 z 2011 okresowo potrafi tego oleju "szkubnąć" ale zgodnie chyba z logiką pracy silnika - więcej znika jak masz ciągle krótkie trasy i jeszcze na zimnym silniku. Jak trafiły się miesiące z długimi trasami, autostrada itp - nic nie znikało.

Ogólnie od ostatniego cyklu wymiany do wymiany dolałem 0,5 litra. Masa krótkich tras.  Pomiar zawsze na zimnym w garażu, po nocy.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.09.2019 o 20:27, JAREK.EL napisał:

Jaka średnica przelotu?
Na allegro są 2 mm i 4 mm.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
 

 

nie wiem, wysyłam na priv info co i gdzie kupiłem

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

U mnie dokładnie ta sama tulejka (uzgodniliśy na priv ;-) )  pomogła i błąd już nie wrócił . Napewo z pół roku już tak jeżdżę. Prawdopodobnie  występuje jakiś inny czynnik u Jarka.EL jeszcze. 

Nadal błąd P0420 bo tego nie piszesz ? 

 

Skaner OBD jak najbardziej wskazany ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...