Thomas Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Panowie (i Panie, bo tez takie tu są) Co jakiś czas wywala mi na kompie błąd katalizatora. Myslałem że to paliwo, ale chyba nie, bo ostatnio mi wyskoczył pod koniec 5cio dniowego pobytu a Austrii. No i najgorsze jest to, że błąd pojawia sie coraz częściej. Kiedyś było to raz na jakieś 15tyś km, teraz potrafi sie zapalić jeden po drugim (jak ten pierwszy zgaśnie). Generalnie nie lubię jak mój samochód coś boli i staram sie zawsze jechac do ASO na odczyt, ale zawsze jest to samo (ten sam bład) i troche to czasami kosztuje. Wydech mam SS od turbo cały do końca, kupiony jako używany. Nie wiem ile ma km przebiegu. Nie wygladał źle jak go kupowałem. Ostatnio zauważyłem że błąd wyskakuje jak jadę w okolicach 100km/h. Poradźcie co robić!!! Tylko nie piszcie: nie jeździc 100 na godzinę. Czy wymieniać kata na nowy? Słyszałem że są jakieś preparaty że jak sie kata zdemontuje to wlewa sie mu jakiś płyn i potem kat lepiej działa. Czy olać to i dalej jeździc?!? Seryjnego kata nie chciałbym zakładać bo stracę troche poweru... dzieki za wszelkie info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Panowie (i Panie, bo tez takie tu są) Co jakiś czas wywala mi na kompie błąd katalizatora. Myslałem że to paliwo, ale chyba nie, bo ostatnio mi wyskoczył pod koniec 5cio dniowego pobytu a Austrii. No i najgorsze jest to, że błąd pojawia sie coraz częściej. Kiedyś było to raz na jakieś 15tyś km, teraz potrafi sie zapalić jeden po drugim (jak ten pierwszy zgaśnie). Generalnie nie lubię jak mój samochód coś boli i staram sie zawsze jechac do ASO na odczyt, ale zawsze jest to samo (ten sam bład) i troche to czasami kosztuje. Wydech mam SS od turbo cały do końca, kupiony jako używany. Nie wiem ile ma km przebiegu. Nie wygladał źle jak go kupowałem. Ostatnio zauważyłem że błąd wyskakuje jak jadę w okolicach 100km/h. Poradźcie co robić!!! Tylko nie piszcie: nie jeździc 100 na godzinę. Czy wymieniać kata na nowy? Słyszałem że są jakieś preparaty że jak sie kata zdemontuje to wlewa sie mu jakiś płyn i potem kat lepiej działa. Czy olać to i dalej jeździc?!? Seryjnego kata nie chciałbym zakładać bo stracę troche poweru... dzieki za wszelkie info. Rozumiem że włożyłeś wydech przelotowy , tak jak leci, i nie zrobiłeś remapu ? To nie ma sie co dziwić że CEL sie świeci :roll: , ale to akurat najmniejszy problem . zrób remap i zapomnij o problemie :roll: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 carfit :arrow: carfit@xl.wp.pl -- 12 maja 2011, o 19:36 -- carfit :arrow: carfit@xl.wp.pl jeszcze raz :arrow: carfit@xl.wp.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Przy przelotowym wydechu często wyskakuje czek , jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu, np. oddalenie sondy lambda od wydechu poprzez wspawanie dodatkowej tulejki, ale najlepiej i najbezpieczniej pczywiście jest zrobić remap, polecam ASO, najlepiej to ogarną, a jak nie, to poszukaj kogoś innego w necie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Przy przelotowym wydechu często wyskakuje czek Z tego co wiem to nie jest przelotowy ( z kat. sporowym ) pewnie do wymiany.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistral Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Może niech kolega napisze, jaki dokładnie błąd się pojawia, to spece będą miały jakieś konkretniejse info... Mistral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raj Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Przy przelotowym wydechu często wyskakuje czek , jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu, np. oddalenie sondy lambda od wydechu poprzez wspawanie dodatkowej tulejki, ale najlepiej i najbezpieczniej pczywiście jest zrobić remap, polecam ASO, najlepiej to ogarną, a jak nie, to poszukaj kogoś innego w necie.... Witam Chcę spytać o tuleje pod sonde. Mam Forestera 2.5 USA + LPG. Był błąd silnika. ASO w Radomiu wymieniło sondę lambda (pierwszą od silnika). Znów kontrolka wskazuje błąd silnika. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd katalizatora. Znajomy mechanik/gazownik proponuje zamontowanie tulejki pod drugą sondę. Czy to jest ta sonda tuż przy pierwszej sondzie która była wymieniona? Jak należy taką tuleje zamontować? Piszesz że trzeba ją wspawać. Pozdr. Raj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom76 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Przy przelotowym wydechu często wyskakuje czek , jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu, np. oddalenie sondy lambda od wydechu poprzez wspawanie dodatkowej tulejki, ale najlepiej i najbezpieczniej pczywiście jest zrobić remap, polecam ASO, najlepiej to ogarną, a jak nie, to poszukaj kogoś innego w necie.... Witam Chcę spytać o tuleje pod sonde. Mam Forestera 2.5 USA + LPG. Był błąd silnika. ASO w Radomiu wymieniło sondę lambda (pierwszą od silnika). Znów kontrolka wskazuje błąd silnika. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd katalizatora. Znajomy mechanik/gazownik proponuje zamontowanie tulejki pod drugą sondę. Czy to jest ta sonda tuż przy pierwszej sondzie która była wymieniona? Jak należy taką tuleje zamontować? Piszesz że trzeba ją wspawać. Pozdr. Raj Miałem podobny problem z drugą sondą. Błąd wynikał z nieprawidłowego składu spalin (druga sonda to tak ekologiczna jest :-)). Tuleja zdała egzamin i błąd przestał się definitywnie pojawiać. Dodam, że poprzedni właściciel w moi aucie usunął całkowicie katalizator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raj Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Witaj Jak została zamontowana tuleja? Wspawana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom76 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Witaj Jak została zamontowana tuleja? Wspawana? Nie, wkręcona. Gość wykręcił starą tuleję (podobno za krótka była czy kształt nie ten) i wkręcił nową. Jak była mocowana stara tuleja to niestety nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Wystarczy na znanym portalu wpisac emulator lambda i masz mase tulejek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Witam Chcę spytać o tuleje pod sonde. Mam Forestera 2.5 USA + LPG. Był błąd silnika. ASO w Radomiu wymieniło sondę lambda (pierwszą od silnika). Znów kontrolka wskazuje błąd silnika. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd katalizatora. Znajomy mechanik/gazownik proponuje zamontowanie tulejki pod drugą sondę. Czy to jest ta sonda tuż przy pierwszej sondzie która była wymieniona? Jak należy taką tuleje zamontować? Piszesz że trzeba ją wspawać. Pozdr. Raj Mam ten sam silnik i po zamontowaniu gazu problem z CEL zniknął. Ale generalnie jeśli mówimy o błędzie P0420 to dotyczy on drugiej sondy (z tyłu) i w USA wkręcenie tulejki jest powszechnym zabiegiem (nazywają to "$5 fix"). Nic się nie wspawa tylko zamiast sondy wkręca się odpowiednią tulejkę (a najlepiej dwie) celem odsunięcia sondy od spalin i ponowne wkręcenie sondy do tulejek. Obszerny opis łatwo znaleźć na forach w USA dot. Forestera. Generalnie "naprawa" prosta i tania a na pewno skuteczna. Imho wszelkie wymiany sondy są bezcelowe i śmierdzą naciąganiem na kasę (dotyczy P0420). Edytowane 6 Listopada 2013 przez remoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 P0420 to nie błąd sondy tylko katalizatora a dokładniej jego sprawnośći i sama sonda w większośći przypadków jest sprawna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Dlatego pisząc o CEL warto podać o jaki błąd chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Od czasu zamontowania tulejki zapomniałem że miałem problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Thomas a pamiętasz może co dokładnie kupiłeś za tulejkę, tulejki ? Chodzi mi o rodzaj gwintu i czy zastosowałeś prostą czy kątowa tulejkę ? Edytowane 7 Listopada 2013 przez Max 84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raj Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 W moim Foresterze wg. opinii mechanika który montował tulejkę, kątowa nie zdaje egzaminu ponieważ przewód sondy może się przepalić(wg. mojej wiedzy o mechanice nie wiem nawet w jakim miejscu była wkręcana ). Dlatego zamontowali prostą. Dwa dni nie ma problemu z choinką na desce rozdzielczej. Oby tak pozostało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raj Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 :yahoo: Tulejka zamontowana. Przejechałem ok. 400 km bez choinki na desce rozdzielczej. Oby tak dalej. :yahoo: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAREK.EL Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 Odświeże wątek.Czy ktoś ma wymiary tulei, którą należałoby wkręcić?Mi, mechanik, specjalizujący się w Subaru, powiedział, że w amerykańskich Foresterach tuleja ne pomoże.One tak już mają i już, a jak moto bierze olej to już w ogóle.Czy stałe wykasowanie błędu jest możliwe?Mechanik poradził, żeby kupić przewód do diagnostyki, zainstalować aplikację w telefonie i jak się błąd zapali, to go wykasować i jechać dalej.Pomóżcie, proszę.Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 ja mam w 2.5 SH 2011 Us spec tuleje na drugiej sondzie i problem P0420 się dawno rozwiązał. Błąd wyskakiwał zarówno na LPG jak i benzynie (niezależnie od stacji, kraju, 95, 98 itp) Tuleja kątowa z portalu aukcyjnego. M18x1,5 rozmiar z treści opisu przedmiotu. Co do brania oleju to FB25 z 2011 okresowo potrafi tego oleju "szkubnąć" ale zgodnie chyba z logiką pracy silnika - więcej znika jak masz ciągle krótkie trasy i jeszcze na zimnym silniku. Jak trafiły się miesiące z długimi trasami, autostrada itp - nic nie znikało. Ogólnie od ostatniego cyklu wymiany do wymiany dolałem 0,5 litra. Masa krótkich tras. Pomiar zawsze na zimnym w garażu, po nocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAREK.EL Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 Jaka średnica przelotu?Na allegro są 2 mm i 4 mm.Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 W dniu 2.09.2019 o 20:27, JAREK.EL napisał: Jaka średnica przelotu? Na allegro są 2 mm i 4 mm. Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka nie wiem, wysyłam na priv info co i gdzie kupiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAREK.EL Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 U mnie niestety nie pomoglo.Po 152 milach ponownie zapalily sie kontrolki: check engine, trakcja i cruise.Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Jeśli to jest błąd 2 sondy, to zainwestuj kilkanaście złotych w skaner OBD na BT i 30 sekund po wywaleniu błędu ciesz się znów jazdą bez "trzech króli" na liczniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 U mnie dokładnie ta sama tulejka (uzgodniliśy na priv ;-) ) pomogła i błąd już nie wrócił . Napewo z pół roku już tak jeżdżę. Prawdopodobnie występuje jakiś inny czynnik u Jarka.EL jeszcze. Nadal błąd P0420 bo tego nie piszesz ? Skaner OBD jak najbardziej wskazany ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się