Jump to content

Błąd zworu odprowadzającego opary paliwa?


Wiktor7
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

zaświeciła mi się jakiś czas temu kontrolka "check engine", ostatnio nawet kilka razy mrugnęła podczas jazdy. Po podpięciu kompa wyskoczyły dwa błędy:

 

- wypadanie zapłonu na 2 cylindrze

- przerwa w obwodzie zaworu odprowadzającego opary paliwa

 

O ile z tym pierwszym mniej więcej wiadomo jak walczyć (zamiana miejscami cewek, wymiana świec itd.) to ten drugi jest dla mnie wielką niewiadomą, czy ktoś już się z czymś takim spotkał?

 

Dodam jeszcze, że ostatnio troszkę częściej strzela z wydechu przy zmianie biegu :P

 

Auto to WRX ze Stanów rocznik 2004 z silnikiem z Forka XT 2006 (2.5)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie ten błąd wygląda tak:

 

P0447 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. - przerwa

 

Wujek google i forum podpowiadają kilka rzeczy:

 

http://www.scoobymods.com/archive/p0447 ... t4136.html

viewtopic.php?f=21&t=128775&start=0

 

i w związku z tym zastanawiam się od czego zacząć, korek na pewno jest dobrze zakręcony ale nie wiem jak sprawdzić jego szczelność? Podjechałem ostatnio na stację i przy odkręcaniu nie było charakterystycznego pssst... Ale z drugiej strony wtedy błąd by występował chyba inny niż przerwa w obwodzie, poza tym błąd rejestruje się w ok 2 sekundy po uruchomieniu silnika także jest raczej ciągły i nie wydaje mi się żeby przy nieszczelnym korku tak szybko komp to wyłapywał?

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie ten błąd wygląda tak:

 

P0447 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. - przerwa

 

Wujek google i forum podpowiadają kilka rzeczy:

 

http://www.scoobymods.com/archive/p0447 ... t4136.html

viewtopic.php?f=21&t=128775&start=0

 

i w związku z tym zastanawiam się od czego zacząć, korek na pewno jest dobrze zakręcony ale nie wiem jak sprawdzić jego szczelność? Podjechałem ostatnio na stację i przy odkręcaniu nie było charakterystycznego pssst... Ale z drugiej strony wtedy błąd by występował chyba inny niż przerwa w obwodzie, poza tym błąd rejestruje się w ok 2 sekundy po uruchomieniu silnika także jest raczej ciągły i nie wydaje mi się żeby przy nieszczelnym korku tak szybko komp to wyłapywał?

 

 

przy pochłaniaczu oparow masz czujnik, oraz inst. el. często jest problem za brudzeniem odepnij wszystko , posparawdzaj, wyczysć, pryśnij kontaktem, zobacz na szczelność przewodów paliwowych , powinno pomóc

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, ten pochłaniacz oparów jest za prawym tylnym kołem i dostęp do niego jest od spodu czy jest to jakoś inaczej?

Link to comment
Share on other sites

Wiktor7, ja miałem ostatnio problem z EVAP'em. Okazał się, że przerwał się kabelek przy wtyczce centralnie zamontowanej za prawym tylnym kołem. Strasznie głupie miejsce na taki cieniutki, nieosłonięty kabelek. Aż się prosi o uszkodzenie. Zdejmi tylne prawe koło i posprawdzaj wszystkie połączenia.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rady :) Podniosłem auto i znalazłem wtyczkę z urwanym jednym kabelkiem, rzeczywiście miejsce w jakim jest i sposób jej izolacji (a raczej braku) aż prosi o jej uszkodzenie także posiadaczom Imprez zalecam profilaktyczne zaizolowanie tej wtyczki zanim zapali się denerwujący "check engine" :P

 

wtyczkag.jpg

 

Lada dzień podłącze pod kompa i upewnię się czy problem zniknął ;)

Link to comment
Share on other sites

Check nie zniknie bo mam jeszcze problem z wypadaniem zapłonu, w czwartek jadę na wymianę świec przy okazji podepniemy zobaczymy, nie chce mi się aku odpinać bo potem trzeba zegarek nastawiać i stacje radiowe na nowo ustawiać :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

To jest ten system odprowadzania par, który występuje tylko w US Spec'ach ?

 

Nie , we wszystkich masz ten system :roll:

Link to comment
Share on other sites

A w legacy też to ustrojstwo jest? Bo może też warto profilaktycznie zajrzeć..

 

to ustrojstwo jest praktycznie w każdym aucie produkowanym od lat 80- tych

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...