Wiktor7 Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Witam, zaświeciła mi się jakiś czas temu kontrolka "check engine", ostatnio nawet kilka razy mrugnęła podczas jazdy. Po podpięciu kompa wyskoczyły dwa błędy: - wypadanie zapłonu na 2 cylindrze - przerwa w obwodzie zaworu odprowadzającego opary paliwa O ile z tym pierwszym mniej więcej wiadomo jak walczyć (zamiana miejscami cewek, wymiana świec itd.) to ten drugi jest dla mnie wielką niewiadomą, czy ktoś już się z czymś takim spotkał? Dodam jeszcze, że ostatnio troszkę częściej strzela z wydechu przy zmianie biegu Auto to WRX ze Stanów rocznik 2004 z silnikiem z Forka XT 2006 (2.5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hejfranekkk Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Trudno zdiagnozować bo naprawdę trzeba by to zobaczyć. ______________ first bank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor7 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Dokładnie ten błąd wygląda tak: P0447 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. - przerwa Wujek google i forum podpowiadają kilka rzeczy: http://www.scoobymods.com/archive/p0447 ... t4136.html viewtopic.php?f=21&t=128775&start=0 i w związku z tym zastanawiam się od czego zacząć, korek na pewno jest dobrze zakręcony ale nie wiem jak sprawdzić jego szczelność? Podjechałem ostatnio na stację i przy odkręcaniu nie było charakterystycznego pssst... Ale z drugiej strony wtedy błąd by występował chyba inny niż przerwa w obwodzie, poza tym błąd rejestruje się w ok 2 sekundy po uruchomieniu silnika także jest raczej ciągły i nie wydaje mi się żeby przy nieszczelnym korku tak szybko komp to wyłapywał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Dokładnie ten błąd wygląda tak: P0447 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. - przerwa Wujek google i forum podpowiadają kilka rzeczy: http://www.scoobymods.com/archive/p0447 ... t4136.html viewtopic.php?f=21&t=128775&start=0 i w związku z tym zastanawiam się od czego zacząć, korek na pewno jest dobrze zakręcony ale nie wiem jak sprawdzić jego szczelność? Podjechałem ostatnio na stację i przy odkręcaniu nie było charakterystycznego pssst... Ale z drugiej strony wtedy błąd by występował chyba inny niż przerwa w obwodzie, poza tym błąd rejestruje się w ok 2 sekundy po uruchomieniu silnika także jest raczej ciągły i nie wydaje mi się żeby przy nieszczelnym korku tak szybko komp to wyłapywał? przy pochłaniaczu oparow masz czujnik, oraz inst. el. często jest problem za brudzeniem odepnij wszystko , posparawdzaj, wyczysć, pryśnij kontaktem, zobacz na szczelność przewodów paliwowych , powinno pomóc 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor7 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Dzięki za odpowiedź, ten pochłaniacz oparów jest za prawym tylnym kołem i dostęp do niego jest od spodu czy jest to jakoś inaczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Wiktor7, ja miałem ostatnio problem z EVAP'em. Okazał się, że przerwał się kabelek przy wtyczce centralnie zamontowanej za prawym tylnym kołem. Strasznie głupie miejsce na taki cieniutki, nieosłonięty kabelek. Aż się prosi o uszkodzenie. Zdejmi tylne prawe koło i posprawdzaj wszystkie połączenia. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor7 Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Dzięki za rady Podniosłem auto i znalazłem wtyczkę z urwanym jednym kabelkiem, rzeczywiście miejsce w jakim jest i sposób jej izolacji (a raczej braku) aż prosi o jej uszkodzenie także posiadaczom Imprez zalecam profilaktyczne zaizolowanie tej wtyczki zanim zapali się denerwujący "check engine" Lada dzień podłącze pod kompa i upewnię się czy problem zniknął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Wiktor7, identycznie jak u mnie :shock: Jak to naprawisz to zresetuj ECU odpinając aku na 5 min. Check powinnien zniknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor7 Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Check nie zniknie bo mam jeszcze problem z wypadaniem zapłonu, w czwartek jadę na wymianę świec przy okazji podepniemy zobaczymy, nie chce mi się aku odpinać bo potem trzeba zegarek nastawiać i stacje radiowe na nowo ustawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_poz Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 To jest ten system odprowadzania par, który występuje tylko w US Spec'ach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 To jest ten system odprowadzania par, który występuje tylko w US Spec'ach ? Nie , we wszystkich masz ten system :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 A w legacy też to ustrojstwo jest? Bo może też warto profilaktycznie zajrzeć.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 A w legacy też to ustrojstwo jest? Bo może też warto profilaktycznie zajrzeć.. to ustrojstwo jest praktycznie w każdym aucie produkowanym od lat 80- tych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Dzięki, to jak się pojawię u Ciebie to sprawdzimy to paskudztwo :-) Pozdrawiam :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się