Jump to content

legacy 06 vs 08


trx850
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam takie pytanie dotyczące różnic pomiędzy modelem przed i po lifcie tj. 2004-2007 oraz 2007-2009 jak również modelami US a UE. Szczególnie interesuje mnie przednia cześć autka ponieważ mam problem z kupnem części do mojego legacy 2009 US :( i chciałbym wiedzieć co będzie pasować od innych modeli. Z góry wielkie dzięki.

Link to comment
Share on other sites

modele przed i po lifcie maja inne zderzaki blotniki i lampy, podobno grill tez jest inny, ale nie wiem jak z maska, nie pamietam na ktorym forum, tutaj czy na kresce byl poruszany temat maski, ale nie sledzilem wiec nie znam wyniku dyskusji

Link to comment
Share on other sites

inne zderzaki blotniki i lampy, podobno grill tez jest inny, ale nie wiem jak z maska

 

grill i maska tez są inne...

Link to comment
Share on other sites

A czy maska po lifcie UE różnie się od tej US? I jeszcze jedna sprawa, czy chłodnice są takie same?

 

tego niestety nie wiem, nie ogarniam różnic między wersjami us a ue...

Link to comment
Share on other sites

i nikt na forum nie ma pojęcia czy maska od wersji US różni się od tej z EU? :shock:

 

Legacy z US chyba generalnie jest mało "na forum". Jak już to GT, z kurnikiem na masce :P .

Dużo większy import był OBK'ów.

Link to comment
Share on other sites

marcellus, numery mogą być różne, bo maski do amerykańskich Legacy są robione w USA, a do reszty w Japonii - ale na tej podstawie nie dojdziesz czy wymiarowo są identyczne, czy też nie... Trzeba spróbować spasować europejską i potem szukać z US ewentualnie jak nie podejdzie.

Link to comment
Share on other sites

i nikt na forum nie ma pojęcia czy maska od wersji US różni się od tej z EU? :shock:

 

Nie kazdy wymienia maski miedzy mdoelami :mrgreen: .

 

Zadzwon do ludzi co handluja czesciami od Subaru, kontakty znajdzie na allegro (jest ich kilku) i sie popytaj. Ja u jednego kupowalem, to mi mowil, co sie rozni i czym sie roznia.

Mozesz tez popatrzec w katalog czesci, ale tam na 99% nr czesci beda rozne.

Link to comment
Share on other sites

Po lifcie:

- maska nie jest już aluminiowa,

- sporo poprawek w automacie 5EAT -> szybsza reakcja, niższe spalanie,

- chyba jakieś tam zmiany w silniku 3.0 (niewielkie) i w 2.5 -> niższe spalanie,

- nawiewy z tylu pomiędzy przednimi fotelami,

- 2 strefowa klimatyzacja,

- ekran dotykowe o wyższej rozdzielczości,

- fotele z pamięcią (chyba).

 

Pewnie coś jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Po lifcie:

- maska nie jest już aluminiowa,

- sporo poprawek w automacie 5EAT -> szybsza reakcja, niższe spalanie,

- chyba jakieś tam zmiany w silniku 3.0 (niewielkie) i w 2.5 -> niższe spalanie,

- nawiewy z tylu pomiędzy przednimi fotelami,

- 2 strefowa klimatyzacja,

- ekran dotykowe o wyższej rozdzielczości,

- fotele z pamięcią (chyba).

 

Pewnie coś jeszcze.

 

Te nawiewy to byly chyba tylko w najwyzszych wersjach i dosc sporadycznie sie widzi auta z nawiewami. Fotele z pamiecia podobnie.

Kilma dwustrefowa weszla wczesniej juz bodajze od MY05 a wersjach US od razu od zmiany modelu.

Co do maski nie jestem pewien, ale gdzies w wadach MY10, czyli najnowszego modelu widzialem, ze Suabru zrezygnowalo z maski alu, czyli tak jakby wczesniej byla ..

Link to comment
Share on other sites

Ja pisałem o wersji EU. Mam produkcje 05 i mam maskę aluminiowa. Z tego co wiem w USA zrezygnowano z aluminium w tym samym czasie co w EU i reszcie świata.

Klima 2strefowa w EU była po lifcie.

 

Generalnie zmiany zawsze są po lifcie, ale auto jest podobne. Jak masz możliwości to oczywiście bierz nowszy model. Aluminium jest przereklamowane. Zysk w masie jest niewielki w porównaniu do kosztów. Nowe stopy stali dają rade. Na + to, ze to bajer otworzyć taka lekką maskę :)

Wg mnie maska i przednie błotniki to nie są elementy nośne i najlepiej byłby zrobić je z plastiku, byłoby taniej i jeszcze lżej.

Link to comment
Share on other sites

Kilma dwustrefowa weszla wczesniej juz bodajze od MY05 a wersjach US od razu od zmiany modelu...
Klima 2strefowa w EU była po lifcie.

 

Klima dwustrefowa w standardzie po facelifcie od stycznia 2007

Link to comment
Share on other sites

Auta pofaceliftowe charakteryzują się dodatkowo dwoma wydechami (końcówka przedliftowych 2005 również) a związane jest to z podniesieniem mocy silnika ze 138KM do 165, którą jednak później obniżono do 150KM. W poliftowym sedanie występują znacznie mniejsze tylne światła a światła przeciwngłowe tylne umieszczono symetrycznie w zderzaku. W nawiązaniu do zarysu przednich świateł na przednich błotnikach poprowadzono odpowiednie przetłoczenie. Dodatkowo w standardzie znajdują się przednie halogeny. Sprzęt audio czyta pliki MP3. Zmieniono wygląd konsoli środkowej, wprowadzono dwustrefową klimatyzację oraz elektrycznie składane lusterka.

 

Kolejną istotną rzeczą jest "wzmocnienie" silnika a dokładnie - przystosowanie do montażu instalacji gazowej. Od mniej więcej 2005 (prawie przedlift ;) ) wprowadzono fabryczne instalacje bifuel...

 

... chyba wszystko, choć mogą wystąpić drobne rozbieżności ;)

Link to comment
Share on other sites

związane jest to z podniesieniem mocy silnika ze 138KM do 165

 

ale to sa dwie rozne jednostki SOHC (138 KM) ma jeden walek a DOHC (165 KM) ma dwa...

Te nawiewy to byly chyba tylko w najwyzszych wersjach i dosc sporadycznie sie widzi auta z nawiewami

ja mam Celebration wiec najwyzsze co wychodzilo w cenniku w 2005, chyba ze nawiew tylu byl jako dodatek, ale nie widzialem takiej opcji w prospekcie

Link to comment
Share on other sites

ale to sa dwie rozne jednostki SOHC (138 KM) ma jeden walek a DOHC (165 KM) ma dwa...
Podłączę się z pytaniem o silniki po lifcie:

- często w ogłoszeniach widuję 2.0l 150KM - to ten sam, co 165KM, tylko słabszy, czy coś innego?

- na forum przewijają się wzmianki o 2.5l, wg googli 170KM - ile one faktycznie mają kucy i czy występiwały w wersji EU, czy jedynie US?

Link to comment
Share on other sites

związane jest to z podniesieniem mocy silnika ze 138KM do 165

 

ale to sa dwie rozne jednostki SOHC (138 KM) ma jeden walek a DOHC (165 KM) ma dwa...

Te nawiewy to byly chyba tylko w najwyzszych wersjach i dosc sporadycznie sie widzi auta z nawiewami

ja mam Celebration wiec najwyzsze co wychodzilo w cenniku w 2005, chyba ze nawiew tylu byl jako dodatek, ale nie widzialem takiej opcji w prospekcie

 

mowa a aucie po lifcie, czyli od MY07, gdzies czytalem, ze wyszla limitowana seria ze skora, nawiewami i pamiecia foteli.

Link to comment
Share on other sites

Auta pofaceliftowe charakteryzują się dodatkowo dwoma wydechami (końcówka przedliftowych 2005 również) a związane jest to z podniesieniem mocy silnika ze 138KM do 165, którą jednak później obniżono do 150KM.

Silnik DOHC 165KM wraz z systemem zmiennych faz rozrządu (AVCS), wyróżnia sie także dwiema końcówkami wydechu, pojawił się już w MY'06, a face lifting był później od stycznia 2007.

Podłączę się z pytaniem o silniki po lifcie:

- często w ogłoszeniach widuję 2.0l 150KM - to ten sam, co 165KM, tylko słabszy, czy coś innego?

- na forum przewijają się wzmianki o 2.5l, wg googli 170KM - ile one faktycznie mają kucy i czy występiwały w wersji EU, czy jedynie US?

 

2.0 150KM to ta sama jednostka, której moc została obniżona. Pojawia się od MY'08. Dokonano drobnych zmian w krzywej przebiegu mocy i momentu obrotowego, również ukłonik w stronę ekologów...

 

Jeżeli chodzi o 2.5 dostępny w Legacy IV gen po facelifcie,to w EU od MY'08 i posiada 127kW czyli 173KM.

Link to comment
Share on other sites

Silnik DOHC 165KM wraz z systemem zmiennych faz rozrządu (AVCS), wyróżnia sie także dwiema końcówkami wydechu, pojawił się już w MY'06, a face lifting był później od stycznia 2007.

 

oto pierwsze z brzegu ogłoszenie przedliftowego modelu 2005 z mocniejszym silnikiem i dwururką

http://otomoto.pl/subaru-legacy-1-wl-sa ... 02819.html (piątka w numerze nadwozia)

 

Face lifting Legacy odbył się w 2006r a nie styczniu 2007 ;)

Link to comment
Share on other sites

Silnik DOHC 165KM wraz z systemem zmiennych faz rozrządu (AVCS), wyróżnia sie także dwiema końcówkami wydechu, pojawił się już w MY'06, a face lifting był później od stycznia 2007.

oto pierwsze z brzegu ogłoszenie przedliftowego modelu 2005 z mocniejszym silnikiem i dwururką

http://otomoto.pl/subaru-legacy-1-wl-sa ... 02819.html (piątka w numerze nadwozia)

Kolego bolz opanuj najpierw zwrot MODEL YEAR :!: nie oznacza to daty produkcji auta od stycznia do grudnia.....

a link który podesłałeś dotyczy silnika 2.5 :!:

Face lifting Legacy odbył się w 2006r a nie styczniu 2007 ;)

ale dotyczył modeli MY'07, pisząc "od stycznia" popełniłem błąd opierając się na danych katalogowych DE, gdzie informacja o MY'07 została wprowadzona dopiero w styczniu , za co przepraszam
Link to comment
Share on other sites

Broń Boziu nie zamierzam się kłócić - forum jest po to aby wymieniać doświadczenie, poglądy i spostrzeżenia...

 

Faktycznie błędnie trafiłem na ogłoszenie 2,5 ale wierz mi lub nie - sporo aut przed zakupem obejrzałem i znalazłem kilka autek prod 2005 z silnikiem DOHC (przed liftem) Wierz mi - określenie Model Year mam opanowane (dlatego - co prawda niesłusznie w przypadku w/w ogłoszenia dodałem że ma 5 jako 10 cyfrę VIN czyli MY)

 

pozdrOOvka

 

 

 

Errae humanum est:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...