kenross Posted May 4, 2011 Posted May 4, 2011 Witam. Mam taki mały problem z półosiami które w niedalekiej przyszłości chciał bym sprzedać. Posiadam półosie jak na zdjęciu poniżej: Jeździłem na nich jakiś 3 tygodnie/miesiąc po kupnie samochodu. Jednak wtedy nie działał mi ABS. Zacząłem prowadzić dochodzenie czemu nie działa ABS. Okazało się że mam nie te półosie założone jakie powinienem mieć. Dogadałem się ze sprzedawcą samochodu i dosłał mi właściwe półosie (na zdjęciu poniżej): Jak widać półosie różnią się obecnością lub brakiem "koronki" ABS-u. Szperałem na alledrogo i znalazłem aukcje z jednym i drugim rodzajem półosi, jednak w opisach aukcji było (i przy jednych i przy drugich) że są to półosie do Imprezy 93-00 STI, WRX, GT. Czy przypadkiem ktoś z was wie do jakiego konkretnie modelu są półosie z koronkami a do jakiego bez ??? Może Imprezy mają z koronkami a np tego samego rocznika Forestery bez koronek (bo mają przykładowo te koronki w piastach zamontowane) a może właśnie od rocznika Imprezy zależy gdzie są koronki a gdzie nie. Proszę o odpowiedź bo przy sprzedaży nie chciał bym wprowadzać potencjalnego kupującego w błąd i chciał bym odpowiednio opisać produkt który zamierzam sprzedać.
kenross Posted May 5, 2011 Author Posted May 5, 2011 Dostałem całe półosie to co miałem kombinować przy okazji wymiany hamulców (klocki, tarcze i regeneracja zacisków) od razu się wymieniło półosie (Warsztat to wymienił więc ja się nie namęczyłem). No ale wracając do tematu to jaka jest różnica między tymi dwoma rodzajami półosi ??? Rocznik ??? czy model ??? czy co ???
szczur75 Posted May 5, 2011 Posted May 5, 2011 No ale wracając do tematu to jaka jest różnica między tymi dwoma rodzajami półosi ??? Rocznik ??? czy model ??? czy co ??? To, że jedne są do wersji z ABSem a drugie do wersji bez ABSu.
AMI Posted May 5, 2011 Posted May 5, 2011 No i roznia sie chyba raczej wlasnie przeguby bardziej, niz polosie. Zreszta chyba przegub z wersji od ABS w niczym nie przeszkadza w autach bez ABS - o ile mnie pamiec nie myli, ja mam chyba jeden przegub w Szuwarze wymieniony na taki i jest ok.
kenross Posted May 5, 2011 Author Posted May 5, 2011 No i wszystko jasne.... przecież są wersje bez ABS-u... i tylko taka różnica Ale ze mnie ciemna masa Aż mi wstyd że się nie domyśliłem... Dzięki za odpowiedzi
HULK Posted May 5, 2011 Posted May 5, 2011 nie bardzo panowie, ja mam takie oski bez koronki bo koronka jest na piascie
kenross Posted May 6, 2011 Author Posted May 6, 2011 A no właśnie poruszałem tą sprawę w pierwszym poście... No więc skąd wynikają te różnice ??? rocznik ??? model ???
AMI Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 No więc z kąt wynikają te różnice ??? skąd - ale to tak tylko przy okazji. Polosie moim zdaniem są w zasadzie takie same we wszystkich GC8, z wyjatkiem chyba TypeR/TypeRA my99/00, ktore dostaly szerszy tylny dyfer. A reszta to raczej roznice w przegubach. Nie wiem jak w new age wrx, wiec sie nie ustosunkuje.
bujak27 Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 W starszych gt-kach koronka abs-u jest na piaście (półosie bez koronki)w nowszych 98-99 koronka abs-u jest na przegubie (Tak samo jak w wrx-ie )
Dyziek Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Odgrzewam... Czy mozna jakos pogodzic nowe polosie z koronkami abs ze starymi zwrotnicami z koronkami na piastach?? Moze daloby sie jakos zbic taka koronke z polosi?
kiedro Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 Dnia 20.03.2017 o 12:16, Dyziek napisał: Odgrzewam... Czy mozna jakos pogodzic nowe polosie z koronkami abs ze starymi zwrotnicami z koronkami na piastach?? Moze daloby sie jakos zbic taka koronke z polosi? O ile dobrze pamiętam to tą koronkę można odkręcić.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.