Jump to content

Półosie przednie... różne typy (z ABS-em i bez) Impreza GT.


kenross
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam taki mały problem z półosiami które w niedalekiej przyszłości chciał bym sprzedać.

Posiadam półosie jak na zdjęciu poniżej:

post-10174-135184432752_thumb.gif

Jeździłem na nich jakiś 3 tygodnie/miesiąc po kupnie samochodu. Jednak wtedy nie działał mi ABS. Zacząłem prowadzić dochodzenie czemu nie działa ABS. Okazało się że mam nie te półosie założone jakie powinienem mieć. Dogadałem się ze sprzedawcą samochodu i dosłał mi właściwe półosie (na zdjęciu poniżej):

post-10174-135184432772_thumb.gif

Jak widać półosie różnią się obecnością lub brakiem "koronki" ABS-u. Szperałem na alledrogo i znalazłem aukcje z jednym i drugim rodzajem półosi, jednak w opisach aukcji było (i przy jednych i przy drugich) że są to półosie do Imprezy 93-00 STI, WRX, GT.

Czy przypadkiem ktoś z was wie do jakiego konkretnie modelu są półosie z koronkami a do jakiego bez ??? Może Imprezy mają z koronkami a np tego samego rocznika Forestery bez koronek (bo mają przykładowo te koronki w piastach zamontowane) a może właśnie od rocznika Imprezy zależy gdzie są koronki a gdzie nie.

Proszę o odpowiedź bo przy sprzedaży nie chciał bym wprowadzać potencjalnego kupującego w błąd i chciał bym odpowiednio opisać produkt który zamierzam sprzedać.

Link to comment
Share on other sites

Dostałem całe półosie to co miałem kombinować :) przy okazji wymiany hamulców (klocki, tarcze i regeneracja zacisków) od razu się wymieniło półosie (Warsztat to wymienił więc ja się nie namęczyłem). No ale wracając do tematu to jaka jest różnica między tymi dwoma rodzajami półosi ??? Rocznik ??? czy model ??? czy co ???

Link to comment
Share on other sites

No ale wracając do tematu to jaka jest różnica między tymi dwoma rodzajami półosi ??? Rocznik ??? czy model ??? czy co ???

 

To, że jedne są do wersji z ABSem a drugie do wersji bez ABSu.

Link to comment
Share on other sites

No i roznia sie chyba raczej wlasnie przeguby bardziej, niz polosie.

Zreszta chyba przegub z wersji od ABS w niczym nie przeszkadza w autach bez ABS - o ile mnie pamiec nie myli, ja mam chyba jeden przegub w Szuwarze wymieniony na taki i jest ok.

Link to comment
Share on other sites

No i wszystko jasne.... przecież są wersje bez ABS-u... i tylko taka różnica :) Ale ze mnie ciemna masa :) Aż mi wstyd że się nie domyśliłem...

Dzięki za odpowiedzi :)

Link to comment
Share on other sites

No więc z kąt wynikają te różnice ???

 

 

skąd - ale to tak tylko przy okazji.

Polosie moim zdaniem są w zasadzie takie same we wszystkich GC8, z wyjatkiem chyba TypeR/TypeRA my99/00, ktore

dostaly szerszy tylny dyfer.

 

A reszta to raczej roznice w przegubach.

 

Nie wiem jak w new age wrx, wiec sie nie ustosunkuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Odgrzewam... Czy mozna jakos pogodzic nowe polosie z koronkami abs ze starymi zwrotnicami z koronkami na piastach?? 

Moze daloby sie jakos zbic taka koronke z polosi?

Link to comment
Share on other sites

 

Dnia 20.03.2017 o 12:16, Dyziek napisał:

Odgrzewam... Czy mozna jakos pogodzic nowe polosie z koronkami abs ze starymi zwrotnicami z koronkami na piastach?? 

Moze daloby sie jakos zbic taka koronke z polosi?

 

O ile dobrze pamiętam to tą koronkę można odkręcić. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...