Jump to content
Sign in to follow this  
Adi

Wypadanie zapłonu na dwóch cylinrach w 3.0 H6

Recommended Posts

Witam,

Kolega dzisiaj kupił H6-tkę z 2002 roku z seryjną niemiecką instalacją LPG.

Czasami zapala sie kontrolka silnika. Podjechaliśmy na komputer i diagnoza: wypadanie zapłonu na cylindrach 1 i 3. Najprawdopodobniej trzeba wymienic cewki.

Poczytałem trochę forum i znalazłem sporo wypowiedzi na temat wypadania zapłonu i regulacji zaworów w silnikach z LPG.

Mowa jest też o niebotycznych kosztach tej operacji, ale nigdzie nie doczytałem jakich.

Powiedzcie proszę z czym podane objawy mogą się wiązać, i jakich kosztów się spodziewać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poczytałem trochę forum i znalazłem sporo wypowiedzi na temat wypadania zapłonu i regulacji zaworów w silnikach z LPG.

Mowa jest też o niebotycznych kosztach tej operacji, ale nigdzie nie doczytałem jakich.

 

W Twoim modelu regulacja jest taka sama jak w WRX z tych samych lat. Tylko zaworów o połowę więcej. Droższa jest regulacja w nowszym H6 (03-).

 

Jaki ma przebieg auto? Ile z tego na LPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaki ma przebieg auto? Ile z tego na LPG?

 

206000 od nowości na gazie. Samochód kupiony w Niemczech z fabryczną instalacją.

 

W Twoim modelu regulacja jest taka sama jak w WRX z tych samych lat.

To mnie troche uspokoiłeś. A możesz podać jaki mniej wiecej to koszt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaki ma przebieg auto? Ile z tego na LPG?

 

206000 od nowości na gazie. Samochód kupiony w Niemczech z fabryczną instalacją.

 

W Twoim modelu regulacja jest taka sama jak w WRX z tych samych lat.

To mnie troche uspokoiłeś. A możesz podać jaki mniej wiecej to koszt?

 

Czym prędzej wyreguluj. Zwłoka może być kosztowna, o ile już gniazda nie są wypalone.

Koszty są przeróżne. Najlepiej zapytaj tam, gdzie masz zamiar to zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czym prędzej wyreguluj

 

Właśnie, gdzie to najlepiej zrobić w Trójmieście, bądź w okolicach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem dokładnie gdzie w trójmieście to robić - ja jechałem do Wawy

koszt w H6:

800-1000 zł zestaw uszczelek, bez którego żaden porządny mechanik nie zabierze się do roboty + koszty regulacji. NIestety w tym modelu trzeba wyjąć silnik do regulacji zaworów. Mnie ta zabawa z kilkoma drobnymi rzeczami (wymiany olejów w silniku, skrzyni, dyfrach itp) kosztowała 3500 złociszy... więc ciekawe kto uważa że koszt regulacji zaworów w H6 jest taki sam jak w WRXach? Spokojnie szykuj się na minimum 2 klocki - i nie myśl, że cokolwiek innego pomoże temu silnikowi - szukałem powodu wypadania zapłonów prawie rok - broniłem się przed regulacją, ale niestety tylko to pomaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciekawe kto uważa że koszt regulacji zaworów w H6 jest taki sam jak w WRXach?

 

No właśnie, kto??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam,

Kolega dzisiaj kupił H6-tkę z 2002 roku z seryjną niemiecką instalacją LPG.

 

a niemiec sie ucieszyl ze sprzedał:)

 

jak sprawa sie rozwiąze napisz ile kosztowałą ta przyjemnosc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę już minęło czasu, ale mam takie samo zjawisko w swoim Legacy 05. Czy przypadkiem nie jest to spowodowane wtryskiem gazu? Ponieważ na benzynie jest wszystko OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz lpg - to regulację instalacji powinienies co najmniej raz na rok robic - zbyt uboga mieszanka może doprowadzić do wypalania się gniazd zaworowych. A regulacja zaworów to juz podstawa - co 40-50 kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulacja zaworów co najmniej co 60k km, albo i częściej, w zależności od nogi kierownika, typu instalacji, jej regulacji itd.

 

jak ,,fabryczna" instalacja LPD to pewno Koltec-Necam, bardzo dobra, dedykowana instalacja z dwustopniowym reduktorem...

 

wypadanie zapłonów może być następstwem podpartych zaworów, ale nie musi....

 

jak po rozruchu, na zimno, auto gaśnie na wolnych obrotach, jest już bardzo źle....

 

skontaktuj się z forumowiczem jako, to nasz forumowy guru LPG :D , może coś poradzi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości. Moje auto ma przejechane na gazie BRC 20 000. Gaz zakładał poprzedni właściciel. po tym co tu czytam zastanawia mnie czy ten gaz jest opłacalny przy takich kosztach samej regulacji. Pytanie : Czy jest wymierna szansa,że jazda od dziś na benzynie uchroni mnie przed ta operacją w ciągu najblizszych 20 000 - 30 000 km i przeciągnąć że to do np 60 000 - 70 000 od tej chwili. Nie wiem jak to postępuje od strony technicznej, jak wychwycic moment kiedy regulacje trzeba podjac ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem nie taki diabel straszny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...