wojtas. Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Witam Kolegów. Mam pytanie.Szykuje mi się wymiana tarcz hamulcowych przednich w mojej Imprezie. Czy macie może jakieś propozycje rozsądne cenowo na inne,lepsze zamienniki czy może dać sobie spokój i zostać przy fabrycznym rozwiązaniu. I drugie pytanie- czy jest jakiś prosty sposób na wymianę świec czy lepiej udać się do kogoś kto już to robił?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Cały wątek o hamulcach masz tu, ale post Hogiego chyba w Twoim wypadku może być dobrą odpowiedzią. Świece - nie napisałeś, jaki masz silnik, chociaż być może niewiele od tego zależy. Doprecyzować w każdym razie nie zaszkodzi. Zapewne lekko z wymianą nie będzie, ale to nie "rocket science". Mi w 2,0T zeszło ponad 2h w ubiegłym tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Kurcze,nie wiem jaki silnik bo strona z odczytywaniem VIN coś nie bangla i nie mogę sprawdzić. Chodzi mi tylko z tą wymianą świec jak tam z boku wsadzić łapę że sie do tych świec dobrać. do tej pory w Hondzie Czy Suzuki wszystko było łatwe bo były dostępne z góry a w imprezie klops... Co do hamulców to temat będę kontynuował w odpowiednim temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Kurcze,nie wiem jaki silnik To napisz: turbo czy wolnossący, jaka pojemność.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 No tak,bałwan ze mnie. Silnik wolnossący, 2.0 - 160 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 łatwo nie będzie, ale da się zrobić ...przed wymianą poczekaj aż silnik ostygnie, żeby się nie poparzyć, łatwiej będzie jak odkręcisz przy okazji kilka drobiazgów (np. obudowa filtra powietrza, akumulator ... ;-) ), Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 zdaje sobie sprawę ze pare rzeczy trzeba wykręcić ale bardziej zastanawia mnie jak sie zmieścić przy podłużnicy. Całkiem lewy nie jestem w grzebaniu przy samochodach ale widząc ten brak miejsca zaczynam miec wątpliwości co do swoich mozliwości :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Całkiem lewy nie jestem w grzebaniu przy samochodach ale widząc ten brak miejsca zaczynam miec wątpliwości co do swoich mozliwości :? Uwierz w siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 no dobra,przekonałeś mnie. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Jak już piter pisał - poczekaj z godzinę, aż silnik ostygnie, bo się o głowice możesz poparzyć. W 2,0T odkręciłem cały filtr powietrza, akumulator i zbiornik płynu do spryskiwaczy. Wtedy dojście jakie-takie już jest (gorzej po stronie kierowcy) i kombinujesz tylko jakimiś w miarę cienkimi grzechotkami lub ewentualnie płaskimi (do cewek oczywiście tylko ) kluczami: 12-ką odkręcasz cewki (lepiej nie wypinaj ich z wiązki), wyciągasz je (przy niektórych lepiej mi było po odwróceniu cewki "do góry nogami") i odkręcasz świece "świecową" 16-ką. Jak masz lusterko, to nie zaszkodzi zerknąć w gniazda świec, jak wyglądają. Zerknij na cewki - czy guma nie jest popękana itp. Świece oczywiście też obejrzyj (tu masz pomocną stronkę). Przy wkręcaniu nowych uważaj, żeby syfu przypadkiem nie zgarnąć do cylindra. Zmontuj w odwrotnej kolejności i nie dokręcaj na maksa (momenty są niskie: świece 21Nm, cewki - 16Nm; pewnie u Ciebie bardzo podobnie). Po założeniu filtra nie zapomnij podpiąć przepływomierza, bo CEL się zapewne zapali i nie wiem czy potem sam zgaśnie Trochę cierpliwości, pomysłowości, giętkich rąk i zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Dzieki za wyczerpująca odpowiedź i tak już kończąc temat zapytam czy jakieś konkretne świece i kable WN polecacie. Dodam że Impreza jeździ na LPG. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 kable najlepsze są OEM lub NGK ... choć ja mam w starym GLu jakieś zamienniki z aledrogo i już 5 rok jeżdżą bez problemów ;-) Świece NGK lub DENSO http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... KW/ZK_LPG/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Dzieki za wyczerpująca odpowiedź i tak już kończąc temat zapytam czy jakieś konkretne świece i kable WN polecacie. Jeśli miałbyś dostępne to szczerze polecam kable BREMI. Bardzo dobre są też w pudełkach BluePrint. Jedne i drugie sprawdzone mamy w autach z LPG. A świece to NGK. I to te standardowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 jakieś zamienniki z aledrogo i już 5 rok jeżdżą bez problemów ;-) Nie za długo troszku ?? :shock: Ja rozumiem, że nie wszystkie zalecenia producentów należy brać na poważnie, ale akurat świeczki to bym zmienił od czasu do czasu. Normalnie masz interwał 30 tys km albo 2 lata. I wbrew pozorom uważam, że nie zaszkodzi nawet jeśli z pozoru świeczka nie wygląda na zużytą. Co do wykręcania świec w boxerach to są takie magiczne klucze przegubowe - znacząco ułatwiające wykręcenie. O ile pamiętam, to nie kosztują za wiele. No i nie przesadź z niutonami bo jak urwiesz świeczkę to... lepiej nie gadać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Tomasz_555, ... 5 lat - to przewody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 piter, nie wiem dlaczego przeczytałem, że chodzi o świece skoro wyraźnie mowa o kablach. Zatem nie mam zastrzeżeń. Chyba za dużo pracuję na kompie ostatnio... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remik Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 odnosząc się do Twojego pierwszego pytania, mogę polecić np. takie tarcze hamulcowe firmy ATE, jesli chodzi o uklady hamulcowe ta firma ma naprawde dobre produkty i generalnie z tego co widac po forach ludzie je zachwalaja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się