Skocz do zawartości

Tarcze hamulcowe do Imprezy 06


wojtas.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

 

Mam pytanie.Szykuje mi się wymiana tarcz hamulcowych przednich w mojej Imprezie.

Czy macie może jakieś propozycje rozsądne cenowo na inne,lepsze zamienniki czy może dać sobie spokój i zostać przy fabrycznym rozwiązaniu.

I drugie pytanie- czy jest jakiś prosty sposób na wymianę świec czy lepiej udać się do kogoś kto już to robił??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały wątek o hamulcach masz tu, ale post Hogiego chyba w Twoim wypadku może być dobrą odpowiedzią. Świece - nie napisałeś, jaki masz silnik, chociaż być może niewiele od tego zależy. Doprecyzować w każdym razie nie zaszkodzi. Zapewne lekko z wymianą nie będzie, ale to nie "rocket science". Mi w 2,0T zeszło ponad 2h w ubiegłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze,nie wiem jaki silnik bo strona z odczytywaniem VIN coś nie bangla i nie mogę sprawdzić.

Chodzi mi tylko z tą wymianą świec jak tam z boku wsadzić łapę że sie do tych świec dobrać. do tej pory w Hondzie Czy Suzuki wszystko było łatwe bo były dostępne z góry a w imprezie klops... :oops:

 

Co do hamulców to temat będę kontynuował w odpowiednim temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwo nie będzie, ale da się zrobić ...przed wymianą poczekaj aż silnik ostygnie, żeby się nie poparzyć, łatwiej będzie jak odkręcisz przy okazji kilka drobiazgów (np. obudowa filtra powietrza, akumulator ... ;-) ),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawę ze pare rzeczy trzeba wykręcić ale bardziej zastanawia mnie jak sie zmieścić przy podłużnicy.

Całkiem lewy nie jestem w grzebaniu przy samochodach ale widząc ten brak miejsca zaczynam miec wątpliwości co do swoich mozliwości :? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już piter pisał - poczekaj z godzinę, aż silnik ostygnie, bo się o głowice możesz poparzyć. W 2,0T odkręciłem cały filtr powietrza, akumulator i zbiornik płynu do spryskiwaczy. Wtedy dojście jakie-takie już jest (gorzej po stronie kierowcy) i kombinujesz tylko jakimiś w miarę cienkimi grzechotkami lub ewentualnie płaskimi (do cewek oczywiście tylko :) ) kluczami: 12-ką odkręcasz cewki (lepiej nie wypinaj ich z wiązki), wyciągasz je (przy niektórych lepiej mi było po odwróceniu cewki "do góry nogami") i odkręcasz świece "świecową" 16-ką. Jak masz lusterko, to nie zaszkodzi zerknąć w gniazda świec, jak wyglądają. Zerknij na cewki - czy guma nie jest popękana itp. Świece oczywiście też obejrzyj (tu masz pomocną stronkę). Przy wkręcaniu nowych uważaj, żeby syfu przypadkiem nie zgarnąć do cylindra. Zmontuj w odwrotnej kolejności i nie dokręcaj na maksa (momenty są niskie: świece 21Nm, cewki - 16Nm; pewnie u Ciebie bardzo podobnie). Po założeniu filtra nie zapomnij podpiąć przepływomierza, bo CEL się zapewne zapali i nie wiem czy potem sam zgaśnie :) Trochę cierpliwości, pomysłowości, giętkich rąk i zrobione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpująca odpowiedź i tak już kończąc temat zapytam czy jakieś konkretne świece i kable WN polecacie.

 

Jeśli miałbyś dostępne to szczerze polecam kable BREMI. Bardzo dobre są też w pudełkach BluePrint.

Jedne i drugie sprawdzone mamy w autach z LPG.

A świece to NGK. I to te standardowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś zamienniki z aledrogo i już 5 rok jeżdżą bez problemów ;-)

Nie za długo troszku ?? :shock: Ja rozumiem, że nie wszystkie zalecenia producentów należy brać na poważnie, ale akurat świeczki to bym zmienił od czasu do czasu. Normalnie masz interwał 30 tys km albo 2 lata. I wbrew pozorom uważam, że nie zaszkodzi nawet jeśli z pozoru świeczka nie wygląda na zużytą.

 

Co do wykręcania świec w boxerach to są takie magiczne klucze przegubowe - znacząco ułatwiające wykręcenie. O ile pamiętam, to nie kosztują za wiele. No i nie przesadź z niutonami bo jak urwiesz świeczkę to... lepiej nie gadać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...