Jump to content

STI buczenie przy 200km/h


Fazi
 Share

Recommended Posts

Witam :)

 

Moje auto to STI 2001 czyli bugeye :) Przy 190-200km/h pojawia się dość intensywne buczenie czy jak tam to nazwać z okolic zewnętrznego lusterka po stronie pasażera. Wystarczy nieco zwolnić aby całkowicie znikało. Niestety moja pani nie jest w stanie zlokalizować tego dokładniej a jednocześnie nie kwapi się prowadzić auta z podobną prędkością abym mógł sam próbować z bliska identyfikować problem. Wstępnie oceniam to na jakiś rodzaj rezonansu aerodynamicznego, jednak nie stwierdziliśmy np. drgania szyby przy połączeniu z uszczelką. Być może jakąś informację dałoby zaklejenie szczelin przy lusterku i drzwiach taśmą przed jazdą, ale to zazwyczaj przypomina się jak już jedziemy :/ Proszę o radę jeśli ktoś się z czymś podobnym spotkał bo de facto nie można jeździć autem powyżej 200 bo dźwięk jest dość dokuczliwy...

 

Pozdrawiam.

fazi

[edit by mod]

Link to comment
Share on other sites

anakinsky -> dzięki za linka, ale wydaje mi się że w/w temat to raczej z działu offtopic lub humor jako że niewiele jest tam poważnych propozycji :D:D w międzyczasie poczytałem trochę angielskojęzycznych forów i chyba dobrym pomysłem mogłoby być testowe złożenie lusterka :) Przy najbliższej okazji spróbuję .

 

PS. Przednia szyba w międzyczasie wymieniana - bez zmian jeśli chodzi o w/w efekty

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
anakinsky -> dzięki za linka, ale wydaje mi się że w/w temat to raczej z działu offtopic

 

oj tam, czepiasz się - jeden z lepszych wątków w technicznym :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

lusterka / kurnik / lotka [ u mnie odzywa się antena CB 8) ]

 

TTTM - naturalny ogranicznik prędkości :twisted:

 

Subaraki są do innej jazdy stworzone :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

anakinsky -> dzięki za linka, ale wydaje mi się że w/w temat to raczej z działu offtopic

 

oj tam, czepiasz się - jeden z lepszych wątków w technicznym :mrgreen:

 

No... i nawet mody się nie wtryniały. Ciekawe jak ten się rozwinie? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
Bo paździerzowy wóz kupiłeś.

 

Trzeba było Audi kupić :P:mrgreen:

 

albo inną bawarkę :wink:

Link to comment
Share on other sites

Witam :)

 

Moje auto to STI 2001 czyli bugeye :) Przy 190-200km/h pojawia się dość intensywne buczenie czy jak tam to nazwać z okolic zewnętrznego lusterka po stronie pasażera. Wystarczy nieco zwolnić aby całkowicie znikało. Niestety moja pani nie jest w stanie zlokalizować tego dokładniej a jednocześnie nie kwapi się prowadzić auta z podobną prędkością abym mógł sam próbować z bliska identyfikować problem. Wstępnie oceniam to na jakiś rodzaj rezonansu aerodynamicznego, jednak nie stwierdziliśmy np. drgania szyby przy połączeniu z uszczelką. Być może jakąś informację dałoby zaklejenie szczelin przy lusterku i drzwiach taśmą przed jazdą, ale to zazwyczaj przypomina się jak już jedziemy :/ Proszę o radę jeśli ktoś się z czymś podobnym spotkał bo de facto nie można jeździć autem powyżej 200 bo dźwięk jest dość dokuczliwy...

 

Pozdrawiam.

fazi

[edit by mod]

 

Witam,

 

kilka z postów powyżej to raczej żarty, ale rozumiem problem i wiem że to może być bardzo wkurzające. Rozumiem że w godzinach (...)południowych ciężko na dłuższym odcinku na naszych autostradach utrzymać prędkość 200+, ale w godzinach wczesnorannych lub w nocy to już nic wielkiego. No i nie wszyscy ograniczają się do jazdy w Polsce.

 

Niestety nie jestem techniczny więc nie mam pomysłu co to może być, ale gdybyś był z/lub w okolicach Dolnego Śląska to mogę jako kierowca poprowadzić auto, a ty sobie na spokojnie spróbujesz ustalić miejsce i przyczynę. Propozycja bez żartów. Na co dzień jeżdżę OBK 3.0 i .. np. z autopsji wiem że (przynajmniej u mnie) tempomat dalej działa przy 210.

 

pozdr,

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie jestem techniczny więc nie mam pomysłu co to może być,

Trzeba odkrecic mocowanie uszczelki drzwi, posmarowac silikonem i przejdzie :idea: ( na druga strone :mrgreen: ) byl temat juz kiedys opisywany. Chyba , ze auto po dzwonie to nie przejdzie.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie jestem techniczny więc nie mam pomysłu co to może być,

Trzeba odkrecic mocowanie uszczelki drzwi, posmarowac silikonem i przejdzie :idea: ( na druga strone :mrgreen: ) byl temat juz kiedys opisywany. Chyba , ze auto po dzwonie to nie przejdzie.... :wink:

 

Panie Andrzeju, o które mocowanie konkretnie chodzi?

Nie wiem czy to rozwiąże mój problem, bo u mnie denerwujący świst dochodzi z okolic lusterka po stronie kierowcy i też nie zawsze. Przy prędkościach trochę wyższych niż dozwolone u nas na autostradzie (uwzględniając 10km zapasu pomiaru i kolejne 15 błędu licznika :) )

Link to comment
Share on other sites

Witam :)

 

Moje auto to STI 2001 czyli bugeye :) Przy 190-200km/h pojawia się dość intensywne buczenie czy jak tam to nazwać z okolic zewnętrznego lusterka po stronie pasażera. Wystarczy nieco zwolnić aby całkowicie znikało. Niestety moja pani nie jest w stanie zlokalizować tego dokładniej a jednocześnie nie kwapi się prowadzić auta z podobną prędkością abym mógł sam próbować z bliska identyfikować problem. Wstępnie oceniam to na jakiś rodzaj rezonansu aerodynamicznego, jednak nie stwierdziliśmy np. drgania szyby przy połączeniu z uszczelką. Być może jakąś informację dałoby zaklejenie szczelin przy lusterku i drzwiach taśmą przed jazdą, ale to zazwyczaj przypomina się jak już jedziemy :/ Proszę o radę jeśli ktoś się z czymś podobnym spotkał bo de facto nie można jeździć autem powyżej 200 bo dźwięk jest dość dokuczliwy...

 

Pozdrawiam.

fazi

[edit by mod]

 

HA! Mam ten sam ficzer w aucie :)

Ale ... u mnie sie aktywuje w okolicach licznikowych 220, i to nie zawsze - moze zalezy to od kierunku wiatru? Obstawiam okolice kurnika.

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju, o które mocowanie konkretnie chodzi?

 

Pamięć juz nie ta :mrgreen: ......ale sprawdze w jakims aucie i opisze dokladniej.....

 

-- 9 maja 2011, o 09:53 --

 

Więc , trzeba wyjać uszczelkę tą co szyba do niej dociska....Odkręcić listwe w która mocuje sie ta uszczelke ( chyba z 6 wkrętów ) oczyscić ,posmarowac miejsce styku listwy z karoserją silikonem ..i złożyc wszystko tak jak było......Jak mnie pamięc nie myli :roll: .....powinno pomóc . Rozbieramy ta strone po której gwiżdze/buczy powyzej 180........druga pózniej :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...