Skocz do zawartości

STI buczenie przy 200km/h


Fazi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Moje auto to STI 2001 czyli bugeye :) Przy 190-200km/h pojawia się dość intensywne buczenie czy jak tam to nazwać z okolic zewnętrznego lusterka po stronie pasażera. Wystarczy nieco zwolnić aby całkowicie znikało. Niestety moja pani nie jest w stanie zlokalizować tego dokładniej a jednocześnie nie kwapi się prowadzić auta z podobną prędkością abym mógł sam próbować z bliska identyfikować problem. Wstępnie oceniam to na jakiś rodzaj rezonansu aerodynamicznego, jednak nie stwierdziliśmy np. drgania szyby przy połączeniu z uszczelką. Być może jakąś informację dałoby zaklejenie szczelin przy lusterku i drzwiach taśmą przed jazdą, ale to zazwyczaj przypomina się jak już jedziemy :/ Proszę o radę jeśli ktoś się z czymś podobnym spotkał bo de facto nie można jeździć autem powyżej 200 bo dźwięk jest dość dokuczliwy...

 

Pozdrawiam.

fazi

[edit by mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anakinsky -> dzięki za linka, ale wydaje mi się że w/w temat to raczej z działu offtopic lub humor jako że niewiele jest tam poważnych propozycji :D:D w międzyczasie poczytałem trochę angielskojęzycznych forów i chyba dobrym pomysłem mogłoby być testowe złożenie lusterka :) Przy najbliższej okazji spróbuję .

 

PS. Przednia szyba w międzyczasie wymieniana - bez zmian jeśli chodzi o w/w efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morgiana
anakinsky -> dzięki za linka, ale wydaje mi się że w/w temat to raczej z działu offtopic

 

oj tam, czepiasz się - jeden z lepszych wątków w technicznym :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Moje auto to STI 2001 czyli bugeye :) Przy 190-200km/h pojawia się dość intensywne buczenie czy jak tam to nazwać z okolic zewnętrznego lusterka po stronie pasażera. Wystarczy nieco zwolnić aby całkowicie znikało. Niestety moja pani nie jest w stanie zlokalizować tego dokładniej a jednocześnie nie kwapi się prowadzić auta z podobną prędkością abym mógł sam próbować z bliska identyfikować problem. Wstępnie oceniam to na jakiś rodzaj rezonansu aerodynamicznego, jednak nie stwierdziliśmy np. drgania szyby przy połączeniu z uszczelką. Być może jakąś informację dałoby zaklejenie szczelin przy lusterku i drzwiach taśmą przed jazdą, ale to zazwyczaj przypomina się jak już jedziemy :/ Proszę o radę jeśli ktoś się z czymś podobnym spotkał bo de facto nie można jeździć autem powyżej 200 bo dźwięk jest dość dokuczliwy...

 

Pozdrawiam.

fazi

[edit by mod]

 

Witam,

 

kilka z postów powyżej to raczej żarty, ale rozumiem problem i wiem że to może być bardzo wkurzające. Rozumiem że w godzinach (...)południowych ciężko na dłuższym odcinku na naszych autostradach utrzymać prędkość 200+, ale w godzinach wczesnorannych lub w nocy to już nic wielkiego. No i nie wszyscy ograniczają się do jazdy w Polsce.

 

Niestety nie jestem techniczny więc nie mam pomysłu co to może być, ale gdybyś był z/lub w okolicach Dolnego Śląska to mogę jako kierowca poprowadzić auto, a ty sobie na spokojnie spróbujesz ustalić miejsce i przyczynę. Propozycja bez żartów. Na co dzień jeżdżę OBK 3.0 i .. np. z autopsji wiem że (przynajmniej u mnie) tempomat dalej działa przy 210.

 

pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jestem techniczny więc nie mam pomysłu co to może być,

Trzeba odkrecic mocowanie uszczelki drzwi, posmarowac silikonem i przejdzie :idea: ( na druga strone :mrgreen: ) byl temat juz kiedys opisywany. Chyba , ze auto po dzwonie to nie przejdzie.... :wink:

 

Panie Andrzeju, o które mocowanie konkretnie chodzi?

Nie wiem czy to rozwiąże mój problem, bo u mnie denerwujący świst dochodzi z okolic lusterka po stronie kierowcy i też nie zawsze. Przy prędkościach trochę wyższych niż dozwolone u nas na autostradzie (uwzględniając 10km zapasu pomiaru i kolejne 15 błędu licznika :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Moje auto to STI 2001 czyli bugeye :) Przy 190-200km/h pojawia się dość intensywne buczenie czy jak tam to nazwać z okolic zewnętrznego lusterka po stronie pasażera. Wystarczy nieco zwolnić aby całkowicie znikało. Niestety moja pani nie jest w stanie zlokalizować tego dokładniej a jednocześnie nie kwapi się prowadzić auta z podobną prędkością abym mógł sam próbować z bliska identyfikować problem. Wstępnie oceniam to na jakiś rodzaj rezonansu aerodynamicznego, jednak nie stwierdziliśmy np. drgania szyby przy połączeniu z uszczelką. Być może jakąś informację dałoby zaklejenie szczelin przy lusterku i drzwiach taśmą przed jazdą, ale to zazwyczaj przypomina się jak już jedziemy :/ Proszę o radę jeśli ktoś się z czymś podobnym spotkał bo de facto nie można jeździć autem powyżej 200 bo dźwięk jest dość dokuczliwy...

 

Pozdrawiam.

fazi

[edit by mod]

 

HA! Mam ten sam ficzer w aucie :)

Ale ... u mnie sie aktywuje w okolicach licznikowych 220, i to nie zawsze - moze zalezy to od kierunku wiatru? Obstawiam okolice kurnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, o które mocowanie konkretnie chodzi?

 

Pamięć juz nie ta :mrgreen: ......ale sprawdze w jakims aucie i opisze dokladniej.....

 

-- 9 maja 2011, o 09:53 --

 

Więc , trzeba wyjać uszczelkę tą co szyba do niej dociska....Odkręcić listwe w która mocuje sie ta uszczelke ( chyba z 6 wkrętów ) oczyscić ,posmarowac miejsce styku listwy z karoserją silikonem ..i złożyc wszystko tak jak było......Jak mnie pamięc nie myli :roll: .....powinno pomóc . Rozbieramy ta strone po której gwiżdze/buczy powyzej 180........druga pózniej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...