Skocz do zawartości

Problem z ukladem chłodzenia


Edge

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z chlodzeniem auta.

- Po przejechaniu kilkudziesiecu metrow temperatura rosnie prawie do max

- gorny waz od chlodnicy jest goracy, dolny zimny

- po krotkiej chwili od uruchomienia wlaczalja sie wentylatory

- nie ma cieplego powietrza z nagrzewnicy

Wyglada mi to jakby duzy obieg sie nie zalaczal.

 

Czy jest to problem z zapowietrzeniem sie systemu chlodzenia czy tez z termostatem. Termostatn zostal wymieniony jakies 3mce temu wiec tutaj jakby problemu nie szukalbym.

 

Z gory dziekuje Wam za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprubój

 

 

spróbuj 8)

 

 

 

Edge, na moje oko zapowietrzony układ masz.

Na zimnym silniku odkręcasz korek od metalowego zbiorniczka wyrównawczego, dodajesz gazu i jednocześnie dolewasz płyn, nie puszczając gazu zakręcasz i gotowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 T, rośnie temperatura, silnik się przegrzewa... aż chce się powiedzieć: klasyka. :roll: Jeśli się zapowietrza, to mogą to być spaliny :-(

Zrobiłbym test na obecność CO w układzie chłodniczym, a na pewno zaprzestał jazdy tym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jakby był zapowietrzony. Mały obieg tak czy inaczej powinien się rozgrzać. Pompa fakt mogła paść (może dlatego że pochodziła na sucho - nie ubyło ci płynu w układzie?). Najgorsze rozwiązanie uszczelka pod głowicą.

Gdyby nieszczelny był termostat to raczej byś silnika nie dogrzał, bo cały czas byłby otwarty duży obieg. Gdyby natomiast nie otwierał się wcale to zagrzałby się ale nie tak gwałtownie i w nie tak szybkim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

temperatury, gdzieś musi się pomiar dokonywać. Uprzedzając pytanie, nie wiem gdzie.

 

Wnioskuje to z mojego inżowego punktu widzenia. Jeżeli jakiś sygnał dziwnie się zachowuje w czasie sprawdź czujnik ;)

 

nie wiem czy można takie coś wklejać... ale chodzi mi o takie coś...

 

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=czujnik+temperatury+p%C5%82ynu+ch%C5%82odniczego+impreza+sti&oq=czujnik+temperatury+p%C5%82ynu+ch%C5%82odniczego+impreza+sti&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=82321l95679l0l34l32l7l1l0l1l287l3836l5.13.6l24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W ramach wyjasnienia moich delegliwosci:

 

diagnoza: byla to uszczelka pod glowica.... innymi slowy standard dla 2.5l (przebieg jaki mialem do momentu naprawy to 65tys)

 

jak zobaczylem uszczelke na wlasne oczy to zrozumialem "dlaczego" :D . Z drugiej strony typowych objawow jak 'mleko' czy nadmierne pobieranie oleju nie bylo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...