Than_Junior Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2003 FIA postanowila odmowic shomologowaniu nowego Mitsubishi Colt WRC, jako ze byl za krotki. Wladze chca skonczyc z malymi samochodami, jako ze wieksi konkurecni (Impreza, FOcus) musieli w celu zmniejszenia masy zmniejszyc rowniez trwalosc karoserii, co mialo znaczny wplyw na bezpieczenstwo kierowcow. Fabia bedzie ostatnim samochodem shomologowanym pod nagietymi warunkami (brakowalo 4cm do min, dlugosci), nie ma tu jednak wiekszego kloptu, gdyz samochod i tak ma z natury dosc trwala konstrukcje karoserii. Drugi "malec", Peugeot 206, zostanie juz w przyszlym sezonie zastapiony wiekszym 307CC. Skoro Colt zostal "zabroniony", Mitsubishi w przyszlym roku wystawi calkiem nowusienkie EVO WRC, ktore nie bedzie juz mialo ZADNYCH czesci ze starego, A-grupowego, Lancera. Jest jest jest!!!! Nareszcie koniec malczakow!!!! Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555 Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Ale i tak pozostanie nasz poczciwy Maluch WRC 8) ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Oczywiście :!: Ale w wersji sedan lwb. Korsarz - zwolennik - dłuższych - wersji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subaru_rallyfan_roman Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Czyżby moda na maleńkie rajdówki minęła ? Wydaje mi się, że gdy wszystkie samochody będą miały zbliżone gabaryty walka na OS-ach będzie wyrównana. W sumie bez tego i tak jest ostatnio ciekawie Z Coltem faktycznie prowadzono prace ? Coś mi się do tej pory w to wierzyć nie chce A jeśli wszystko się potwierdzi, to Fabia zostanie w przyszłym sezonie najkrótszym wozem na MŚ. Oj, będzie się działo Jak to się mówi, że samochód przedłużeniem.....echm...wiecie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Znalazlem wspomnianego przez 555 Malucha WRC. Prosze przed zeskrolowaniem usiasc wygodnie, podniesc nogi i miec na wszelki wypadek przy sobie worek plastikowy z lodem. Uwaga, trzy, dwa, jeden... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Oto i on: oraz drugi projekt: Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip D. Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2003 :shock: Swiat stanal na glowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IWAN Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 No i w końcu się skończy pierdzielenie, ze Pug to to, a Fabia to tamto.... microsizers go home Teraz SI i EVO będę władały WRCem...oczywiście w tej kolejności co napisałem I bardzo dobrze bo to były Panowie jaja jak berety PRL, a nie WORLDRC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Ale powiem Wam, ze taki Maluch WRC majacy 300KM, oczywiscie wzmocniona karoserie i wlasciwie wszystko z serii wywalone to moglby niezle namieszac Ale chyba troche za bardzo za krotki jest . Pozdrawiam, ThanJu Neste Finland Rally SS1 Karyokunen-Broutzwik 1.M. Grönholm Peugeot 206WRC 2.L.Kuzaj Fiat 126 WRC 3.T.Makkinen Subaru Impreza WRC ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smiechu Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 ... to Fabia zostanie w przyszłym sezonie najkrótszym wozem na MŚ. Oj, będzie się działo Jak to się mówi, że samochód przedłużeniem.....echm...wiecie :wink: Tzn, że PEPICZKI mają krótkie f.................abie :?: Ale draka, przecież tam prawie wszyscy jeżdżą przedłużonymi Szkodami Śmiech'u bez przedłużacza :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Zapominaja panstwo chyba o Citroen'ie Xara wrc Citroen i Pug ostatnio rozdzielaly miedzy siebie miejsca w pierwszej 5, wiec jak teraz Citroen zacznie wygrywac to itak wszystko zostanie w rodzinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 FIA postanowila odmowic shomologowaniu nowego Mitsubishi Colt WRC, jako ze byl za krotki. Źródło rewelacji? Fabia bedzie ostatnim samochodem shomologowanym pod nagietymi warunkami (brakowalo 4cm do min, dlugosci) Nie. Fabia WRC jest dłuższa od obowiązujących do homologacji 4000mm długości o dokładnie 2mm. Nie trzeba było nic naginać. Drugi "malec", Peugeot 206, zostanie juz w przyszlym sezonie zastapiony wiekszym 307CC. Bzdura. 206 WRC jest dłuższy od wymagań homologacyjnych o 5mm. Zmiana w stajni Provery nastąpi nie ze względu na starzenie się konstrukcji 206 a kraniec możliwości rozwoju silnika XE9 zastosowanego w tym aucie. Z tego względu i patrząc z punktu widzenia marketingu Peugeota, zainteresowanego promowaniem 307CC, taniej i sensowniej jest zastąpić 206 307-ką, niż budować dookoła nowego silnika dla 206 resztę samochodu w nowej ewolucji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Prosze bardzo :roll: : http://www.auto.t-online.de/motorsport/rallye_01_display.jhtml?repId=%2Fcontentrepositories%2FDE_de_Motorsport_rallyeReportRepositoryXML%2FXML%2FMotorsport1853.xml Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Teraz tak: Źródło rewelacji? Wyzej podalem linke. Nie. Fabia WRC jest dłuższa od obowiązujących do homologacji 4000mm długości o dokładnie 2mm. Nie trzeba było nic naginać. Tlumacze nas interesujacy(e) fragment(y): "Fabia jest wg. regulaminu WRC o cztery cm za krotka..." Bzdura. 206 WRC jest dłuższy od wymagań homologacyjnych o 5mm. Tlumacze: "...czeski producent rowniez dostal wyjatkowe pozwolenie, jak w roku 1999 Peugeot dla o 12cm za krotkiego 206" Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Skoda Fabia: 3.96 m Peugeot 206: 3.83,5 m Specjalne wersje "homologacyjne" z dużymi buforami to nic innego niż wkładki do slipów dla zakompleksionych panów czy dmuchane biustonosze dla pań Albo doktorat dla prezydenta Korsarus naturalis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Albo doktorat dla prezydenta Matura dla Leppera. Treska dla Lysego. spojler dachowy dla roweru. Mleko dla Siwego. Siwus nietolerancjus nabiałus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Prosze bardzo :roll: : I Ty Than, i autor tego artykułu jestescie w błędzie... Nie wzięliście pod uwagę jednego faktu. Homologacja FIA wymaga minimum 4000mm i koniec, przeczytaj sobie załącznik J (dostępny w formie kilkudziesięciu PDFów na www.fia.com). Natomiast różnica w długościach bierze się z czego innego... Zwykła Fabia mierzy sobie 3750mm, czyli jest o 25cm za krótka. Fabia RS, która jest modelem homologation special została z tej okazji przedłużona do 4001mm - i spełnia wymogi homologacyjne. Wynika to z tego, że to właśnie homologation special musi mieć wymiary zgodne z wymaganiami FIA, gdyż w procesie homologacji bada się nie tylko auto rajdowe, ale również jego homologation special, a jak już wiemy, w wypadku Fabii jest to Fabia RS TDi. "Brakujące" centymetry wynikają z tego, że ktoś komuś się popieprzyły milimetry z metrami. Ta informacja to kompletna bzdura... "Warunkowość" zarówno w wypadku Peugeota 206 WRC jak i Fabii WRC wynikała z innego faktu. Ponieważ, jak wiesz, do uzyskania homologacji potrzeba (m.in): - wyprodukowania w ciągu 12 miesięcy poprzedzających homologację co najmniej 25000 samochodów będących podstawą do budowy homologation special (Fabia spełnia te założenia z produkcją 820000 egzemplarzy, te samochody nie muszą trzymać wymiarów); - wyprodukowania 2500 egzemplarzy homologation specials o odpowiednich wymiarach; ...a w chwili homologacji zarówno 206 GT jak i Fabia RS nie spełniały wymagań ilości wyprodukowanych homologation specials, to obie homologacje były warunkowe. Fabia spełniła je zresztą bardzo szybko i homologacja dla Fabii WRC bazującej na modelu Fabia RS TDi została wydana z datą wsteczną, 1. lipca 2003. Z Peugeotem było tak samo, tyle że parę lat wcześniej. Edit: zresztą, żeby rozwiać wątpliwości, to cytat: Homologation rules in brief: (...) To have a rally car homologated for the World Rally Championship is a complex process. At least 25,000 production cars of the basic model range, with a minimum length of 3750 mm, and at least 2,500 cars of the model from which the rally car has been derived, with a minimum length of 4000 mm and a wheelbase of 2440 mm, must be produced. With the Fabia WRC, this condition will be met by the production of the 2501st Škoda Fabia RS that was presented for the first time at the 2003 Geneva Motor Show. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Owszem, wiedzialem o tych homologation specials. Z tym sie nie sprzeczam. I autor tez nie. Ale te "specjalne warunki" to wlasnie te specjalnie wyprodukowane wersje tylko po to, zeby mozna brac udzial w WRC. Impreza, Lancer i Focus tego nie potrzebowaly - tylko dlatego (przynajmniej przeze mnie, domyslam sie, ze rowniez przez autora) 206 i Fabia zostaly uznane za "wyjatkowe" (czyt. przyjete na "specjalnych zasadach"). Ale przeciez nie o to chodzi. CHodzi tylko i wylacznie o to, ze poniewaz masa wlasna karoserii przy tych maluchach z natury jest mniejsza od masy wlasnej karoserii Imprezy etc. konstruktorzy tych ostatnich probowali w wersjach WRC jak najbardziej oszczedzac na masie "plachty zewnetrznej". Skutki byly takie, ze te karoserie byly mniej trwale, czyli jazda byla dla kierowcow i pilotow bardziej niebezpieczna. Ze wzgledu na to niebezpieczenstwo FIA postanowila juz niedopuscic Colta do WRC (takie sa fakty - nie wiem, czy zmienili regulamin, czy po prostu powiedzieli "nie"). Widac maja nadzieje, ze inzynierowie znowu zwieksza mase karoserii - no coz :roll: . Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Owszem, wiedzialem o tych homologation specials. Z tym sie nie sprzeczam. I autor tez nie. Ale te "specjalne warunki" to wlasnie te specjalnie wyprodukowane wersje tylko po to, zeby mozna brac udzial w WRC. Than, ale te reguły, że musi być 2500 homologation specials obowiązują od lat... To, że Lancer, Impra, Okta spełniają je same z siebie, to nie moja wina ;-) - natomiast sam jeżdzę homologation specialem sprzed 9 lat - i Mazd 323 GTR wyprodukowano 2500 sztuk i ani grama więcej ;-) Tak samo Hyundai Accent GT... Po prostu od zawsze ten przepis jest i od zawsze jak producent sie nia lapal w seryjnym aucie na wymiary, to robil 2500 sztuk o dobrych wymiarach i gralo wszystko - zreszta wlasnie po to jest przepis, zeby baza do homologation speciala miala 3750mm - zeby nie robic jakich hiperzderzakow. Ze wzgledu na to niebezpieczenstwo FIA postanowila juz niedopuscic Colta do WRC (takie sa fakty - nie wiem, czy zmienili regulamin, czy po prostu powiedzieli "nie"). Widac maja nadzieje, ze inzynierowie znowu zwieksza mase karoserii Than, informacja o niedopuszczeniu Colta pochodzi tylko z tego jednego jedynego źródła (niedoinformowanego zresztą :-)) A Mitsu ma homologację na Lancera V do 2008r. Ten Lancer jest bazowany jeszcze na Colcie, dopiero od WRC (czyli Evo VII) bazowane są na Cedii. W kazdym razie mogliby zastosować starą (lekką) budę i nowy motor - na przykład. Więc coś mi tu śmierdzi kaczką dziennikarską... Żadne inne źródło tego nie potwierdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Strasznie kulturnaja diskussija :wink: I dobrze. Można czegos się dowiedzieć. Co nie zmienia faktu, że Skodzie brakowały tylko 4 cm: Dług./szer./wys. (mm) 3960 / 1646 / 1451 (Dane: Skoda Polska, www.skoda.pl) Oraz że Accentowi nie brakowało niczego (dł: 4,2 m). To tylko po to, aby Forumowiczom w głowach nie mącić. :wink: Co nie zmienia faktu, że mój komentarz dot. tego rodzaju "przeróbek" pozostaje w mocy. Sztucznemu przedłużaniu - NIE Korsarus negatus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Dobra, wszystko zaczelo sie od tego, ze dalem tylko newsa z tej niemieckiej strony :wink: . A tak pryz okazji to jest tam napisane, co chyba jest prawda, bo to wypiwedz tego calego goscia od Mitsubishi :wink: , ze nowy Lancer WRC bedzie CALKOWICIE nowy. Mowi, ze w poprzednim WRCu i w dalszym ciagu byly czesci z A-grupy, a w nowym nie bedzie niczego. Pozdrawiam, ThanJu tez nielubiacy wydluzanych WRCow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Teraz SI i EVO będę władały WRCem...oczywiście w tej kolejności co napisałem Zeby sie tylko kolejnosci nie powaliły, i było tak jak mówisz :wink: Subaru ognia :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subaru_rallyfan_roman Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Wierzę, że rok przerwy w startach wyjdzie teamowi Mitsubishi na dobre, i że nowy Misiek WRC będzie stanowił konkurencję, a nie tylko tło dla innych. Z tego co pamiętam wystawienie Lancera WRC było porażką :? Co do kolejności w sezonie 2004 nie mam wątpliwości - Subaru, a potem cała reszta - Pug 307, Cytryny i inne Fabie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 6 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2003 Co nie zmienia faktu, że Skodzie brakowały tylko 4 cm:Dług./szer./wys. (mm) 3960 / 1646 / 1451 (Dane: Skoda Polska, www.skoda.pl) Faktycznie, mój błąd. Oraz że Accentowi nie brakowało niczego (dł: 4,2 m). Accent wyszedł w wersji GT w Korei i Malezji, i był nadmuchany troszeczkę i większy - ale pewnie trzyma wymiary z domysłu. Sztucznemu przedłużaniu - NIE A poszerzanie? Każdy WRC jest szerszy od swojego homologation speciala... Trochę bym się nie zgodził z tymi zmianami wymiarów - a niech zmieniają... Dużo w tym sporcie zależy od umiejętności wykorzystania regulaminu. Pamiętacie Toyotę i zwężkę - komisarze się sporo napocili uzasadniając dyskwalifikację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 6 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2003 Zwężka ma bodajże 34 mm. Czyli w zaokrągleniu 3 cm. I o tyle wolno, o ile pamiętam porzerzać WRC. Czyli - nic w przyrodzie nie ginie :wink: A na serio - trochę szerzej trzeba, bo gdzie zmiescić przyzwoite hamulce i odpowiednie kapcie ? Tu jest uzasadnienie techniczne - w przedłużaniu tylko regulaminowe. To tak jak obecność silnika w samochodzie ma uzasadnienie techniczne; a obecność kratki regulaminowe. No i co jest logiczne, a co nie :?: :wink: Korsarus logikus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 7 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2003 Ech, Korsarzu, ty to mądrala jesteś... (nie mylić z Montralą, albo Lavetistim...) :-D No i tak odnośnie Colta: Nie będzie Colt-a WRC Jak zapowiada szef Mitsubishi Motor Sports - Sven Quandt - przyszłe samochody klasy WRC spod znaku trzech diamentów będą nadal budowane na bazie modelu Lancer. Powodów takiej decyji jest kilka - jako główne z nich Quandt wymienia zbyt mało czasu na przygotowanie WRC na bazie Colt-a oraz kierunek rozwoju przepisów w stronę większych rozmiarowo WRC-ów, które bardziej odpowiadają zwiększaniu się rozmiarów aut cywilnych. Również z marketingowego punktu widzenia wybór Lancera wydaje się być rozsądniejszy, gdyż model Colt nie jest oferowany na wszystkich rynkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się