Jump to content

no i zaczęły się schody, turbina poszła precz?


DAF
 Share

Recommended Posts

Bardzo niedawno stała się mi przygoda, która zasmuciła mnie ogromnie. Jadąc trochę bardziej ofensywnie dociskałem sobie Forka jak kaonstruktorzy auta przykazali. Po wyrównaniu jazdy nagle straciłem moc!!! (mocy przybywaj !!!) Natychmiast zjechałem na pitstop - leśny parking. Postałem szmat czasu tak ze 30 sekund (spieszyło mi się) nie gasząc silnika. Po ruszeniu moc wróciła ale nie sama. Przy obrotach powyżej 3500 pojawił się metaliczny dźwięka od strony silnika z prawej. Auto przyspieszało jak dawniej, ale poza znajomym miłym bulgotaniem wydawało nadal metaliczne dzwonienie, choć nie był to dźwięk ciągły, tylko przy przyspieszaniu. Myślałem, że to osłony tłumika, katalizator i inne tego typu paszteciki. Po zajechaniu do warsztatu i sprawdzeniu katalizatora, wydechu diagnoza zapadła, że tam nic się nie dzieje a problemem jest TURBINA (moja ulubiona) :( Według diagnozy jest duży luz poprzeczny na wirniku i mógł ukręcić się jakiś wałek w turbinie, tak zrozumiałem, teraz już nie zacytuje z pamięci. Propozycja wymienić turbinę. Jak myślicie, czynić tak już teraz czy czekać na zbawienie???

Niestety z mechaniki to ja jestem takim fachowcem jak od chińskiego tańca ludowego, więc pytam Was wiedząc, że mój wirtualny opis daleki jest od doskonałości i takie mogą też być odpowiedzi, ale czasami w żalu lepiej dyskutować o niczym niż milczeć.

Liczę na Waszą pomoc.

ps. na wszelki wypadek zamówiłem używaną za normalne pieniądze, czekam na kuriera, zobaczymy co takiego przywiezie.

Link to comment
Share on other sites

Na jakie zbawienie? :shock:

Wymieniaj :wink:

a bo ja wiem? cuda się zdarzają, a tak na prawdę to chodziło mi o to czy to faktycznie może być turbina czy może coś inszego.

Link to comment
Share on other sites

Czasem nieszczelnosc układu daje taki efekt akustyczny. U mnie obie turbiny niby halasowaly, a potem znalazłem przyczynę - purge valve. Łatwo się pomylić, bo efekt pojawia się tez przy wzroście ciśnienia.

Ale jak warsztat powiedział wymieniać, to wymieniaj. Czy duży luz nie spowoduje zablokowania wirnika, a wcześniej znacznego ubytku oleju?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...