Skocz do zawartości

no i zaczęły się schody, turbina poszła precz?


DAF

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo niedawno stała się mi przygoda, która zasmuciła mnie ogromnie. Jadąc trochę bardziej ofensywnie dociskałem sobie Forka jak kaonstruktorzy auta przykazali. Po wyrównaniu jazdy nagle straciłem moc!!! (mocy przybywaj !!!) Natychmiast zjechałem na pitstop - leśny parking. Postałem szmat czasu tak ze 30 sekund (spieszyło mi się) nie gasząc silnika. Po ruszeniu moc wróciła ale nie sama. Przy obrotach powyżej 3500 pojawił się metaliczny dźwięka od strony silnika z prawej. Auto przyspieszało jak dawniej, ale poza znajomym miłym bulgotaniem wydawało nadal metaliczne dzwonienie, choć nie był to dźwięk ciągły, tylko przy przyspieszaniu. Myślałem, że to osłony tłumika, katalizator i inne tego typu paszteciki. Po zajechaniu do warsztatu i sprawdzeniu katalizatora, wydechu diagnoza zapadła, że tam nic się nie dzieje a problemem jest TURBINA (moja ulubiona) :( Według diagnozy jest duży luz poprzeczny na wirniku i mógł ukręcić się jakiś wałek w turbinie, tak zrozumiałem, teraz już nie zacytuje z pamięci. Propozycja wymienić turbinę. Jak myślicie, czynić tak już teraz czy czekać na zbawienie???

Niestety z mechaniki to ja jestem takim fachowcem jak od chińskiego tańca ludowego, więc pytam Was wiedząc, że mój wirtualny opis daleki jest od doskonałości i takie mogą też być odpowiedzi, ale czasami w żalu lepiej dyskutować o niczym niż milczeć.

Liczę na Waszą pomoc.

ps. na wszelki wypadek zamówiłem używaną za normalne pieniądze, czekam na kuriera, zobaczymy co takiego przywiezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakie zbawienie? :shock:

Wymieniaj :wink:

a bo ja wiem? cuda się zdarzają, a tak na prawdę to chodziło mi o to czy to faktycznie może być turbina czy może coś inszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem nieszczelnosc układu daje taki efekt akustyczny. U mnie obie turbiny niby halasowaly, a potem znalazłem przyczynę - purge valve. Łatwo się pomylić, bo efekt pojawia się tez przy wzroście ciśnienia.

Ale jak warsztat powiedział wymieniać, to wymieniaj. Czy duży luz nie spowoduje zablokowania wirnika, a wcześniej znacznego ubytku oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...