Jump to content

Dlaczego brak zaturbionego Legacy?


aflinta
 Share

Recommended Posts

A ja mam pytanie czysto teoretyczne (bo jeszcze kilka lat minie zanim będę sobie mógł pozwolić na nowe subaru), dlaczego Legacy Turbo jest w Japonii, jest w USA a w europie nie ma? I nie chodzi tutaj, że jest wersja H6, chodzi o dźwięk zaturbionego silnika w opakowaniu nieco wygodniejszym niż impreza/forester. Emisja spalin tez mnie nie przekonuje, bo Forester i Imprezy jakoś są dopuszczone do ruchu :)

Link to comment
Share on other sites

bo taka polityka kitaj...przepraszam...Japoncow i kropka

 

Na Japońców wpływu nie mamy - ale jeśli kropek w tym macza paluchy, to proponuję mu spuscić wp...ol, i może się coś w kwestii tych modeli ruszy... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dodam odrazu pytania: dlaczego nie ma...

...R1?

...R2?

...Sambar?*

...Pleo?*

To akurat rozumiem, ale Legac ma wiele wspólnego z Imprezami/Foresterami turbo więc ewentualne koszta serwisowe związane w wprowadzenime takje wersji na rynek były by relatywnie niewielkie, znacznie mniejsze niż zupełnie nowe modele.

...Imprezy Spec. C?

...Legacy Blitzen?

...Forestera STI?

Bo to są wersje topowe i robione na dany rynek i też (choć z pewenym bólem) jestem w stanie przełknąć ich brak na naszych drogach.

Dla mnie po prostu jest niezrozumiały brak podstawowej jak na budowany u nas wizerunek Subaru wersji silnikowej :)

 

Pytanie chyba brzmi: bo taka polityka kitaj...przepraszam...Japoncow i kropka :|

Może oni nie widzą, że do Europy się nie posyła tych wersji? W końcu to niewielka liczba aut względem produkcji na Azję i USA. ;)

Link to comment
Share on other sites

aflinta, nie ma problemu. Jak bylem w Litchfield Imports to mowili, ze bez problemu sciagna kazde Subaru (legacy turbo tez) w japanlandii i przeloza Ci kiere na lewa strona. Tylko musisz zostawic u nich odpowiednio wypchany worek srodkow platniczych ;) Ja sie napalilm na nowa type-25, ale mi przeszlo przez evo X ;)

Link to comment
Share on other sites

bo taka polityka kitaj...przepraszam...Japoncow i kropka

 

Na Japońców wpływu nie mamy - ale jeśli kropek w tym macza paluchy, to proponuję mu spuscić wp...ol, i może się coś w kwestii tych modeli ruszy... :roll:

 

WiS ja Ciebie też pozdrawiam :twisted: :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Sprzedaż w Europie (całej !) to ok. 55.000 sztuk.

Sprzedaż w USA (bez Kanady) to ok 180.000 sztuk.

 

Stąd też kalkulacja jest w miarę prosta - pod względem ekonomicznym.

 

Dochodzi jeszcze inny czynnik - otóż przy wysokich prędkościach (brak takowych w USA, czy Japonii) zużycie paliwa 3.0 jest zdecydowanie mniejsze, niż 2.5T (czy 2.0T).

Natomiast moc jednostki napędowej jest praktycznie taka sama.

Przewidywalny efekt to po prostu kanibalizacja pomiędzy takimi wersjami, zamiast ew. przyrostu sprzedaży.

A to oznacza to, o czym wspomniałem na początku - brak sensu ekonomicznego.

 

A czy szkoda - no cóż, trochę tak :wink:

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

http://www.subaru.co.jp/legacy/300sp/ - no proszę, Bruce reklamuje Legaca :) Fajnie zrobiona prezentacja, nawet antyki są. Szkoda tylko, że po Japońsku.

 

No i teraz się załamałem. Amerykańskie Legacy 2.5GT jest tylko w automacie. Japońskie Legacy WR GT Limited z 260 konnym silnikiem 2.0 turbo też ma tylko automat i prędkościomiwerz wyskalowany do .... 180 km/h ?????

Link to comment
Share on other sites

A tak przy okazji, jak cena takiego Legasia 2,5T by się miała do H6?

 

Po wnikliwej (jak na moje możliwości) analizie japońskiej strony ceny Legacy kształtują się następująco:

2.0i Casual - to chyba podstawoa wersja - 2.100.000 jenów (60 tys zł)

2.0GT - 3.024.000 jenów (~86 tys zł)

2.0GT Spec.B - 3.181.500 jenów (~91 tys zł)

3.0R - 3.150.000 jenów (~90 tys zł)

3.0R Spec.B - 3.307.500 czegoś (~94 tys zł)

 

Czemu oni mają takie tanie auta?

 

ps. Oni chyba we wszystkich mają ograniczenie do 180km/h - przynajmniej na liczniku.

 

EDIT: małe przeliczenia walutowe.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, o ile mi wiadomo to wszystkie samochody produkowane na rynek Japoński mają kaganiec na 180 km/h.

 

....choć wiadomo że duża część z nich osiąga dużo wyższe prędkości :wink:

 

Tak wygląda prędkościomierz w Imprezie Spec C N11 :wink:

 

zegary4kw.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...