Skocz do zawartości

jazda zima AWD


vaio300

Rekomendowane odpowiedzi

Automat, na ustawieniu "3" w śniegu jest elegancko :). Problem który pewnie dotyka większość osób to to, że ta skrzynia bardzo lubi sobie wrzucić 4kę, a nawet delikatne dodanie gazu powoduje redukcję na niższy bieg (to powoduje opóźnienie), obroty rosną (auta dalej idzie w poślizgu) a jak już bieg wejdzie to mamy kopa i robi się nerwowo. Dobrze sobie pojeździć po pustej drodze/placyku w śniegu i to wyczuć... na "3" skrzynia bardzo długo przetrzymuje biegi, a jak ktoś już bardzo chce się pobawić to polecam "2" :D

 

W manualu dodanie gazu w zakręcie od razu wyzwoli reakcję w prowadzeniu (mocno zależną od tego na jakim biegu weszliśmy w zakręt), w automacie na D wyzwoli redukcje czy tego chcemy czy nie, a ta trwa około 1s i to właśnie o to się rozbija. Ja już mniej więcej operowanie automatem zrozumiałem i opanowałem, ale w następnym Subaru chce mieć ręczną skrzynię*

 

*opinia moze ulec zmianie po wyprawie w teren na Subariadzie :D

Edytowane przez marhof
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marhof swietnie opisales problem o ktorym pisalem wczesniej. To nie jest tak ze sie czepiamy AT, bo ma tyle samo plusow co minusow. Jednak AT ma chyba wiecej plusow anizeli MT, szczegolnie w autach z napedem na 4 lapy i tak duzymi mocami jakimi dysponuje Subaru. Problem o ktorych piszemy jest wlasnie taki jak powyzej. Automat mysli za siebie, w manualu mysle ja. Czasem ciezko przestawic sie na "tryb myslenia" swojej skrzyni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio, wyszła mi jedna negatywna cecha 4x4, chcac wyjechać z kolein pod znacznym kątem i zaparkować pojawił się problemik. Auta z napędem na przód nie miały problemu, ja sobie koła skręcilłem, a tył mnie pchał dalej raźno do przodu :) Ale to pikuś w porównaniu do możliwości.

Taki minusik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się, że pomogłem :) Na początku byłem lekko podłamany tym wrzucaniem 4, ale z czasem się człowiek nauczył wykorzystywać to co ma i teraz jest fajnie :) Trzeba tylko uważać przy powrocie z 3 na D żeby za daleko nie wyjechać i N nie wrzucić, ale da się to szybko opanować. Ogólnie, jak nie ma śniegu i zdarza mi się jechać krętą drogą to też na 3.

Szerokich wyjść z zakrętów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat, na ustawieniu "3" w śniegu jest elegancko :). Problem który pewnie dotyka większość osób to to, że ta skrzynia bardzo lubi sobie wrzucić 4kę, a nawet delikatne dodanie gazu powoduje redukcję na niższy bieg (to powoduje opóźnienie), obroty rosną (auta dalej idzie w poślizgu) a jak już bieg wejdzie to mamy kopa i robi się nerwowo. Dobrze sobie pojeździć po pustej drodze/placyku w śniegu i to wyczuć... na "3" skrzynia bardzo długo przetrzymuje biegi, a jak ktoś już bardzo chce się pobawić to polecam "2" :D

 

W manualu dodanie gazu w zakręcie od razu wyzwoli reakcję w prowadzeniu (mocno zależną od tego na jakim biegu weszliśmy w zakręt), w automacie na D wyzwoli redukcje czy tego chcemy czy nie, a ta trwa około 1s i to właśnie o to się rozbija. Ja już mniej więcej operowanie automatem zrozumiałem i opanowałem, ale w następnym Subaru chce mieć ręczną skrzynię*

 

 

Hm, u mnie (Forester 2.5 US) jest tak, że jak lekko dodam gazu to auto lekko przyspiesza bez redukcji, w sam raz do wchodzenia w zakręt. Generalnie siła nacisku na gaz decyduje czy i jak AT zredukuje, o jeden czy dwa biegi jak dla mnie to działa znakomicie, wręcz byłem zdziwiony bo dużo krytycznych opini czytałem o 4eat na forum.

Edytowane przez pauluswck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie siła nacisku na gaz decyduje czy i jak AT zredukuje, o jeden czy dwa biegi jak dla mnie to działa znakomicie,

siła i szybkość, 4eat wcale nie jest takie 'głupie' jak się wydaje. Można zrzucić bieg przed podjazdem pod górkę bez przyspieszania i skrzynia go nie przerzuci aż do końca podjazdu, ale to wymaga wprawy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...