Skocz do zawartości

jazda zima AWD


vaio300

Rekomendowane odpowiedzi

slyszalem ze forester jest podsterowny ?

 

Jak to mówią, to kierowcy są podsterowni, nie samochody :wink:

 

 

Kupuj, naucz się nim jeździć, a o podsterowności wtedy zapomnisz. I przekonasz się, że porządne AWD zimą to coś dające możliwości szybkiej i sprawnej jazdy o galaktykę większe, niż jakiekolwiek FWD czy RWD. To porównywanie kamyka do Himalajów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z awd w foresterze jest tak jak wpadniesz w poślizg i nie kombinujesz ani gazem ani kierownicą - auto samo Ci wyjedzie :) jemu po prost nie trzeba przeszkadzać...nie dodawać gazu, nie kręcić przetestowałem kilkakrotnie, auto ci się "samo prostuje", jak mu zaczynasz pomagać robi śledzia i juz wtedy to trzeba umieć jeździć, żeby je opanować... :lol: bo pląsa w boki...

Aczkolwiek jeżdząc a4 z ESP i prowokując poślizgi czułem się pewniej, działała elektronika i po lekkim szarpnięciu auto łapało właściwy tor, jest bardziej przewidywalne, przód wyciąga i nic nie pcha :)

Nie wiem jak zachowuje się ESP w foresterze...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszalem ze forester jest podsterowny

 

jak napisał jarmaj podsterowność nie jest winą auta tylko kierowcy, który popełnił błąd i za szybko wjechał w zakręt.

 

S-AWD zimą sprawia, że zwykle jedzie się 40 km szybciej niż reszta towarzystwa w ośkach. Jedziesz szybciej więc prawdopodobieństwo poślizgu jest większe. 4x4 wyciągnie cię z tarapatów w wielu sytuacjach ale nie zawsze i wszędzie, dlatego umiejętności kierowcy muszą być większe. Tak jak piszą koledzy trzeba ćwiczyć, poznać zachowanie auta na śliskim. Dobrze jest wziąć udział w szkoleniu SJS, szczególnie w okresie zimowym.

 

Moje doświadczenia z S-AWD są jak najbardziej pozytywne. Forester żony AT z ESP jest autem bardziej stabilnym w zimie niż mój WRX. Ale systemy odbierają całą frajdę z jazdy. Jeżeli w zakręcie zaczyna uciekać tył ESP natychmiast ingeruje - nie ma nawet mowy o jeździe bokami. Zimą auto prowadzi się bardzo bezpiecznie i pewnie. WRX to zupełnie inna bajka - jest narowisty, podczas przyspieszania na śliskim tyłek tańczy cały czas :D tu najwłaściwszy sposób pokonywania zakrętów to jazda bokiem, nie trzeba nawet prowokować jej podcinką ręcznego- wystarczy bawienie się gazem. Trzeba sporo poćwiczyć żeby nauczyć się panować

nad tym autem, w którym jedynym elektronicznym systemem wspomagającym kierowcę jest ABS.

 

Wcześniej miałem długoletnie doświadczenie z jazdami w ośkach. Zimą nie ma porównania do S-AWD. Przykład: Ostatnia zima, w nocy obfite opady śniegu ok 15 cm, zamiecie, zawieje, itp. a na moim podjeździe WRX na łysych letnich oponach bo jeszcze nie zdążyłem zmienić. Przede mną około 50 m droga dojazdowa zanim wyjadę na w miarę odśnieżony asfalt. Ruszam i bez problemów przebijam się. Sąsiad w tej samej sytuacji tylko, że on ma Corollę Verso, z której zresztą jest bardzo dumny. Na felgach świeżutkie zimówki. Zjeżdża z podjazdu w nieodśnieżoną drogę i momentalnie zaczyna się boksowanie. Widzę to wszystko we wstecznym, wracam, bierzemy łopaty i odśnieżamy 50 mb drogi.

 

Do głowy przychodzą mi dwie wady aut z S-AWD

- kiedy stoi się w korku spowodowanym jakąś nieporadną ośką, która nie może jechać, a wszędzie dookoła inne nieporadne ośki, które też mają problemy z jazdą i masz tą świadomość, że ty mógłbyś dalej jechać ale to całe towarzystwo cię blokuje.

 

- kiedy jakieś Subaru polegnie i gdzieś się zakopie to raczej pomocy możemy spodziewać się od innego Subaru bo inne auto zwykle do tego miejsca nawet nie dojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsterowne na wejściu jest. Nie wiem czy "nowe" Forestery również, ale nie spodziewam się wielkich zmian na lepsze, jedynie ratowania elektroniką.

 

Jednak poza tym, że czasem zapewne Ci nie skręci, to nie zamienisz Subaru zimą na nic innego. :twisted:

Dokładnie takie same mam przemyślenia na ten temat. :wink: A nowe też są podsterowne, nie wolno przesadzać z dodawaniem gazu na wejściu.

 

Zimą subaru pokazuje swoją przewagę nad resztą. Jak mnie życie nie zmusi to nie zamienię subaraka na ośkę, w życiu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vaio300, powiem Ci tyle: jest oczywiście fajnie itp., ale są trzy podstawowe kwestie:

- subaru SĄ podsterowne na wejściu. Amen.

- dużo zależy od opon

- wielu zapomina o masie: przy leżącym śniegu półtoratonowe subaru na oponie o szerokości 205 może zostać skopane przez 15-letnią corsę na cienkich gumach, która nic nie waży i ma z definicji opony o rozmiarze przystosowanym do jazdy w kopnym śniegu.

 

I na koniec: fizyki nie oszukasz. Lód jest lód i kropka. Subaru, nie subaru, na lodzie nie poszaleje. No chyba, że jest to próba na lotnisku, czy jezioro, gdzie jazda ma polegać na permanentnym ślizganiu się i po to jest tam ten lód 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za naprawde ciekawe watki, czytam naprawde z zaciekawieniem.

oczywiscie, wiem ze trzeba duzo trenowac, nie bede sie chwalil jak wiekszosc facetow, ze jestem super, najlepszym kierowca :), bo nim nie jestem.., ale mam duza praktyke w jezdzie, od kierowania TIR-ow, do osobowek.

zima jezdze jeepem cheroke 4,0, jest to niesamowite auto w terenie, ma sie wrazenie ze moze go zatrzymac jedynie woda w filtrze powietrza, ale ma tez mase wad, np. nie ma maglownicy, tylko przekladnie, jak w trakorze, ktora sprawdza sie wysmienicie w terenie, ale na drodze jest dla mnie nie do przyjecia, wiec z tad te moje pytania do Was, o jazde Foresterm po sliskich nawierzchniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucia z jazdy forkiem są takie:

Jazda wolna ciasne zakręty bywa podsterowny, natomiast przy większych prędkościach jest zdecydowanie nadsterowny i bliżej mu do RWD. Na początku było dziwnie. FWD wyprzedanie w koleinach śnieżnych laga i jedziesz, tu trzeba uważać z gazem żeby tył nie wyprzedził przodu na koniec wyprzedzania ;)

Pierwsza przejażdżka z moją żona była tak że na jej koniec usłyszałem: "Ty zawsze musisz sobie kupić zabawkę, nie patrząc na mnie to auto jedzie w każdą stronę tylko nie prosto...." Później pokazałem że prosto też jeździ. Zimą forester jest dla mnie jak konsola do gier :) frajda z jazdy niesamowita samochód jest stabilny, przewidywalny i pewny w prowadzeniu rewelka. W porównaniu do opla frontery to w zasadzie niema do czego porównywać niby też 4 kółka się kręcą ale jakoś zupełnie inaczej, Forester jest jak skalpel, Frontera jak nóż rzeźnicki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subaru na oponie o szerokości 205 może zostać skopane przez 15-letnią corsę na cienkich gumach,

Słusznie-jeżdżę też w zimie ponad 15 letnią astrą na cienkich gumach :D i to potwierdzam (choć astrą chyba lepiej umiem) .Poza tym ważna różnica i trudność : na sliskim gdy trzymasz gaz-a tak często trzeba- ośka fajnie się prostuje, a subaru też ,tylko przy okazji znacznie zwiększa prędkość i dlatego trzeba nauczyć się to ogarnąć.

Przemeq, ma za dużo niutków i dlatego po śliskim mu nie idzie :D

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczesne pojazdy projektuje się tak aby wykazywały tendencję do podsterowności, która (choć dla wielu z was może się to wydać nieprawdą) dla większości pospolitych kierowców jest mniej niebezpieczna. I ja się z tym zgadzam. Doświadczony i kumaty kierowca woli nadsterowność - ale takich na drogach jest zaledwie kilka procent.

Mnie osobiscie bardziej przeraża nurkowanie przodem :shock: Brrrr -paskudne uczucie.W zime pare razy mi sie zdarzyło-lecisz na przestrzał jak beczka kapusty...

 

 

Kupuj Subaru, zimą sam sobie pogratulujesz wyboru i będziesz śmiał się z mistrzów prostej nie będących w stanie swoim 150 konnym dieslem odejść ze skrzyzowania.

Ja swoim N/A zimą leję naprawdę mocne auta, często nie musząc się specjalnie wysilać.

Zaiste jest to fakt. 8)

Najbardziej rozbraja widok nastoletnich fajterow w BMW :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej rozbraja widok nastoletnich fajterow w BMW :lol:

problem BMW, czy Merola w zimie polega na tylnym napędzie...

jeśli chodzi o ruszanie ze świateł, to ruszy nawet każdy pseudo-czteronapędowiec, choćby Volvo XC 60 :lol:

w firmie mamy kilka Opli Zafira i mają tak rewelacyjnie ustawiony punkt ciężkości, że w zimie są niemal nie do zatrzymania mimo przedniego napędu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xanadu, Akurat chodziło mi bardziej o ich starania w nadążeniu za szybszym autem w zimie :)

 

A co do bmw+snieg kiedys miałem fajną zagadke:

Ide do garazu i widze jakiś łebków w piątce bmw. Męczą jeden osiedlowy zakret- w koncu jak tata da do reki bmw to sie jest od razu drifterem 8) pamietajcie

 

Wracając pozniej po własnym oswajaniu sie z zimowym puchem, mijalem to samo miejsce. Nie było już łebków ani bmw.

Za to ciekawy ślad opon na sniegu, brutalnie urywający sie na krawężniku :P

 

Odpowiedź we własnym zakresie :wink:

I weź tu potem nie podtrzymuj mitu o "kierowcach bmw" :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walę prosto z mostu :twisted:

 

bezpieczniej mi się jeździ zimą darmowozem z fwd ASR ESP niż foresterem

 

kilka przykładów

 

szybki lewoskręt:

fwd zmuli ale pojedzie tam gdze chcesz awd zawinie tył

 

uślizg na łuku bez znaczynia czy przednia czy tylna o

fwd łapie cię esp w awd lecisz na mordę

jeżeli jestem wytrenowany to oba uślizgi ogarniesz w awd ale jak jesteś regular user to odruch na hamulec i pozamiatane

 

 

ogień na światłach

fwd ogień i nic cie nie interesuje auto jak po sznurku bo działa asr/esp oczywiście muli a awd idze ogniem i natychmiast przestawia tyłek

 

podjazdy pod górki

fwd przy wyższych nachuleniach nie daje rady pomimo asr i esp. Awd idze bardzo dobrze

 

zabawa

fwd - nie da się bawić awd super zabawa

 

na koniec

zimą kluczowe są bardzo dobre opony z głębokim bieżnikiem. Super ale łyse opony są po prostu słabe

 

pułapka

zimą awd szybciej przyspiesza niż hamuje

 

pozdrawiam

p.s.

podpadłem :twisted: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź tu potem nie podtrzymuj mitu o "kierowcach bmw"

 

ja mam wlasnie BMW-5, i nigdy w zyciu nie przesiadl bym sie do innego samochodu, w normalnych niezimowych warunkach. nie wiem z kad u Ciebie takie stereotypy ?, rownie dobrze moglbym powiedziec o wlascicielach Subaru jakies nie przyjemne slowa, bo moglbym, mialem takie doswiadczenia.. ale uwazam ze ludzie sa ludzmi, a jak bys chcial wiedziec, to BMW, jest chyba najbardziej zawnsowana firma technologicznie w motoryzacji.... ale nic to, bo ja mam respekt do Subaru, i nie obawiam sie tez przyznac ze w penych dziedzinach, np napedy na cztery kola, subaru jest lepsze

wniosek ? nie kierujmy sie uprzedzeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypowieść miała charakter humorystyczny. Prosze o nie toczenie wojen na ten temat :wink:

 

Było mi szkoda ,że łebki pokrzywli felgi w tej becie :cry: . Widziałem ją wczesniej tego samego dnia. Tak jak raczej nie lubie BMW (w szczególnosci nowych i 7"bułki"), tak z czystym sumieniem powiem ,że E39 mi sie podoba i żal mi jej było.

 

Ale kontynuujcie temat forestera,bo troche narobiłem bajzlu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vaio300 po prostu takie są fakty że kierowcy w BMW (oczywiście nie wszyscy) są jacyś dziwni. Zazwyczaj są to młodzi ludzie którzy myślą że jak mają BMW to już świat należy do nich. Jak to mówił mój znajomy BMW to stan umysłu. Nie twierdzę że BMW to złe samochody! Ale na zimę się nie nadaję (chyba że że X drive)

CO od jazdy forkiem w zimę to niczym lepiej mi się nie jeździło, ani ośką, ani patrolem z zapiętym napędami. Tylko fakt jest taki że lepiej sobie potrenować na jakimś placu. I nie wpadać w samozachwyt jak to super auto jedzie bo można się zdziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch

nie podpadłeś, bo dokładnie to samo próbowałem przekazać trochę wyżej... :wink:

Nie zgodzę się tylko z tym ruszaniem spod świateł... uważam, że żadna ośka nie równa się AWD, i na nic tu systemy, stały napęd na 4 rulez... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniej mi się jeździ zimą darmowozem z fwd ASR ESP niż foresterem

 

A jeszcze bezpieczniej jeździ się zimą na playstation. :twisted:

 

 

 

Całe szczęście że zdarzają się jeszcze takie samochody, gdzie to kierowca, a nie elektronika ma umieć jeździć :wink:

 

I razem mogą w tych warunkach zrobić 10x więcej, niż te wszystkie abs, esp, ebd, asr, kgb, nsdap itp, itd i reszta tych na szczęście nieznanych mi skrutowców :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się tylko z tym ruszaniem spod świateł.

 

no tak, fwd nie idze ale idzie tam gdzie chce nawet z gazem w podłodze. w tym roku moje subaru mogło być rozbite, ale naszczeście jechałem darmowozem z esp/asr. jadę sobie 50km/h wchodzę w łuk a tam ślisko jak .... już celowałem gdzie mam wypaść a tu nagle esp się włącza i jakimś cudem utrzymałem się na lini łuku. Bez szans w subaru, poprosu uciekł przód a esp reaguje w ułamku sekundy i automatycznie przyhamowuje odpowiednie koła itd. byłem w szoku, że się nie rozbiłem.

 

uważam za doskonały ruch wsadzenie esp do nowych subaru.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się tylko z tym ruszaniem spod świateł.

 

no tak, fwd nie idze ale idzie tam gdzie chce nawet z gazem w podłodze. w tym roku moje subaru mogło być rozbite, ale naszczeście jechałem darmowozem z esp/asr. jadę sobie 50km/h wchodzę w łuk a tam ślisko jak .... już celowałem gdzie mam wypaść a tu nagle esp się włącza i jakimś cudem utrzymałem się na lini łuku. Bez szans w subaru, poprosu uciekł przód a esp reaguje w ułamku sekundy i automatycznie przyhamowuje odpowiednie koła itd. byłem w szoku, że się nie rozbiłem.

 

uważam za doskonały ruch wsadzenie esp do nowych subaru.

 

pozdrawiam

 

ale bokami to już za bardzo nie polatasz, a właśnie za to ludzie kochają te samochody... przecież nowe Subaru już żadnych emocji prawie nie budzą (no, może poza negatywnymi...), bo są jak inne auta.

 

A jak pomaga Ci ESP, to znaczy, że jeszcze jakaś trakcja tam była... zimą będziemy musieli więc więcej ćwiczyć na naszych słupkach i parkingu na Westerplatte...

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego m.in. wolę jak żona zimą jeździ FWD z esp, bo uważam, że dla niej jest to łatwiejsze do ogarnięcia, a subaru trzeba się nauczyć.

 

mamy DOKŁADNIE takie same zdanie.

ale bokami to już za bardzo nie polatasz, a właśnie za to ludzie kochają te samochody... przecież nowe Subaru już żadnych emocji prawie nie budzą (no, może poza negatywnymi...), bo są jak inne auta.A jak pomaga Ci ESP, to znaczy, że jeszcze jakaś trakcja tam była... zimą będziemy musieli więc więcej ćwiczyć na naszych słupkach i parkingu na Westerplatte...

 

Jasne, dlatego mam subaru i lepiej żaby ja nim jeździł :twisted:

 

patrząc na fun itp to zdecydowanie subaru ale w funkci bezpieczenstwa dla zielonych to gorzej. Jestem przekonany, że gdyby nasz kolega miał esp w aucie to w naszej ekipie było by więcej forków :roll:

 

sami trochę jeździmy, ale wjeżdając w szybki łuk z heblem w podłodze uślizguje się tył auta wted yrobisz kontrę, auo łapie przyczepność i wywala w drugąstronę bo normalny człowiek nie potrafi tak szybko kręcić kierą. Miałem taką akcję z Kropkiem w rusocinie, tyle, że tam można było wylecieć z toru i tyle. Z ESP bez szans na taki numer. Męczyłem darmowóz ile wlezie i nic...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież nowe Subaru już żadnych emocji prawie nie budzą (no, może poza negatywnymi...), bo są jak inne auta.

No tym razem to przegiąłeś :mrgreen: Kocham forka i nie zamieniłbym na RAVkę czy CRV :evil:

Zimą czy latem Subaru daje sobie świetnie radę, wszystko zależy od kierownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...