Jump to content

Awaria Skrzyni - POMOCY !!!


benek
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich forumowiczów.

 

Mam dużyyy problem ze skrzynia biegów w Subaru Forester I rok 1998 bez turbo.

Autko przyprowadziłem z Niemiec 4 lata temu.

Przebieg 211 tys. km

Po w ubiegłym roku w październiku padła skrzynia biegów.

Łożysko zdawcze główne ( to blokowane na kołku )ścięty kołek i wybite gniazo w obudowie - takie info otrzymałem od mechanika.

Kupiłem inną skrzynię ten sam typ długo szukałem identycznych numerów -znalazłem.

Cieszyłem się nią 6 miesięcy - padła ta sama usterka.

Zaznaczam że opony są identyczne i odkad go posiadam nic w tym temacie nie było zmieniane. Wiem ze jeśli skrzynia i tylny dyfer są różne to taki duet długo nie popracuje.

Poszę o radę co teraz robić ? Nie uśmiecha mi sie kupować kolejnej skrzyni na 3 miesiące. Czy to możliwe że tylny dyfer ktos wcześniej przełożył i taka kombinacja wytrzymała te 3 lata. Auto nie jeździło w super ciężkich warunkach - normalne użytkowanie.

 

Dziękuję za pomoc

 

Benek

Link to comment
Share on other sites

Jesli chodzi o wisko to raczej jest Ok mechanik nie zgłaszał żadnych problemów ale kazałem mu jeszcze raz sprawdzić.

Jeśli chodzi o olej to w tylnym dyfrze nie wymieniałem i nie wiem co jest wlane ale sprawuje się super.

Natomiast jak kupiłem skrzynię (drugą) była zalana. Sprawdzakiśmy olej był czysciutki i nie wymieniałem ( wstyd się przyznać ).

Natomiast mechanik przekazał mi taka informację jak upuści powietrza w tylnych kołach skrzynka pracuje cichutko jak dopompuje i podniesie się tył zaczyna wyć.

Nie zaznaczyłem w poprzednim poście że tylne sprężyny mam do wymiany tył siedzi dosyć mocno. Czy to może mieć znaczenie ??

 

Benek

Link to comment
Share on other sites

Natomiast mechanik przekazał mi taka informację jak upuści powietrza w tylnych kołach skrzynka pracuje cichutko jak dopompuje i podniesie się tył zaczyna wyć.

Nie zaznaczyłem w poprzednim poście że tylne sprężyny mam do wymiany tył siedzi dosyć mocno. Czy to może mieć znaczenie ??

 

To by wskazywało na niezgodność przełożeń dyfra tylnego ze skrzynią.

Link to comment
Share on other sites

Podpowiedzcie jak sprawdzic jaki mam tylny dyfer ? Jaieś numery, znaki itp. skoro skrzynia pdnięta to znajdę taką która z tym dyfrem sie dogada i bedą żyli długo i szczęśliwie.

Link to comment
Share on other sites

Podpowiedzcie jak sprawdzic jaki mam tylny dyfer ? Jaieś numery, znaki itp. skoro skrzynia pdnięta to znajdę taką która z tym dyfrem sie dogada i bedą żyli długo i szczęśliwie.

 

ściagnij z dyfra tylny dekiel , i przelicz zęby na talerzu i wałku atak. oraz podaj numer skrzyni i bedzie wszystko jasne :roll: , dla 100% pewności odkręć korek spustowy w skrzyni i przelicz zęby na przełożeniu głównym, a potem ściagnij tylną obudowę skrzyni i przelicz dwie zębatki, wtedy bedzie wszystko na 100% wiadome

Link to comment
Share on other sites

Dostałem dzisiaj info od mechanika.

 

Typ skrzyni SGTY755XS1AA

liczba zębów na talerzu ( przez korek spustowy ) 37 szt

liczba zębów na zębatce tylnej 31 szt

 

Tylny dyfer TYP KN7 oznaczenie na dyfrze przy wejściu na wał liczby zębów koło 814 walek 87.

 

Mozna po tych danych coś powiedzieć ??

 

dzięki

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Ciekawi mnie czy rozwiązałeś problem skrzyni i jak. U mnie też hałasuje to łożysko na wałku zdawczym i zastanawiam się czy naprawiać, czy wymienić.

 

Naprawiać? Łożysko?

Jak to tylko łożysko, to wymianiać. Skontroluj stan pozostałych łożysk. A najlepiej wymień do razu wszystkie, jak już zdejmiesz pokrywę. Łożyska prawdopodobnie dostaniesz w każdym składzie z łożyskami.

Sprawdź koniecznie wisko. Od czoła większej średnicy, powinien być pierścień. Jak go nie ma - wisko do wymiany. Pierścień lubi wypadać i kruszyć zęby wałków. Ale to powinno być już widać na korku.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi, zastanawiam się tylko czy mój warsztat poradzi sobie z tym problemem. Tylną część skrzyni już rozbierali i wymieniłem wszystkie łożyszka, wisco było w porządku. Niestety okazało się że to z przodu skrzyni hałasuje, a tam rozebrać to już nie taka prosta sprawa. Pomyślałem więc że warto kupić drugą skrzynkę i po zamianie zająć się do końca tą moją. Trudno jednak znaleźć taki sam typ i ciekaw jestem czy można jakiś inny typ podmienić.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...