benek Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Witam Wszystkich forumowiczów. Mam dużyyy problem ze skrzynia biegów w Subaru Forester I rok 1998 bez turbo. Autko przyprowadziłem z Niemiec 4 lata temu. Przebieg 211 tys. km Po w ubiegłym roku w październiku padła skrzynia biegów. Łożysko zdawcze główne ( to blokowane na kołku )ścięty kołek i wybite gniazo w obudowie - takie info otrzymałem od mechanika. Kupiłem inną skrzynię ten sam typ długo szukałem identycznych numerów -znalazłem. Cieszyłem się nią 6 miesięcy - padła ta sama usterka. Zaznaczam że opony są identyczne i odkad go posiadam nic w tym temacie nie było zmieniane. Wiem ze jeśli skrzynia i tylny dyfer są różne to taki duet długo nie popracuje. Poszę o radę co teraz robić ? Nie uśmiecha mi sie kupować kolejnej skrzyni na 3 miesiące. Czy to możliwe że tylny dyfer ktos wcześniej przełożył i taka kombinacja wytrzymała te 3 lata. Auto nie jeździło w super ciężkich warunkach - normalne użytkowanie. Dziękuję za pomoc Benek Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 A jak wisko? Ok? Jaka oliwa? Tylny dyfer też sprawdzany pod kątem oleju? Co było zalane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
benek Posted April 26, 2011 Author Share Posted April 26, 2011 Jesli chodzi o wisko to raczej jest Ok mechanik nie zgłaszał żadnych problemów ale kazałem mu jeszcze raz sprawdzić. Jeśli chodzi o olej to w tylnym dyfrze nie wymieniałem i nie wiem co jest wlane ale sprawuje się super. Natomiast jak kupiłem skrzynię (drugą) była zalana. Sprawdzakiśmy olej był czysciutki i nie wymieniałem ( wstyd się przyznać ). Natomiast mechanik przekazał mi taka informację jak upuści powietrza w tylnych kołach skrzynka pracuje cichutko jak dopompuje i podniesie się tył zaczyna wyć. Nie zaznaczyłem w poprzednim poście że tylne sprężyny mam do wymiany tył siedzi dosyć mocno. Czy to może mieć znaczenie ?? Benek Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Natomiast mechanik przekazał mi taka informację jak upuści powietrza w tylnych kołach skrzynka pracuje cichutko jak dopompuje i podniesie się tył zaczyna wyć.Nie zaznaczyłem w poprzednim poście że tylne sprężyny mam do wymiany tył siedzi dosyć mocno. Czy to może mieć znaczenie ?? To by wskazywało na niezgodność przełożeń dyfra tylnego ze skrzynią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
benek Posted April 26, 2011 Author Share Posted April 26, 2011 Podpowiedzcie jak sprawdzic jaki mam tylny dyfer ? Jaieś numery, znaki itp. skoro skrzynia pdnięta to znajdę taką która z tym dyfrem sie dogada i bedą żyli długo i szczęśliwie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Podpowiedzcie jak sprawdzic jaki mam tylny dyfer ? Jaieś numery, znaki itp. skoro skrzynia pdnięta to znajdę taką która z tym dyfrem sie dogada i bedą żyli długo i szczęśliwie. ściagnij z dyfra tylny dekiel , i przelicz zęby na talerzu i wałku atak. oraz podaj numer skrzyni i bedzie wszystko jasne :roll: , dla 100% pewności odkręć korek spustowy w skrzyni i przelicz zęby na przełożeniu głównym, a potem ściagnij tylną obudowę skrzyni i przelicz dwie zębatki, wtedy bedzie wszystko na 100% wiadome Link to comment Share on other sites More sharing options...
benek Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 Dostałem dzisiaj info od mechanika. Typ skrzyni SGTY755XS1AA liczba zębów na talerzu ( przez korek spustowy ) 37 szt liczba zębów na zębatce tylnej 31 szt Tylny dyfer TYP KN7 oznaczenie na dyfrze przy wejściu na wał liczby zębów koło 814 walek 87. Mozna po tych danych coś powiedzieć ?? dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pantomas1 Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Ciekawi mnie czy rozwiązałeś problem skrzyni i jak. U mnie też hałasuje to łożysko na wałku zdawczym i zastanawiam się czy naprawiać, czy wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WASYL Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Ciekawi mnie czy rozwiązałeś problem skrzyni i jak. U mnie też hałasuje to łożysko na wałku zdawczym i zastanawiam się czy naprawiać, czy wymienić. Naprawiać? Łożysko? Jak to tylko łożysko, to wymianiać. Skontroluj stan pozostałych łożysk. A najlepiej wymień do razu wszystkie, jak już zdejmiesz pokrywę. Łożyska prawdopodobnie dostaniesz w każdym składzie z łożyskami. Sprawdź koniecznie wisko. Od czoła większej średnicy, powinien być pierścień. Jak go nie ma - wisko do wymiany. Pierścień lubi wypadać i kruszyć zęby wałków. Ale to powinno być już widać na korku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pantomas1 Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Dzięki za podpowiedzi, zastanawiam się tylko czy mój warsztat poradzi sobie z tym problemem. Tylną część skrzyni już rozbierali i wymieniłem wszystkie łożyszka, wisco było w porządku. Niestety okazało się że to z przodu skrzyni hałasuje, a tam rozebrać to już nie taka prosta sprawa. Pomyślałem więc że warto kupić drugą skrzynkę i po zamianie zająć się do końca tą moją. Trudno jednak znaleźć taki sam typ i ciekaw jestem czy można jakiś inny typ podmienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now