Skocz do zawartości

ABS jest ale nie działa


piter8500

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to impreza 2.0 season 97rok. ABS posiada na pewno ale nie działa (próbowane wielokrotnie nawet na lodzie). Ogólnie hamuje bardzo dobrze (jak na imprezę z tych lat). Nie mam nic przeciwko że nie działa bo nie lubię ABSu ale czy zepsuty ABS może czymś grozić? Żona z dzieckiem będą nim czasem jeździć. Naprawiać czy nie? Co się mogło zepsuć i ile może kosztować naprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zepsuty ABS może czymś grozić? Żona z dzieckiem będą nim czasem jeździć.

 

niczym nie grozi mozesz tak jezdzic tylko z tą swiadomościa ze nie masz ABSu

 

 

jesli padłby czujnik a bezpiecznik i lampka tj zarowka sprawna - to swiecilby czujnik

 

1. bezpiecznik

2. lampka

3. sprawdzenie czujnikow asb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zerkałeś na opis z tyłu mini schowka pod kierownicą? Na naklejce powinna być dokładna rozpiska. Jeśli zgadza się z tym manualem (str. 320 dla ułatwienia):

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Im ... Manual.pdf

to interesują Cię bezpieczniki 8 i 14. Jeśli nie ma tam bezpieczników ABS, to go nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić kody błędu abs'u jeżeli nie mam czarnej podwójnej wtyczki?

Po postoju zapaliła mi się kontrolka abs i nie wiem dla czego...

 

Udało się, ale jakoś nie moge odczytac tych błędów :/

51 i 28?

 

 

51 (Uszkodzenie przekaźnika zaworu) mógł pojawić się po wyciągnięciu bezpiecznika?

28 to tylne lewe koło, trzeba byłoby to sprawdzić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zepsuty ABS może czymś grozić?

 

niczym nie grozi mozesz tak jezdzic tylko z tą swiadomościa ze nie masz ABSu

 

Nie do końca się zgodzę. Hamowanie auta z uszkodzonym ABS'em nie jest takie samo, jak hamowanie tego samego modelu bez ABS'u. Jedną z funkcji realizowaną przez ABS (o czym nie każdy wie, albo nie pamięta) jest zastąpienie korektora siły hamowania, który reguluje siłę hamowania tylnych kół w zależności od obciążenia pojazdu. Zgadzam się natomiast, że

 

teoretycznie nie bedzie sie nic dziac, ale warto sprawdzic czy auto jest stabilne podczas hamowania, szczegolnie mocniejszego. moze sie zdarzyc, ze zbyt duza sila hamowania bedzie przekazywana na tylne kola co moze skutkowac nerwowym zachowaniem auta

 

Na suchym nie poczujesz różnicy, ale na mokrym lub śliskim, przy awaryjnym hamowaniu (zwłaszcza na łuku) może Ci zarzucić tyłem. Sprawdź sobie to dokładnie, żebyś się nie stresował o jazdy żony :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucza, zielone wtyczki są do pełnej diagnozy - testu u "dilera" i do kasowania błędów.Tak podaje manual opisujący modele do roku 98.Jak to jest ?

Miałeś grzebnąć za manualem 99/00.Udało Ci się coś?

Są różnice: wg mojej słabej pamięci np . wg manuala 98 są 2 przekaźniki pod deską na lewym słupku (pompa paliwa i główny przekaźnik ) .a w 99 na żywo są 3.

 

Albo ECU zdaje się ,że manual podaje 3 -wtyczkowy do 98. Dla 99/00 są 4 wtyczki.

Krótko mówiąc schematy do 98 oraz 99 są inne. Macie do 99/00?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...