Bazyli Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Właśnie stuknęło 20 tys. km na liczniku mojego OBK 2.0D. Auto ma jeden rok. Żadnych usterek w tym czasie nie odnotowałem. Dopiero ostatnio zauważyłam drobną nieprawidłowość. Otóż podczas wchodzenia na obroty słychać nieprzyjemny rezonans. Ma to miejsce przy przekraczaniu 2 tys. obrotów zwłaszcza pod obciążeniem. Przy gazowaniu "na luzie" jest to mniej słyszalne. Czy macie jakieś sugestie co do przyczyny tego zjawiska? Być może jest jakiś typowy element np. w układzie wydechowym, który lubi się poluzować? Od czego zacząć poszukiwania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Być może jest jakiś typowy element np. w układzie wydechowym, który lubi się poluzować? Osłony termiczne wydechu lubią rezonować... Od czego zacząć poszukiwania? Od tego właśnie bym zaczął Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychukk Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 miałem to samo w legacy, winowajca w moim przypadku to pęknięta osłona pod silnikiem którą zalatwiłem gdzies w śniegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian32 Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Mam co prawda legacy benzynowe ale u mnie rezonowały osłony kolektora wydechowego a potem został wymieniony kolektor. Sebastian Link to comment Share on other sites More sharing options...
slw Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Też to miałem. W ASO w Radomiu założono jakieś opaski na osłony katalizatora i od tamtego czasu (ok. 30000 km) jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Od czego zacząć poszukiwania? Oprócz tego co napisali inni, musisz wygłuszyć wnękę koła zapasowego dobrą matą. To absolutne minimum i nie jest takie znowu trudne / czasochłonne / drogie. Jeśli chcesz więcej, to wydłub całą tapicerkę z bagażnika i wyklej jeszcze okolice kratek wentylacyjnych pod zderzakiem oraz blachy nad tłumikami. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shoshone Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Witam, Co to znaczy "dobrą"? P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Co to znaczy "dobrą"? Nie bitumiczną (miekką/twardą), polimerową itp. Wszystkie te maty to najogólniej strata czasu. Zamiast nich tzw. guma butylowa, występująca najczęściej z warstwą aluminium. Jeśli trzeba zlikwidować rezonans / zmniejszyć przenikanie hałasu to warstwa aluminium może być gładka. Jeśli dodatkowo trzeba stłumić dźwięki (np. środek drzwi czy właśnie przestrzeń nad tylnymi tłumikami) to lepiej użyć maty z gufrowaną warstwą aluminium. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian32 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Witam, ja mam dokladnie takie same objawy jak w tym aucie Trzeba chyba wjechac na podnosnik. Sebastian32 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 ja mam dokladnie takie same objawy jak w tym aucie Plastikowe panele pod podłogą? Najlepiej wypiąć kilka spinek wzdłuż progów (nie trzeba wchodzić pod auto) i sprawdzić czy 'rumore anomalo' się zmienił Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian32 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Witam, troche poszukalem w necie i okazalo sie ze to typowy problem nie tylko w legacy ale tez w innych modelach. Brzecza oslony termiczne wydechu. Rozwiazan jest kilka, ale ja zastanawiam sie nad usunieciem tych oslon lub zastapieniem bandazem do wydechu. Co sadzicie? Sebastian32 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stjohn Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 wystarczy je porządnie pospawać. -- So mar 31, 2012 6:50 pm -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 wystarczy je porządnie pospawać. Eee, tak... W miejscu skąd wydobywa się dźwięk (na filmie) na rurze nie ma osłon (przynajmniej w dyszlu). Zresztą ten dźwięk jakiś zbyt mało metaliczny jest jak na osłonę... Choć ogólnie osłony oczywiście lubią brzęczeć. Najprościej jednak chyba wejść pod auto... Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian32 Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Witam, wczoraj wjechalem na kanal i szukalem przyczyny. Nadmieniam, ze wydech trzeba dosyc dobrze rozgrzac. Zrobic kikanascie "przegazowek" zeby cos bylo slychac. Podczas jazdy slychac juz po kilkunastu kilometrach ten dzwiek przy wzroscie lub spadku obrotow gdzies kolo 2350 i 2600. Jest to akurat taki felerny zakres przez ktory wskazowka obrtomierza przechodzi czesto i dlatego tak mnie to draznilo. Wracajac do tematu dzwiek dochodzi spod kolektora wydechowego. Uderzajc w oslony piescia slychac bylo lekkie brzeczenie. Zaczelismy rozbierac oslony. Najlepszym spsobem jest zdjecie plastikowej oslony silnika (3 stuby i 2 kolki) odkrecenie pakietu kolektor, katalizator i pierwszy odcinek rury wydechowej z tymi wszystkimi oslonami po wypieciu sond i nastepnie majac to wszystko na stole kolejno odkrecac oslony. Oczywiscie kilka srub (przerdzewialych po 30kkm !!! urwalo sie). Po zdjeciu oslon z wnetrza wysypala sie podarta biala izolacja(taka cienka pianka). Kolektor ma taka konstrukacje ze po stronie kierowcy sa dwie harmonijki aby mozna go bylo dopasowac i przykrecic (sugestia ze to trabi). Przykrecilismy to wszytko na razie bez oslon na kilka dni zeby pojezdzic i sprawdzic, ale wstepne wyniki wydaja sie potwierdzac przyczyne. Zobaczymy, tj. uslyszymy. Sebastian32 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now