Skocz do zawartości
Bazyli

Nieprzyjemny rezonans przy 2 tys. obr./min w OBK MY09 2.0D

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie stuknęło 20 tys. km na liczniku mojego OBK 2.0D. Auto ma jeden rok. Żadnych usterek w tym czasie nie odnotowałem. Dopiero ostatnio zauważyłam drobną nieprawidłowość. Otóż podczas wchodzenia na obroty słychać nieprzyjemny rezonans. Ma to miejsce przy przekraczaniu 2 tys. obrotów zwłaszcza pod obciążeniem. Przy gazowaniu "na luzie" jest to mniej słyszalne.

Czy macie jakieś sugestie co do przyczyny tego zjawiska?

Być może jest jakiś typowy element np. w układzie wydechowym, który lubi się poluzować?

Od czego zacząć poszukiwania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Być może jest jakiś typowy element np. w układzie wydechowym, który lubi się poluzować?

Osłony termiczne wydechu lubią rezonować...

Od czego zacząć poszukiwania?

Od tego właśnie bym zaczął :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo w legacy, winowajca w moim przypadku to pęknięta osłona pod silnikiem którą zalatwiłem gdzies w śniegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam co prawda legacy benzynowe ale u mnie rezonowały osłony kolektora wydechowego a potem został wymieniony kolektor.

 

Sebastian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to miałem. W ASO w Radomiu założono jakieś opaski na osłony katalizatora i od tamtego czasu (ok. 30000 km) jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od czego zacząć poszukiwania?

Oprócz tego co napisali inni, musisz wygłuszyć wnękę koła zapasowego dobrą matą. To absolutne minimum i nie jest takie znowu trudne / czasochłonne / drogie.

Jeśli chcesz więcej, to wydłub całą tapicerkę z bagażnika i wyklej jeszcze okolice kratek wentylacyjnych pod zderzakiem oraz blachy nad tłumikami.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to znaczy "dobrą"?

Nie bitumiczną (miekką/twardą), polimerową itp. Wszystkie te maty to najogólniej strata czasu.

 

Zamiast nich tzw. guma butylowa, występująca najczęściej z warstwą aluminium. Jeśli trzeba zlikwidować rezonans / zmniejszyć przenikanie hałasu to warstwa aluminium może być gładka. Jeśli dodatkowo trzeba stłumić dźwięki (np. środek drzwi czy właśnie przestrzeń nad tylnymi tłumikami) to lepiej użyć maty z gufrowaną warstwą aluminium.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ja mam dokladnie takie same objawy jak w tym aucie

 

 

Trzeba chyba wjechac na podnosnik.

 

Sebastian32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam dokladnie takie same objawy jak w tym aucie

Plastikowe panele pod podłogą? Najlepiej wypiąć kilka spinek wzdłuż progów (nie trzeba wchodzić pod auto) i sprawdzić czy 'rumore anomalo' się zmienił :mrgreen:

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

troche poszukalem w necie i okazalo sie ze to typowy problem nie tylko w legacy ale tez w innych modelach. Brzecza oslony termiczne wydechu. Rozwiazan jest kilka, ale ja zastanawiam sie nad usunieciem tych oslon lub zastapieniem bandazem do wydechu. Co sadzicie?

 

Sebastian32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy je porządnie pospawać.

 

-- So mar 31, 2012 6:50 pm --

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wystarczy je porządnie pospawać.
Eee, tak...

 

W miejscu skąd wydobywa się dźwięk (na filmie) na rurze nie ma osłon (przynajmniej w dyszlu). Zresztą ten dźwięk jakiś zbyt mało metaliczny jest jak na osłonę... Choć ogólnie osłony oczywiście lubią brzęczeć.

 

Najprościej jednak chyba wejść pod auto...

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

wczoraj wjechalem na kanal i szukalem przyczyny. Nadmieniam, ze wydech trzeba dosyc dobrze rozgrzac. Zrobic kikanascie "przegazowek" zeby cos bylo slychac. Podczas jazdy slychac juz po kilkunastu kilometrach ten dzwiek przy wzroscie lub spadku obrotow gdzies kolo 2350 i 2600. Jest to akurat taki felerny zakres przez ktory wskazowka obrtomierza przechodzi czesto i dlatego tak mnie to draznilo. Wracajac do tematu dzwiek dochodzi spod kolektora wydechowego. Uderzajc w oslony piescia slychac bylo lekkie brzeczenie. Zaczelismy rozbierac oslony. Najlepszym spsobem jest zdjecie plastikowej oslony silnika (3 stuby i 2 kolki) odkrecenie pakietu kolektor, katalizator i pierwszy odcinek rury wydechowej z tymi wszystkimi oslonami po wypieciu sond i nastepnie majac to wszystko na stole kolejno odkrecac oslony. Oczywiscie kilka srub (przerdzewialych po 30kkm !!! urwalo sie). Po zdjeciu oslon z wnetrza wysypala sie podarta biala izolacja(taka cienka pianka). Kolektor ma taka konstrukacje ze po stronie kierowcy sa dwie harmonijki aby mozna go bylo dopasowac i przykrecic (sugestia ze to trabi). Przykrecilismy to wszytko na razie bez oslon na kilka dni zeby pojezdzic i sprawdzic, ale wstepne wyniki wydaja sie potwierdzac przyczyne. Zobaczymy, tj. uslyszymy.

 

Sebastian32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×