Semento Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Witam. Niestety wczoraj potwierdziły się najgorsze przypuszczenia - centralny mechanizm różnicowy jest w agonii (diagnoza ASO). Przy skręcie kół (maksymalnym lub bliskim maksymalnemu) , niezależnie w prawo czy w lewo, słychać jakby coś stukało/waliło. Odgłos jest wyraźny i cykliczny, zależny od prędkości jazdy. Moje pytanie do Was brzmi: czy Waszym zdaniem uszkodzenie mechanizmu różnicowego może być wynikiem ciągnięcia dość sporej przyczepy z obciążeniem? Mój nieszczęsny samochód to Legacy Aniversary, rocznik 2000, silnik 2.0 l. Przyczepa natomiast to Niewiadów, dop. ładowność 830 kg (to cała przekracza grubo 1 tonę). Jakby ktoś się pytał, to nie miałem wyjścia, musiałem go zaprząc do tej roboty. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
gendziu Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Rozmiar opon musi byc taki sam na wszystkich czterech kolach. Dobor oeleju tez jest bardzo wazny. Targanie przyczepy mialo by raczej wplyw na sprzeglo Ja holowalem jakies 2 miechy temu mazde 323, potem rovera 600 coupe, nic sie nie stalo, ani ze sprzeglem, ani z wiskoza Link to comment Share on other sites More sharing options...
petronews Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Jeśli przyczepa miała przekroczony dopuszczalny nacisk na hak, koła nie były dopompowane na okazję ciągnięcia przyczepy, do tego powtarzało się to często i na długich dystansach, to IMHO mogło to mieć takie skutki… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zacier Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Samo ciąganie przyczepy to jego żywioł . Przyczyna jest pewnie w złej obsłudze . Popatrz na drzwiach ile powinno być powietrza w kołach . Sprawdź czy opony masz identyczne . Olej nie ma tu nic do rzeczy , bo pewnie w wiskozie nie ruszałeś tematu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semento Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Jeśli przyczepa miała przekroczony dopuszczalny nacisk na hak, koła nie były dopompowane na okazję ciągnięcia przyczepy, do tego powtarzało się to często i na długich dystansach, to IMHO mogło to mieć takie skutki… Koła mam identyczne. Akurat tego pilnuję. Z naciskiem to trudno mi powiedzieć, bo auto pożyczałem i nie ja rozkładałem ciężar na przyczepie. Z ciśnieniem w kołach to na bank była lipa... Zapomniałem o tym. Auto na przestrzeni roku zrobiło ze 4 takie kursy po 800 km. Jest jeszcze sprawa oleju. Hmm..., muszę sprawdzić, bo dokładnie nie pamiętam, ale ostatnio lali mi jakiś Mobil. Olej zmieniam co 12-15 tys regularnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosta Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Witam! Oleju w wiskozie i tak nie zmieniasz. Może po prostu padła z przebiegu i starości... Pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Może po prostu padła z przebiegu i starości... przyjmij takie wyjaśnienie 8) będzie ci mniej przykro :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted April 23, 2011 Share Posted April 23, 2011 Olej nie ma tu nic do rzeczy , bo pewnie w wiskozie nie ruszałeś tematu . Wisko jest zamknięte hermetycznie i oleju się w nim nie wymienia. Natomiast olej w dyfrze tak. W nim zanurzone jest wisko i do niego oddaje ciepło. Jaki przebieg pojazdu ?? Pewne różnice w ciśnieniu ogumienia wisko zniesie bez problemów. Szczególnie, że auto nie jeździło non stop z tą przyczepą. Najbardziej szkodliwe są znaczące różnice ciśnienia i długotrwałe narażenie dyfra na dużą różnicę prędkości obrotowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gazik Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Może po prostu padła z przebiegu i starości... przyjmij takie wyjaśnienie 8) będzie ci mniej przykro :wink: U mnie w Forku wolnossącym też padła po przekroczeniu 200 kkm (10lat). I z tego co rozmawiałem nie jest to odosobniony przypadek. Cóż latka lecą. Włożyłem używkę i kolejne 30kkm dorzuciłem do przebiegu - bez zastrzeżeń. Proponuję podobne rozwiązanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 U mnie też agonia tegoż mechanizmu Objawy takie same. Ale musi jeszcze poczekać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luksp Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 jakie koszty uzywki a jakie w aso- jaka cena robocizny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 w przypadku GT cenowo wygląda to tak: robocizna: 200-300zł w zależności od warsztatu cena używki: 500-700 zł cen ASO ja nie znaju :wink: nie wydaje mi się, żeby w przypadku Legacy było drożej :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zacier Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 w przypadku GT cenowo wygląda to tak:robocizna: 200-300zł w zależności od warsztatu cena używki: 500-700 zł cen ASO ja nie znaju :wink: nie wydaje mi się, żeby w przypadku Legacy było drożej :wink: Ktoś pisał że sporo ponad 2000zł . Kiedyś WojtekS pisał że naprawę w jego forku wycenili na (chyba) 6000zł . Wiązało się to jednak z rozebraniem skrzyni ale podobno jest taka procedura naprawcza . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 jeśli padła wiskoza i tylko to trzeba wymienić to (z tego co mnie wiadomo...) skrzyni demontować nie trzeba. u mnie cała operacja trwała niecałą godzinę... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 jeśli padła wiskoza i tylko to trzeba wymienić to (z tego co mnie wiadomo...) skrzyni demontować nie trzeba.u mnie cała operacja trwała niecałą godzinę... :roll: Też szperałem na ten temat- trzeba zdemontować tylko element zwany "transfer case"- w środku jest centralny dyfer, w środku tegoż dyfra jest nieszczesna wiskoza. Ale nie wiem czy ruszać to samemu troche sie boje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 tylko element zwany "transfer case" To jest tak zwana od wielu lat "skrzynia rozdzielcza" :wink: Ale nie wiem czy ruszać to samemu troche sie boje Jeżeli nigdy tego nie robiłeś to odradzam. W ASO usługa wymiany wisko nie powinno kosztować jakoś masakrycznie dużo, ale jedno jest pewne, zrobią dobrze i wezmę za to odpowiedzialność. Polecam Mikołów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
taxmar Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 W moim Legacy III raczej tez wisko opadło , ale objawy są odczuwalne dopiero po kilkunastu lub kilkudziesięciu kilometrach, im cieplej to szybciej zauważalne. Czy to jest napewno wisko? Panowie i jeszcze pytanie czy wisko podejdzie z innego Subaru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 taxmar, sprawdź ciśnienie w kołach czy jest zgodne z zaleceniami producenta, może masz różnicę i dlatego Ci się grzeje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
taxmar Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Ciśnienie mam jednakowe na obu osiach w zeszłym roku zrobiłem niewybaczalny błąd od 1200km na innych kołach osi z przodu 215/45 17R z tyłu 185/65 15R i chyba tu pies pogrzebany i przepraszam za samo "Panowie " poprawiam się Panowie i Panie Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarekJ Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 W moim Legacy III raczej tez wisko opadło , ale objawy są odczuwalne dopiero po kilkunastu lub kilkudziesięciu kilometrach, im cieplej to szybciej zauważalne. Jakie są objawy padnięcia wiskozy? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
taxmar Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 wykonujesz pełny skręt na suchym asfalcie powoli na I biegu i słyszy "uderzenia" jakby coś przeskakiwało - koła po łuku mają inna prędkość bo chodzą każde po innym promieniu, gdy wisko trzyma i rozdziela równo 50:50 moment na osie to zakłóca prace kół na łuku jakoś tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 ...i nie zdziw się też, jak przy skręconej do końca kierownicy auto będzie jechało na wprost Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 Jak dobrać wiskoze ? Po kodzie skrzyni czy jak ? W legacy mam objawy ze po 30-40km jazdy tył jakby przeskakiwał przy skrecaniu. Na zimnym problemów nie ma. Była różnica w ciśnieniu w oponach (przód 2.6bar tył 3.1bar) zrobiłem 2.1 przód 2.2 tył. Jakieś pomysły co robić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
palmall Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 5 godzin temu, niebieskiultras napisał: Jak dobrać wiskoze ? Po kodzie skrzyni czy jak ? Po rodzaju skrzyni. Jak masz 5MT to OE 38913AA101. Lub robisz regeneracje wisko. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Jakie korzyści i wady niesie za sobą mocniejsze spięcie wiskozy podczas regeneracji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now