Skocz do zawartości

Oświetlenie LED-owe w OBK MY10


ParaYasio

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś tam normy spełnia i homologację ma :wink: (nawet wytłoczoną na kloszach)

 

ps.te lampy na zdjeciu sa bardziej jasne niz te co widzialem w Foresterze....na żywo :wink:

 

Jak pojawię się na przeglądzie to zobaczy Pan na żywo :wink: ...a nie na zdjęciu zrobionym tel. komórkowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pojawię się na przeglądzie to zobaczy Pan na żywo ...a nie na zdjęciu zrobionym tel. komórkowym

Napisałem , że na Pana zdjeciu chociaż widac , że swieci :mrgreen: ...w porównaniu z tym co widziałem w Foresterze...za 700zł :?: (mleczne swiatło - moze były brudne? ) a jak dla mnie widocznośc przez innych użytkowników tego rozwiązania ...prawie żadna :|

Poza widocznością chodziło mi jeszcze o jakies normy :?: :idea: homologacja , wysokosc świateł , jasnosc itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, to jak mocno światła świecą można przecież sprawdzić na stacji diagnostycznej (no może nie na każdej, bo obecnie nie ma obligatoryjnego obowiązku sprawdzania światłości lamp, ale kiedyś to sprawdzali).

 

Wg aktualnych przepisów światła do jazdy dziennej powinny być:

 

- o intensywności światła od 400 do 1200 kandeli (co możemy zmierzyć właśnie na stacji diagnostycznej)

- symetrycznie względem osi pojazdu

- na równej wysokości

- odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm (tu nie wiem czy Legacy się załapie)

- odległość od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm

- odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm

- lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

- minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²

- automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu

- w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone

- w czasie włączonych świateł do jazdy dziennej nie muszą być włączone żadne inne światła

 

A skoro tak, to nasuwa się pytanie: czy zwykłe światła przeciwmgielne, które wszyscy mamy, nie spełniają tych wymogów?

Być może wystarczy niewielka przeróbka instalacji, która pozwoli nam zaadoptować do roli świateł dziennych światła przeciwmgielne i oszczędzić palniki ksenonowe?

 

Jest jeszcze jeden warunek, który perfidnie przemilczałem: otóż na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.

Myślę, że dało by się takie oznaczenie w sposób profesjonalny nanieść (to już tak na wszelki wypadek, dla bardzo dociekliwego policjanta).

 

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skoro tak, to nasuwa się pytanie: czy zwykłe światła przeciwmgielne, które wszyscy mamy, nie spełniają tych wymogów?

Być może wystarczy niewielka przeróbka instalacji, która pozwoli nam zaadoptować do roli świateł dziennych światła przeciwmgielne i oszczędzić palniki ksenonowe?

 

Też tak na pocztku pomyslalem......ale sadziłem , ze czegos nie wiem :roll: ....stad moje pytania o jasnosc , wysokosc i......homologację . To ostatnie juz Pan wyjasnił...:

otóż na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.

 

jak widać "ktos" tak pomyslał zeby nie bylo to takie...proste :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w legacy na pewno jest wyzej niz 25 cm ! sam przeswit 15cm + 10.

W Subaru dlugie nie sa ksenonowe :!: Wydaje mi sie ze przerobka Softu to najlepsze wyjscie. Pewnie jak zwykle sie nie doczekamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru dlugie nie sa ksenonowe :!:

haubi65 nie można chyba tak napisać gdyż w biksenonach zmienia się przesłona i żarniki świecą z większą mocą realizując przy wsparciu tradycyjnej halogenowej żaróweczki funkcję świateł długich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru dlugie nie sa ksenonowe :!:

haubi65 nie można chyba tak napisać gdyż w biksenonach zmienia się przesłona i żarniki świecą z większą mocą realizując przy wsparciu tradycyjnej halogenowej żaróweczki funkcję świateł długich.

 

sprawdze bo mi sie wydawalo ze dlugie sa troche zolte.

 

ale nawet jak masz racje to tylko Software wystarczy przeprogramowac by palila sie tylko ta halogenowa z mniejsza moca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

ostatnio spotkalem takie cos (imho troszke a la BMW, ale w sumie nie gorzej niz "dilerowskie" paski w zderzaku)

 

http://www.aliexpress.com/item/Subaru-Outback-led-drl-daytime-running-light-exact-replacement-CAR-Specifi-fast-free-shipping/862774599.html?tracelog=back_to_detail_a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Do swojego Subatu OBK MY10 - 2,0D zamontowano mi (Serwis Subaru) dopuszczone na terenie Szwajcari gdzie auto użytkuje bardzo ładne moim zdaniem LED- y do jazdy dziennej.

Są całkiem inne niż te montowane w ASO w Polsce lub Niemczech.

Mogę podeslac zdjęcia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojego Subatu OBK MY10 - 2,0D zamontowano mi (Serwis Subaru) dopuszczone na terenie Szwajcari gdzie auto użytkuje bardzo ładne moim zdaniem LED- y do jazdy dziennej.

Są całkiem inne niż te montowane w ASO w Polsce lub Niemczech.

Mogę podeslac zdjęcia.

Pozdrawiam

No to podeślij zibi nie czekaj na zaproszenia!! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...