Jump to content

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Recommended Posts

@yaroz W zasadzie też jestem zadowolony ale po wymianie kompletu amor +sprężyny i podniesieniu auta, przód jakoś opadł i jest niżej o jakieś 2 cm w porównaniu z tylem. Możliwe że to kwestia amorów a nie sprężyn?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Borykam się z problemem doboru sprężyn do tyłu,sls już wyleciał dawno jeszcze za poprzedniego właściciela,teraz strzeliła jedna i trzeba wymienić.W książkę mam wpisane amorki kyb excel-g+sprężyny (zestaw nie-ASO).

Zakupiłem zestaw kyb 6028 i okazuje się że są za "grube" jest na tyle mało miejsca ze podczas pracy walą w nadkole.Gdzie tkwi błąd i co się kryje pod nazwą zestaw nie-ASO?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Koledzy, gdzie zakupię w sensownej cenie dystanse mocowania amorów przód/tył do Forka SG? Może ktoś ma na zbyciu?

Na portalu aukcyjnym chore ceny, Carfitowi się skończyły...

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Po przywiezieniu nowo nabytego  forka na lawecie i braku jeszcze tablic (kolejki w starostwie) auto postało kilka dni i zauważyłem ze siadło z tyłu :(

Z lewej jest na SLSach  41 cm z prawej na SLS-ach 39,5 cm. Po przeczytaniu całego wątku od deski do deski istnieją 4 rozwiązania tego problemu ale tylko dwa są dla mnie zgodne ze sztuką warsztatową.

Zakup nowych SLSów lub zakup kompletu Pedders bo proponowane tu KYB z sprężynami KYB lub KYB z sprężynami LS  to tylko na tył a co z przodem ? Pytam bo jakoś nikt nie wymieniał przodu co dla mnie jest nie do przyjęcia jeździć na dwóch różnych rodzajach amortyzacji zawieszenia. Chyba że przeoczyłem i ktoś poza aironmenami,  które trzeba w komplecie  x 4 robić  montował do tych zestawów tylnych KYB/KYB lub KYB/LS podobny set do przodu. Jeśli tak to jakie to modele katalogowe?

I czy ktoś zna aktualną cenę nowych SLSów ?

 

Tak obecnie wygląda po odstaniu kilku dni:

 

 

20210524_182028.jpg

20210524_182111.jpg

20210524_182120.jpg

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

KYB+KYB z tyłu daje Ci fabryczna charakterystykę pracy zawieszenia. LS są faktycznie wzmocnione i tył robi się sztywniejszy. Z przodu nie masz żadnego samopoziomowania, więc jak na tył dasz KYB+KYB to dostaniesz taki sam rodzaj amortyzacji na obu osiach. (z SLS-em jest różny rodzaj amortyzacji - cieńsza sprężyna i mocny amortyzator z tyłu, grubsza i słabszy z przodu). Tak jak mają Forestery z USA.

Link to comment
Share on other sites

@ipsx82

Tu masz przykład, to co ja będę dawał do swojego :

Tył :

KYB 334345 Amortyzator

- KYB 334344 Amortyzator

- KYB RA6028 Sprężyna zawieszenia

Przód :

Kayaba 334343

- KYB 334342 Amortyzator

- KYB KAYABA Sprężyna zawieszenia K-Flex RC3942

 

Po zamontowaniu zobaczę jak będzie stało auto i ewentualnie wyrówna się podkładkami. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

Przód :

Kayaba 334343

- KYB 334342 Amortyzator

- KYB KAYABA Sprężyna zawieszenia K-Flex RC3942

 

Tej informacji brakowało w całym wątku od 1 strony :P 

To kolejne pytanie czy ta wersja na przód utrzyma najcięższą wersje z możliwych 2,5 turbo w automacie ?

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

Tej informacji brakowało w całym wątku od 1 strony :P 

To kolejne pytanie czy ta wersja na przód utrzyma najcięższą wersje z możliwych 2,5 turbo w automacie ?

Bo to trzeba osobny wątek założyć :OO: 

Musiałbyś poszukać w specyfikacjach amorów, ale dla przykładu pierwsze z brzegu do EJ255

https://allegro.pl/oferta/amortyzator-kayaba-subaru-forester-pl-05-06-9738784694?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aqueryandcategory&bi_c=NDVkZjgwOTctMWNhNC00MGQ2LTk1MmYtNjI1Y2ZmNzQ0YTQ2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5574f8e0-bea9-4260-ad44-5fe78cb33c21

Link to comment
Share on other sites

Obawiam się  że  pierwsze z brzegu będzie miało  inną  charkterystykę  działania od tylnego i powodować  nerwowość  w prowadzeniu auta. Może  innym to nie przeszkadza i wymieniają  tylko tył ale dla mnie takie rozwiązanie  jest niekompletne. Jak już  robić  zawias to po całości  a nie połówkowo. Chyba sobie sam już  odpowiedziałem  że jedyna słuszna opcja to 4 nowe amorki z sprężynami  od Peddersa. 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, ipsx82 napisał:

Obawiam się  że  pierwsze z brzegu będzie miało  inną  charkterystykę  działania od tylnego i powodować  nerwowość  w prowadzeniu auta. Może  innym to nie przeszkadza i wymieniają  tylko tył ale dla mnie takie rozwiązanie  jest niekompletne. Jak już  robić  zawias to po całości  a nie połówkowo. Chyba sobie sam już  odpowiedziałem  że jedyna słuszna opcja to 4 nowe amorki z sprężynami  od Peddersa. 

 

Nie ma żadnej nerwowości przy założeniu Pedders tylko na tył. Przód uchodzi za "pancerny" i nie ma sensu wymieniać gdy jest dobry. Ja tak mam od 5 lat i jest bardzo dobrze (nieco twardziej na garbach zwalniających i nieco mniej się przechyla w zakrętach niż na SLS). Niedługo po tym jak założyłem kpl.Pedders na tył bardzo staniały SLS. Gdybym miał jeszcze raz zmieniać amortyzatory z tyłu to nie wiem czy nie kupiłbym SLS. Zadzwoń do ASO i sprawdź jaka jest aktualna ich cena. ;-)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1160 i 1200 nie wiem który lewy a który prawy ale to bez znczenia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...