Jump to content

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Recommended Posts

proponuję standardowe amorki i sprężyny KYAB'a + taki zestaw dystansów jak wyżej (o ile chcesz podwyższyć tyćki auto - powiedzmy 3cm całościowo, możesz podwyższyć tył o 4 a przód o 2 jak tak ci pasuje "klin") + wywalenie tylnego stabilizatora :) Auto będzie się troszeczkę bardziej przechylało "na trasie" (nie każdy nawet to czuje), ale w terenie kolo ładniej wybiera dziury i zawieszenie jest mniej sztywne niż seria. Czyli w skrócie masz mięciutkiego forka.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dla przypomnienia jezeli ktoś chce zamienić tylny zawias w Foresterze z SLS na KYB to również proponuje zestaw KAYABA Excel-G 334344 + 334345   plus lepsze sprężynki LESJOFORS 4288342 2szt (sprężyna w

KYB Excel-G + odpowiednia sprężyna (coś pomiędzy KingSpring i serią na rynek USA), która nareszcie jest dostępna w PL. Zestaw testowałem osobiście, kilka osób ma to założone na swoje auta i jest bardz

Dzisiaj założyłem amortyzatory pedders że wzmocnionymi sprężynami pod LPG. Auto z pełnym zbiornikiem gazu i z połową zbiornika paliwa stoi idealnie. Odległość od połowy piasty do rantu błotnika 45 cm.

Posted Images

14 godzin temu, Tichy napisał:

Jestem "nietechniczny", więc proszę o oświecenie w pewnej sprawie.

 

Niestety widać że jesteś nie techniczny, ale nie każdy musi być :) Opis twoich wymagań najlepiej pasuje do Forestera który ma całkowicie "rozklekotane" zawieszenie i pęknięty stabilizator wtedy tak się zachowuje :(

 

14 godzin temu, Tichy napisał:

1). Forester niezaładowany bagażem (mam z tyłu zbiornik LPG 40 l., więc licząc z nim, jeżeli to ma znaczenie) powinien być z tyłu WYŻEJ niż przód - chcę mieć jak największy prześwit.

 

Jeśli masz butlę LPG i hak to przy sprężynie Kayab-y musisz dać podkładkę 1 cm żeby prześwit był fabryczny (440 mm od osi do błotnika). Pamiętaj też że forester najmniejszy prześwit (20 cm ) ma z przodu a nie z tyłu.

 

14 godzin temu, Tichy napisał:

2). chciałbym mieć jak NAJWIĘKSZY skok tylnych kół (w sensie zakresu ich pracy góra-dół).

 

Nie to auto, nie to rozwiązanie techniczne. Forester ma zawieszenie niezależne, dodatkowo oparte na McPerson-ach. Skok koła jest ograniczony skokiem amortyzatora, a jego się nie pozbędziesz bo ci wypadnie sprężyna :( Usunięcie/odpięcie stabilizatora da praktycznie tyle co nic, a zagrożenie przy jeździe z większymi prędkościami jest duże.

 

14 godzin temu, Tichy napisał:

3). zapuszczam się często w niewielki teren (wyboiste polne drogi, kamienie, trawy, łąki, lasy), z prędkościami minimalnymi, ale chcę, aby zawieszenie jak najlepiej "wybierało" nierówności, a koła nie "zawisały" w powietrzu.

 

Zwieszenie będzie dobrze wybierało jeśli będzie sprawne - gumy, łączniki, odpowiednie ciśnienie w oponach itp. :) Zainwestuj w podniesienie autka o kilka centymetrów, osłony silnika i skrzyni a autko poradzi sobie bez problemu z niewielkim terenem.

 

14 godzin temu, Tichy napisał:

4). ma być jak najbardziej MIĘKKO z tyłu, jak najlepsze wybieranie dziur, progów spowalniających itp.

 

Jednoczesne podnoszenie i "zmiękczanie" zawieszenia według mnie nie ma sensu. Podczas przejazdu przez takie przeszkody podskakiwanie bardziej powoduje amortyzator niż sprężyna.

 

Podsumowując twoim wymaganiom bez problemu sprosta "prawdziwe" auto terenowe, najlepiej na sztywnych mostach gdzie skok koła jest ogromny w porównaniu z Forester-em, na wysokich oponach itp.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, pavca napisał:

Jeśli masz butlę LPG i hak to przy sprężynie Kayab-y musisz dać podkładkę 1 cm żeby prześwit był fabryczny (440 mm od osi do błotnika). Pamiętaj też że forester najmniejszy prześwit (20 cm ) ma z przodu a nie z tyłu.

Jasne, ale na razie robię tył - na przód mnie póki co nie stać, to na przyszłość - wtedy ew. będę się zastanawiał nad możliwością realizacji moich "wymagań" co do przodu :)

7 minut temu, pavca napisał:

Nie to auto, nie to rozwiązanie techniczne. Forester ma zawieszenie niezależne, dodatkowo oparte na McPerson-ach. Skok koła jest ograniczony skokiem amortyzatora, a jego się nie pozbędziesz bo ci wypadnie sprężyna :( Usunięcie/odpięcie stabilizatora da praktycznie tyle co nic, a zagrożenie przy jeździe z większymi prędkościami jest duże.

Jasne, że nie zamierzam eksperymentować z usuwaniem stabilizatora!

9 minut temu, pavca napisał:

Zainwestuj w podniesienie autka o kilka centymetrów

No toż właśnie o to pytam! Na razie robię tył, więc chcę podnieść tył - patrz mój punkt 1 :) Czy to się robi jakimś konkretnym zestawem sprężyna+amortyzator?

10 minut temu, pavca napisał:

Jednoczesne podnoszenie i "zmiękczanie" zawieszenia według mnie nie ma sensu. Podczas przejazdu przez takie przeszkody podskakiwanie bardziej powoduje amortyzator niż sprężyna.

OK, przyjmuję na wiarę, bo się na tym nie znam - ale w takim razie jaki dobrać amortyzator, żeby nie podskakiwała buda?

11 minut temu, pavca napisał:

Podsumowując twoim wymaganiom bez problemu sprosta "prawdziwe" auto terenowe, najlepiej na sztywnych mostach gdzie skok koła jest ogromny w porównaniu z Forester-em, na wysokich oponach itp.

Ale jeździłem autami osobowymi o prawie idealnej (jak dla mnie) charakterystyce. Dziury świetnie wybierały: Daewoo Nubira sedan, Golf III, Ford Focus (ten ost. chyba najlepiej). Myślałem, że przy odpowiednim doborze sprężyna+amortyzator zbliżę się chociaż do tego efektu. Bo widzisz, skoro w "jedną stronę" się da (niskie, twarde zawieszenia sportowe, które ludzie sobie zakładają), to logiczne dla mnie było, że w "drugą stronę" też się da - jak to z tym jest?

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Tichy napisał:

Czy to się robi jakimś konkretnym zestawem sprężyna+amortyzator?

 

46 stron tego wątku gdzie już wielokrotnie podawano zestawy jakie dać żeby podnieść i o ile :)

 

32 minuty temu, Tichy napisał:

w takim razie jaki dobrać amortyzator, żeby nie podskakiwała buda? 

 

Na pewno nie ma takich gotowych zamienników, to by musiała być jakaś kosmiczna kombinacja amor + sprężyna :(

 

37 minut temu, Tichy napisał:

Bo widzisz, skoro w "jedną stronę" się da (niskie, twarde zawieszenia sportowe, które ludzie sobie zakładają), to logiczne dla mnie było, że w "drugą stronę" też się da - jak to z tym jest? 

 

Utwardzanie poprawia bezpieczeństwo, ale pogarsza komfort. "Zmiękczanie" odwrotnie, więc myślę że dlatego nikt nie robi takich zawieszeń.

 

Wiesz, Forester to taka nietypowa kombinacja szosowo-terenowa. Nie jest to miękki "dupowóz" ale też nie jest to prawdziwa terenówka. Myślę że Twoim oczekiwaniom raczej nie da się sprostać :(

 

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

załóż nowe amory + sprężyny KYAB - (nie SLS'y, nie utwardzają jak ironmamy lub lejeforsy itd.) + konkretnie ogarnij gumy, tuleje i całe zawieszenie.

Będziesz miał najbliżej do tego co chcesz osiągnąć.

Normalną osobówką po szutrze jedzie się ok. 20km/h, ja swoim śmigam 40-50km/h po tym samym odcinku i jest BAJECZNIE :) Do tego wjadę tam gdzie zwykłą osobówką (jak fokus itp) nie ma opcji wjechać, nawet pomyśleć o wbijaniu się tam hehe. Na osiedlowych "śpiących policjantach" nawet nie zwalniam :) (oczywiście jadąc przepisowo na drodze osiedlowej)

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, klev napisał:

Na osiedlowych "śpiących policjantach" nawet nie zwalniam

Do tego najlepsze jest auto służbowe - to jedyny powód, dla którego chciałbym mieć "służbówkę" :)

 

Dzięki Wszystkim za podpowiedzi, na koniec września odbiorę auto od mechanika i podzielę się wrażeniami (oraz powiem, co mi zamontowano) :) 

Edited by Tichy
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Hej. Siadł mi tył lewy (mam SLS), nie da rady wsadzić reki miedzy oponę a błotnik, i nie widać sprężyny patrząc z boku, za mały prześwit. Taszczyliśmy ostatnio po sezonie łódź 1T z Mazur i przyczepa miała oś za bardzo ustawioną to tyłu i jakoś mocno łódź naciskała na hak. Dojechałem do domu wszystko niby ok. Ale sąsiad z radością zauważył, że mi tył już nie wstał. Czy to znaczy ze SLS padł czy może tylko sprężyna się jakoś pogieła ze starosci ? Bo nic nie pękła, jest cała.

Link to post
Share on other sites

Podsumuję moją akcję: mechanik nie chciał "eksperymentować" i założył mi sprężyny KYB + amortyzatory Sachs, bez dokładania podkładek podwyższających. Auto z 38 cm poszło na 43 cm i wreszcie wygląda jak Forester ;)  Co do odczuć z jazdy, to w zakrętach tył pochyla się minimalnie bardziej niż na SLS-ach, zwłaszcza przy jednoczesnym hamowaniu (dość dziwne uczucie), wybieranie drobnych nierówności (np. kostka brukowa) jest lepsze, poza tym ciężko zauważyć różnicę do SLS-ów, co mnie zasmuciło. Mam wrażenie, że tył jest wysoko, ale skok kół jakby nieduży: telepie w środku i trzęsie jak dawniej, na śpiących policjantach bez zmian, tj. kiepsko. Na drogach gruntowych, łąkach i krawężnikach odczuwalnie lepiej niż na SLS-ach. Pod względem pracy zawieszenia to nie jest jeszcze moje auto marzeń ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dzisiaj założyłem amortyzatory pedders że wzmocnionymi sprężynami pod LPG. Auto z pełnym zbiornikiem gazu i z połową zbiornika paliwa stoi idealnie. Odległość od połowy piasty do rantu błotnika 45 cm. Tył jest trochę twardszy w porównaniu do sls-ów, ale w normie. Mniej pochyla się na zakrętach.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka



Dzisiaj założyłem amortyzatory pedders że wzmocnionymi sprężynami pod LPG. Auto z pełnym zbiornikiem gazu i z połową zbiornika paliwa stoi idealnie. Odległość od połowy piasty do rantu błotnika 45 cm. Tył jest trochę twardszy w porównaniu do sls-ów, ale w normie. Mniej pochyla się na zakrętach.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka






Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Jeszcze zdjęcie.5503dc77a206240dee442e7a62e10fb9.jpg

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

1800zł za komplet z przesyłką a zamontować można łatwo samemu w ciągu 40 min.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Można kupić też oddzielnie same amortyzatory i sprężyny i samemu montować. Cena wtedy chyba coś około 1450-1500

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Andrzejxx napisał:

Mniej pochyla się na zakrętach.

 

I to jest największa zaleta Peddersów. Też jestem z nich (mam zwykły zestaw, nie pod LPG) bardzo zadowolony :thumbup:

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Forester SG 2.5 XT.   Małe pytanie:

Mechanik wymienił mi padnięte SLS-y (po regeneracji wytrzymały koło 3 lat / 40 kkm) na zestaw KAYABY . Wcześniej narzekałem, że auto mocno buja, więc założył mi twardsze sprężyny o oznaczeniu RA6028, zamiast polecanych tu jako zamiennik oryginału RC6431. Skutki:

- tył jest wyraźnie twardszy od przodu - co mnie irytuje

- tył stoi trochę wyżej niż powinien (od środka piasty do nadkola 440-450 mm, zamiast fabrycznych 435 mm) - co też mnie denerwuje

 

Pytania - co zrobić:

1. zostawić jak jest bo:

         - przyzwyczaję się i przestanie mnie to wkurzać ;-)

         - tył trochę opadnie, jak się wszystko "ułoży"

          W takim razie - czy uniesienie tyłu w stosunku do serii o 10-15 mm wymaga ponownego ustawienia geometrii tylnego zawieszenia?

2. wymienić sprężyny na polecane RC6431 i mieć twardość / wysokość zbliżoną do oryginału

 

Auto jeżdżone głównie asfaltami. Dojazd do pracy plus dzieci szkoła i przedszkole. Mocno okazjonalnie KJS-y

Dzięki za wszelkie porady ... ;-)

 

 

 

Edited by subcharles
Link to post
Share on other sites

Jak nie masz butli z gazem to bym wymienił. Mam założony zestaw Kayaba po sls-ach, tył dobrze trzyma jeśli chodzi o wysokość i twardość nawet przy mocno załadowanym bagażniku oraz platformą na rowery n haku.

W moim przypadku nie zauważyłem aby po jakimś czasie tył się "ułożył", więc w Twoim może być podobnie ;) 

Edited by Krzysiek444
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Przeglądając dziś oferty tylnych zawiasów do Forka natrafiłem na coś nowego. Przynajmniej ja wcześniej nie natrafiłem na taki zestaw... Mianowicie sprężyny Kayaba i amortyzatory Kamoka. Nie brałbym pod uwagę żadnych nowych nietestowanych zestawów gdyby nie cena: 798 zł. To sporo mniej niż zestawy Kayaba + Kayaba. Ktoś ma zamontowane? Co myślicie o częściach Kamoka?

Link to post
Share on other sites

Kiedyś miałem Mazdę 323f chciałem przyoszczedzic bo siadły amory z tyłu. Jeden KYB kosztował 350 wtedy, a Daichi były dwa za te pieniądze. Więc kupiłem Daichi. Pojeździłem rok, sprzedałem samochód znajomemu i on po 1.5 roku już je wymieniał. Nie wiem może samochód nakulał 20-25 tys w tym czasie. Ale nie oszczędzam od tego czasu na częściach. Jeśli masz zamiar jeździć trochę to kup KYB. Nie oszczędzaj. Amortyzatory to element jakby nie było odpowiadający za przyczepność czyli bezpieczeństwo.

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Przy dużej butli LPG, haku i czasem kole zapasowym w bagażniku bralibyście:
Kayaba + Kayaba + podkładka 1 cm.
Kayaba + Lesjofors (wzmocnione).
Jak wychodzi wysokość tyłu w obu przypadkach? Mam wrażenie że kolega Camel ma jednak coś grzebnięte w swoim Forku bo strasznie wysoko stoi (wcześniejsze wpisy).
Nie ukrywam że chciałbym lekko podnieść tył.

 

Link to post
Share on other sites
Przy dużej butli LPG, haku i czasem kole zapasowym w bagażniku bralibyście:
Kayaba + Kayaba + podkładka 1 cm.
Kayaba + Lesjofors (wzmocnione).
Jak wychodzi wysokość tyłu w obu przypadkach? Mam wrażenie że kolega Camel ma jednak coś grzebnięte w swoim Forku bo strasznie wysoko stoi (wcześniejsze wpisy).
Nie ukrywam że chciałbym lekko podnieść tył.
 
Proponuję Peddersy pod lpg. Są super.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Daniel2.0 napisał:

Przy dużej butli LPG, haku i czasem kole zapasowym w bagażniku bralibyście:
Kayaba + Kayaba + podkładka 1 cm.
Kayaba + Lesjofors (wzmocnione).
Jak wychodzi wysokość tyłu w obu przypadkach? Mam wrażenie że kolega Camel ma jednak coś grzebnięte w swoim Forku bo strasznie wysoko stoi (wcześniejsze wpisy).
Nie ukrywam że chciałbym lekko podnieść tył.

 

U mnie na tyle siedzą lesjofors, amortyzatorów nie ruszałem bo miałem już zmienione na Sachs. Subcharles parę postów wcześniej pisał o jakiś wzmocnionych sprężynach kayaba o numerach RA6028 i ponoć mu tył podniosło. Mają gr. zwoju 14.6mm i wys. 366mm. W lesjofors gr. zwoju to 14mm. Szkoda że wcześniej nie słyszałem o tych kayabach to bym je założył. Może kolega Camel ma właśnie te i dlatego mu tył tak podniosło.

 

U mnie tak tył wygląda na lesjofors, co fajne to tył po załadunku i zatankowaniu butli nie przysiada.

IMG_20181110_134541.jpg

IMG_20181110_134446.jpg

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...